  • 11. Data: 2016-07-22 22:09:25
    Temat: Re: Koszt remontu blacharskiego w waszej okolicy
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie wszyscy sie w mesiu urodzili albo mieli ojca ubeka.

  • 12. Data: 2016-07-23 00:12:55
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 22 Jul 2016 11:23:07 +0200, Maciek napisał(a):

> [...]
    > mnie, ile mniej więcej może kosztować remont mondeo kombi mk2 obejmujący
    > wymianę progów i jednego błotnika, ogólne poprawki typu usunąc purchle,
    > wyciąć rdzę i zaspawać (głównie podłoga i ogólnie spód auta), do tego
    > konserwacja profili, lakierowanie wszytskich naprawianych elementów,
    > wymiana uszczelek okien i co tam wyjdzie.
    > W okolicach Krakowa wycena to ok. 1800-2500 zł (średnia z kilku warsztatów
    > o dobrej opinii, ale żadne ASO oczywiście). Moim zdaniem to rozsądna cena
    > biorąc pod uwagę zakres i wiek auta, ale od paru osób slyszałem, że to

    Trzeba się zastanowić ile godzin to może zająć.
    Grzebanie się w podłodze to jest zazwyczaj duża robota, wymagająca
    demontażu foteli, plastików i wykładzin, a od dołu wydechu, osłon, w wielu
    miejscach zawieszenia.

    Nie jest to może szczególnie skomplikowane ale wymaga dużo czasu.
    Licząc tak to nawet te 2500zł wygląda tanio.
    Zwłaszcza że jak w takim aucie zaczyna się ciąć rdzę szukając zdrowej
    blachy, to można skończyć na dachu ;)

    Natomiast oczywiście wszystko można zrobić porządnie, a można oblecieć
    wiertarką ze szczotką drucianą purchle które widać i prysnąć to od spodu
    barankiem i gotowe. I tu 1800zł to może być drogo.

    Natomiast patrząc na ceny tych samochodów, to pytanie czy warto.
    Lepiej chyba sprzedać za tyle ile ktoś tam da, dołożyć te 2500zł i kupić
    jakiś niezardzewiały samochód.

  • 13. Data: 2016-07-23 02:18:35
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-22 o 17:02, Maciek pisze:
    > Dnia Fri, 22 Jul 2016 15:41:54 +0200, Lewis napisał(a):
    >
    > (..)
    >
    > W życiu nie odwaliłbym fuszerki tylko dlatego, że klient np. spytał, "A
    > jakiś rabacik a konto przyszłej wspólpracy?". Czasem sie da, czasem nie,
    > ale sposób i zakres wykonania zlecenia są zawsze ustalone i nie ma od tego
    > odstępstw. bo ktoś pytal o rabat.
    > Zwłaszcza w budowlance są często takie primadonny, co się obrażają na
    > pytanie o cenę. Kiedyś całą ekipę z tego powodu wywaliłem, zdecydowanie nie
    > opłaciło im się buractwo.

    Ja mówię o schodzeniu z jakości na prośbę klienta a nie o fuszerce bo
    pytał o rabat.
    Najpierw panie taniej taniej, może bez tego czy tamtego bo wie Pan
    dziecko chore, pies kulawy etc a później jak coś jebnie to wykonawca
    winien bo nie powinien się zgodzić na takie ustępstwa... i tak i nie,
    dlatego lepiej nie robić wcale niż oszczędzić na wyraźną prośbę klienta.

    Lewis

  • 14. Data: 2016-07-23 03:12:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Za ile kto da to jest zawsze oddanie na zlom bo tam minimalna cena jest gwarantowana.
    Drugi rok szukam samochodu. Na razie w starym progi mi wymienili. Wszystko co
    znalazlem za cztery lata bedzie wygladalo jak ten co mam przed wymiana progow albo i
    gorzej.

  • 15. Data: 2016-07-23 07:07:08
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Drugi rok szukam samochodu. Na razie w starym progi mi wymienili. Wszystko co
    znalazlem za cztery lata bedzie wygladalo jak ten co mam przed wymiana progow albo i
    gorzej.

    Co Wy za auta kupujecie lub jakich szukacie, że korodują?

  • 16. Data: 2016-07-23 11:14:21
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 22 Jul 2016 21:47:57 +0200, j...@i...pl napisał(a):

    > Musisz być emeocjonalnie związany z tym autem. Taka naprawa podwoi
    > wartośc tego egzemplarza.

    Mechanicznie jest zadziwiająco zdrowy, a kupowanie innego używanego
    samochodu to zawsze loteria.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

    ---
    Avast.

  • 17. Data: 2016-07-23 11:18:37
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 Jul 2016 00:12:55 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Natomiast patrząc na ceny tych samochodów, to pytanie czy warto.
    > Lepiej chyba sprzedać za tyle ile ktoś tam da, dołożyć te 2500zł i kupić
    > jakiś niezardzewiały samochód.

    Jasne, to też jest opcja, tylko że zawsze jest to loteria, bo mógł być
    "obleciany szczotką i pryśnięty barankiem", ktoś mógł go "naprawić"
    trocinami i cermizerem, itp., itd.
    Dlatego rozważam, czy nie bardziej warto wyremontować to, co mam, bo wiem
    co tam pod maską siedzi.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl