  • 41. Data: 2019-08-11 07:13:34
    Temat: Re: Koszt przejechania 100km
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 10.08.2019 o 15:59, Budzik pisze:
    > Ostatnio jechałem octavka 2.0 140km (albo 150?)
    > Przejazd Poznan Gdansk Poznan - 5 osób plus pełen bagaznik - srednio tam
    > gdzie sie dało 150 - srednie spalanie 5,5litra...

    to teraz powiem ci coś lepszego - 3-litrowy diesel >200KM spali tyle samo :)

    > Czego chciec wiecej...

    zawieszenia nie z taczki :)

    Lukasz

  • 42. Data: 2019-08-11 07:43:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.08.2019 o 01:56, Poldek pisze:

    > Ale samochód kupiony na firmę, więc ok. 20% zwraca się w niższych
    > podatkach.

    Starego też możesz na firmę. Nie rób pewexu.

    > Mamy 600,-/mies. Dziesięciolatka sprzedamy za 15 tys., więc
    > zmniejsza nam się miesięczny koszt mania do 475,-/mies.

    90k-15k/10/12=625 - więcej niż całkowity koszt ekspoatacji nastolatka.

    > Kupiłeś dziesięciolatka za 15 tys. nie pojeździsz 10 lat, lecz tylko 5
    > lat, więc musisz kupić 2 takie, czyli razem 30 tys./120 mies. = 250,-/mies.

    Mój jeździł 9.

    > Złudna jest taniość jeżdżenia starymi samochodami.

    Dostałeś wyliczenie.

    --
    Shrek

  • 43. Data: 2019-08-11 08:37:40
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > zmniejsza nam się miesięczny koszt mania do 475,-/mies.
    >

    > Paliwo 500,- mies. Parkowanie 150,-/mies. Mycie 50,-/mies., opony
    > 50,-/mies. (w tym 2× do roku zmiana), ubezpieczenie 200,-/mies. (AC),
    > mandaty ?.
    >
    > Czyli samochód 475,-
    > Pozostałe koszty ok. 1000,- mies.
    >
    > Kupiłeś nowy i jeździsz 10 lat - ok. 1475,- mies.
    >
    > Kupiłeś dziesięciolatka za 15 tys. nie pojeździsz 10 lat, lecz tylko 5
    > lat, więc musisz kupić 2 takie, czyli razem 30 tys./120 mies. = 250,-/mies.
    >
    > Koszt miesięczny jeżdżenia nastolatkiem 1250,-/mies.

    A gdzie koszt napraw?
    Raz wtopisz, bo zepsuje się coś poważniejszego i WSZYSTKIE oszczędności
    biorą w łeb.

    w porównaniu do
    > 1450,-/mies. przy zakupie nowego za 90 tys. i eksploatowania go przez 10
    > lat.
    >
    > Złudna jest taniość jeżdżenia starymi samochodami.

    Jest jeszcze opcja kupienia 2 latka, na gwarancji.
    Utrata wartości duuuuużo niższa, a reszta jak dla nowego.

  • 44. Data: 2019-08-11 08:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Ale samochód kupiony na firmę, więc ok. 20% zwraca się w niższych
    > podatkach.

    Nie zakłamuj wyliczenia.
    Nie kazdy prowadzi firme, dla starych aut tez mozesz odliczac.

    Licz dla zwykłego Kowalskiego...

    Ubezpieczenie nowego auta o wartosci niecałych 100kpln kosztuje 2,5 z AC?

    Inne założenia tez słabe - 7 lat temu kupilem auto z 2000 roku za 7kpln i
    ciagle jezdze...

    Musisz chyba jeszcze przemyslec te wyliczenia...

    No i najwazniejsze - dwie osoby wyliczyły koszty nastolatka na 500zł
    miesiecznie, tobie wyszło 1,5kpln u mowisz ze to tyle samo... Dziwne.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "W demokracji wolno głupcom głosować,

  • 45. Data: 2019-08-11 08:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ddddddddddddd d...@f...pl ...

    > to teraz powiem ci coś lepszego - 3-litrowy diesel >200KM spali tyle
    > samo :)

    Zdziwiłbym się ale wierze na slowo.

