  • 31. Data: 2019-08-10 20:13:40
    Temat: Re: Koszt przejechania 100km
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-08-10 18:34, Shrek wrote:

    > Oddałem znajomemu do jeżdzenia. Jak skończy się ubezpieczenie, to bierze
    > go za 1500 albo do kasacji pójdzie. Bo nie chce mi się za półtora kafla
    > szarpać z ludzikami co będą przyjeżdzać z miernikiem mierząc
    > pełnoletniego szrota.

    18-letnia Tigra poszła za 2500 :-)

  • 32. Data: 2019-08-10 20:42:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W E papierosach 18650 dobrego producenta wytrzymuja dwa lata. Przy moim paleniu pobor
    pradu z akumulatora ~4A. Impulsowo z wypelnieniem 5% ciagne 2C. Znam takiego co dymi
    na 60W. Znaczy sie ciagnie w ipulsie 8C. Akumulator wystarcza mu na maksymalnie pol
    roku. W telefonach sa blizniacze do samochodowych akumulatory litowe. Bardzo lagodne
    warunki pracy maja. Maksymalny pobor pradu na poziomie 0,25C. Nie sluszalem zeby
    litowy akumulator w telefonie wytrzymal 10 lat i mial parametry zblizone do nowego.
    Wszyscy wiedza ze miliardy much zra gowno. Co miales na obiad?

  • 33. Data: 2019-08-10 20:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Jak policzyć wszystko, czyli też koszty parkowania, mycia,
    > odgrzybiania klimy, zmiany opon i czego tam jeszcze, to obstawiam,
    > że nowy podobny wyjdzie ze 25% więcej/miesiąc. A jeździ się nowym,
    > nieśmierdzącym, niespleśniałym i posiadającym współczesne
    > udogodnienia typu front assisty, współczesne generacje ESP, światła
    > led itp.

    Nie obstawiaj - licz i pokaz liczby!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

  • 34. Data: 2019-08-10 21:06:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 10 sierpnia 2019 18:36:45 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:

    > Jak policzyć wszystko, czyli też koszty parkowania, mycia, odgrzybiania
    > klimy, zmiany opon i czego tam jeszcze, to obstawiam, że nowy podobny
    > wyjdzie ze 25% więcej/miesiąc.

    A nowy to nie generuje kosztów parkowania, mycia, odgrzybiania klimy,zmiany opon i
    czego tam jeszcze?

  • 35. Data: 2019-08-10 21:15:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bogatemu Poldek nikt nie zabroni. W przypadku nowego drogiego samochodu spadek
    wartosci po pieciu latach doklada do kosztu eksploatacji kilka zlotych. Tym wiecej im
    drozsze bylo nowe auto. Zeby sprawdzic czy mam racje popatrzylem na ceny tesli. Po
    pieciu latach traci sie ok 200 000 zlotych. Przebiegi tesli na otomoto nie byly
    porazajace. W uzywanch utrzymymywaly sie w dolnej strefie stanow niskich.

  • 36. Data: 2019-08-10 21:23:45
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    Zenek nie miał nigdy elektryka, ale według niego akumulatory w
    elektrykach kończą się po pół roku. Co z tego wynika?

  • 37. Data: 2019-08-10 21:59:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.08.2019 o 18:36, Poldek pisze:

> [...]
    > niespleśniałym i posiadającym współczesne udogodnienia typu front
    > assisty, współczesne generacje ESP, światła led itp.

    Przypuszczam, że wątpię.

    --
    Shrek

  • 38. Data: 2019-08-10 22:08:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W zasadzie to nikt nie mial elektryka. A jak ktos ma to w statystykach sie nie miesci
    bo w Polsce miliony samochodow. Gowna nie jesz bo probowales czy moze z jakiegos
    innego powodu?

  • 39. Data: 2019-08-11 01:56:30
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-08-10 o 20:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Nie obstawiaj - licz i pokaz liczby!

    Cena zakupu nowego 90 tys. zł brutto.
    Liczmy dla uproszczenia okres eksploatacji 10 lat.

    9 tys. rocznie. 750 zł miesięcznie.
    Ale samochód kupiony na firmę, więc ok. 20% zwraca się w niższych
    podatkach. Mamy 600,-/mies. Dziesięciolatka sprzedamy za 15 tys., więc
    zmniejsza nam się miesięczny koszt mania do 475,-/mies.

    Paliwo 500,- mies. Parkowanie 150,-/mies. Mycie 50,-/mies., opony
    50,-/mies. (w tym 2× do roku zmiana), ubezpieczenie 200,-/mies. (AC),
    mandaty ?.

    Czyli samochód 475,-
    Pozostałe koszty ok. 1000,- mies.

    Kupiłeś nowy i jeździsz 10 lat - ok. 1475,- mies.

    Kupiłeś dziesięciolatka za 15 tys. nie pojeździsz 10 lat, lecz tylko 5
    lat, więc musisz kupić 2 takie, czyli razem 30 tys./120 mies. = 250,-/mies.

    Koszt miesięczny jeżdżenia nastolatkiem 1250,-/mies. w porównaniu do
    1450,-/mies. przy zakupie nowego za 90 tys. i eksploatowania go przez 10
    lat.

    Złudna jest taniość jeżdżenia starymi samochodami.

  • 40. Data: 2019-08-11 05:05:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A wez Poldek policz dla mojego sasiada. Trzy lata temu kupil skodzianke. Pelnoletnia
    byla. Zaplacil 800 zlotych. Ubezpieczenie rocznie z 500 zlotych. Mowil ze akumulator
    kupil i cos drobnego z przodu zrobil. To z tysiac na trzy lata wyjdzie. Robi z
    300-500 kilometrow miesiecznie. Opon na zime nie zmienia bo po co jak w duzym miescie
    mieszka. Zeby rozowo nie bylo to litr oleju na tysiac kilometrow niech doleje. Jest
    troche korozji ale dwa lata jeszcze przejezdzi. Sam umyje z trzy razy do roku. To na
    szampon troche wyda. Latem jezdzi na dzialke, mowil ze szescdziesiat kilometrow w
    jedna strone ma. Jak pojedzie to minimum dwa tygodnie tam siedzi. Policz jak na tym
    wychodzi i jak by wyszedl jak by kupil nowy samochod za 50 tysiecy.