  • 91. Data: 2019-08-12 10:03:45
    Temat: Re: Koszt przejechania 100km
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:7603be66-8226-4fda-920e-5798b611e34d@go
    oglegroups.com...
    W dniu niedziela, 11 sierpnia 2019 21:02:58 UTC+2 użytkownik Poldek
    napisał:

    >W realu bywa też tak że parkowanie jest darmowe(w moim mieście nie ma
    >płatnych stref parkowania, a po pracy auto parkuję pod domem

    Nie wszyscy maja tak dobrze .. a i u Ciebie moga powstac strefy :-(

    >Mam domek jednorodzinny i nawet jest tam pomieszczenie zwane garażem.
    >Auto przez 10lat moze ze 3 razy tam w środku było
    >Parkuję przed domem i nie zamierzam tego zmieniać.
    >W kolejnym domu zrezygnuję w ogóle z budowy garażu.

    za 10 lat zobaczylbys jaka jest roznica miedzy autem garazowanym i
    parkujacym pod chmurka :-(

    J.

  • 92. Data: 2019-08-12 10:09:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 sierpnia 2019 10:03:53 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > To bylo rozliczenie ceny zakupu na 10 lat.
    > za ok 50 tys - 5 tys co roku.

    Za 50tys nowe auto kupie?

    > Pieniadze musisz zdobyc sam ... ale patrzac na procenty w bankach i
    > inflacje ... jesli masz oszczednosci, to trzeba wydac, poki cos warte

    Pierwszy z brzegu kalkulator kredytowy pokazuje że 50tys na 120 miesięcy to rata od
    700zł

  • 93. Data: 2019-08-12 10:25:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 sierpnia 2019 10:06:22 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Nie wszyscy maja tak dobrze .. a i u Ciebie moga powstac strefy :-

    Pewnie tak
    Aczkolwiek porównujemy tu auto nowe vs urywane więc nie wiem po kiego tu jakies
    parkowania mieszać skoro dotyczą zarówno nowych jak i używanych

    > za 10 lat zobaczylbys jaka jest roznica miedzy autem garazowanym i
    > parkujacym pod chmurka :-(

    10 lat jednym autem;)
    Najdłużej miałem multiple- 5 lat
    Przepraszam- najdłużej mam FSO1500- wg CEPIKU ponoć mam go do dzisiaj od lat 90tych

  • 94. Data: 2019-08-12 10:26:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >Za 50tys nowe auto kupie?

    Moze nie takie jak chcesz - ale fiat tipo czy kia rio.
    Kia nowy ceed od 62 tys ... a przeciez mozesz to rozliczyc na 12 lat,
    albo odjac wartosc za 10 lat - a tu auto garazowane, jeden wlasciciel
    itp :-)

    >Pierwszy z brzegu kalkulator kredytowy pokazuje że 50tys na 120
    >miesięcy to rata od 700zł

    No wiec nie rozmawiamy o takim kredycie.

    Aczkolwiek ... sami sprzedawcy oferuja jakis promocyjny leasing czy np
    kredyt 50/50, nie bedzie to na 10 lat, ale zawsze troche mniej gotowki
    trzeba, i mimo, ze rata wieksza,
    to tylko przez kilka lat.

    J.

  • 95. Data: 2019-08-12 10:37:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >Pewnie tak
    >Aczkolwiek porównujemy tu auto nowe vs urywane więc nie wiem po kiego
    >tu jakies parkowania mieszać skoro dotyczą zarówno nowych jak i
    >używanych

    Koledze chyba chodzilo o calkowite koszty ... ze znacznie wyzsze, niz
    tu podajemy.

    >10 lat jednym autem;)
    >Najdłużej miałem multiple- 5 lat

    No widzisz, jakby kupil dobry samochod, to bys nie chcial zmieniac :-P

    RoManie - masz jeszcze lanosa ?

    J.

  • 96. Data: 2019-08-12 11:34:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Kris,

    Monday, August 12, 2019, 10:25:17 AM, you wrote:

    [...]

    > 10 lat jednym autem;)

    19 lat jeździłem Lanosem - najlepszy zakup życia - 151,10 PLN
    miesięcznie licząc tylko cenę zakupu.

    > Najdłużej miałem multiple- 5 lat
    > Przepraszam- najdłużej mam FSO1500- wg CEPIKU ponoć mam go do dzisiaj od lat 90tych

    Sprzedaż/złomowanie się zgłasza...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 97. Data: 2019-08-12 11:52:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 sierpnia 2019 11:34:18 UTC+2 użytkownik RoMan Mandziejewicz
    napisał:

    > Sprzedaż/złomowanie się zgłasza...

    Młody wtedy byłem i takimi pierdołami jak zgłaszanie sprzedaży sobie głowy nie
    zaprzątałem;)

  • 98. Data: 2019-08-12 12:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    > Kia nowy ceed od 62 tys ... a przeciez mozesz to rozliczyc na 12 lat,
    > albo odjac wartosc za 10 lat - a tu auto garazowane, jeden wlasciciel

    No to teraz trzeba sie zastanowic - wolisz golasa tego typu z jakims
    silnikiem 1.0 który jednak bedzie palił pewnie 7-8litrów czy poleasingową
    octavie 5 letnia w automacie za 35kPLN która pali 6 litrów?

    Bo mi jakos wychodzi ze octavia to troche inne auto, dodatkowo za pol
    ceny.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic na to nie można poradzić. To byłby

  • 99. Data: 2019-08-12 13:35:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    >poleasingową
    >octavie 5 letnia w automacie za 35kPLN która pali 6 litrów?

    Troche sie pozmienialo, bo tipo z silnikiem 1.4, ale 95KM, i
    ekologicznym, a nie takim, ze Cie do miasta nie wpuszcza.
    I z klima.
    I mozna zagazowac :-)

    >Bo mi jakos wychodzi ze octavia to troche inne auto, dodatkowo za pol
    >ceny.

    Ale jak bedziesz chcial sprzedac w jej wieku 10 lat, to sie okaze ze
    kosztowala amortyzacja tyle samo.
    Ale ryzyko awarii ... no ciekawe, gdzie wieksze, skoro tipo tez
    zamierzamy 10 lat trzymac, ale za to pierwszy wlasciciel, serwisowany,
    nie krecony :-)
    A skoda w automacie :-P

    A czy takie inne auto - nowe tipo jakby ma wiekszy rozstaw osi.
    Fakt, ze za kombi trzeba duzo doplacic ...

    J.

  • 100. Data: 2019-08-12 15:34:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W priusach byly akumulatory kadmowo niklowe i zelazowo wodorkowe. To inna liga niz
    litowo jonowe jesli idzie o zywotnosc, parametry. Litowymi nikt by sobie dupy nie
    zawracal gdyby mialy mase taka jak te w Priusie.