    > zawieszenia nie z taczki :)

    Hmmm... Mowisz o drodze czy o torze?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stanęliśmy na skraju przepaści,

  • 46. Data: 2019-08-11 08:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Ale nadal twierdzę, że liczbowo większość samochodów
    > kończy jazdę na drzewie lub na czole TIRa.

    Hmm...
    Z ostatnich ilus lat:
    - mercedes 207 - dojezdził swojego zywota az go rdza zzarła - przebiegi
    trudne do oszacowania - grubo ponad 15mln km a kupiony był w stanie
    agonalnym - silnik praktycznie nie jechał i była robiona kapitalka
    - mercedes 207 - poszedł do znajomego ogrodnika po przejechaniu huhuhuhhu
    kilometów
    - ford courier 1.9D - sprzedany przy przebiegu miliona km
    - citroen jumpy - kasacja wypadek
    - fiat scudo - przebieg trudny do oszacowania ale licznik pokazuje około
    600 - poszedł w nowe rece
    - citroen zx - zezłomowałem ze wzgledu na ceny OC
    - opel corsa - poszedł do ludzi za symboliczna oplata w wieku słusznie
    dorosłym

    Oczywiście mogło się tak zdarzyc ze nowi nabywcy pechowcy kupili i bach
    rozwalili ale powiedziałbym ze przesadzasz...

    Gdyby wiekszosc aut konczyła swój zywot w stłuczkach to ceny ubezpieczen
    byłyby troche inne. No chyba ze mówisz o tych co wyłudzaja
    ubezpieczenia...
    To taki kiedys tez sprzedawałem - Audi a8 - nie wierze ze ci co
    przyjechali to chcieli to naprawiac... :(

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych

  • 47. Data: 2019-08-11 09:24:57
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 11.08.2019 o 07:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik ddddddddddddd d...@f...pl ...

    > Zdziwiłbym się ale wierze na slowo.

    miałem i Octavie 2.0 140KM i BMW 3.0 184KM i BMW 3.0 z programem na
    320KM. spalanie miały podobne - tzn. w mieście 3.0 paliło zauważalnie
    więcej, na trasie (w sensie nieautostradowej) 3.0 max 0.5l więcej, na
    autostradzie... powyżej 190km/h 3.0 palił mniej niż 2.0 (bo dla 2.0 to
    już był prawie max)

    > Hmmm... Mowisz o drodze czy o torze?

    tak mi się przypomniało, jak z Audi A6 przesiadłem się do Octavii i
    jeździłem po serwisach, gdzie mówili że wszystko ok - i dopiero jak
    znajomy powiedział że on też tak ma (auto skakało, szczególnie to było
    odczuwalne na jednym z odcinków A4) to sobie uświadomiłem, że to klasa
    niżej i tak być musi (bo w A6 tego nie było..)

    Lukasz

  • 48. Data: 2019-08-11 09:27:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.08.2019 o 08:59, Budzik pisze:

    > Zdziwiłbym się ale wierze na slowo.

    Z doświadczenia powiem, że duże silniki palą dużo w mieście. W trasie
    bez znaczenia a czasem i mniej.

    --
    Shrek

  • 49. Data: 2019-08-11 09:40:54
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-08-2019 o 09:24, ddddddddddddd pisze:

> [...]
    > więcej, na trasie (w sensie nieautostradowej) 3.0 max 0.5l więcej, na
    > autostradzie... powyżej 190km/h 3.0 palił mniej niż 2.0 (bo dla 2.0 to

    A przy normalnej jeździe, tzn. 150-160?
    Bo wiesz, że podawanie spalania przy 190+, jako wyznacznika całkowitego
    spalania.....

  • 50. Data: 2019-08-11 10:04:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Cavallino,

    Sunday, August 11, 2019, 8:37:40 AM, you wrote:

    [...]

    > Jest jeszcze opcja kupienia 2 latka, na gwarancji.
    > Utrata wartości duuuuużo niższa, a reszta jak dla nowego.

    A mi się zapala czerwony alarm - co za kretyn sprzedaje 2-letnie auto?
    To najgorszy moment na sprzedaż!

    --
    Best regards,
    RoMan