  • 21. Data: 2015-07-08 11:03:52
    Temat: Re: "Krosownica" Ethernet.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:mnimo3$j3v$...@s...chmurka.net...
    >Na pewno bardziej bym zaufał kontaktronom niż przekaźnikom, ale nie
    >mam pojęcia o ile gorzej sygnał przechodzi przez przekaźnik.

    >Nie znalazłem gotowego kontaktronowego przekaźnika przełącznego więc
    >jeśli

    Trzeba wiedziec co wpisac :-)

    http://www.tme.eu/pl/katalog/#id_category=112503&s_f
    ield=artykul&s_order=ASC&visible_params=2%2C914%2C69
    3%2C925%2C938%2C936%2C916%2C594%2C32%2C931&used_para
    ms=693%3A3065%3B

    SPDT, ale naja tez NC.

    >warunkiem bezwzględnym jest, aby jedno połączenie było dziłające gdy
    >nie ma dostępnego żadnego zasilania to próbowałbym to zrobić na:
    >http://www.tme.eu/pl/details/kc-90/kontaktrony/?gcl
    id=CNGazd6PqsYCFWbItAodO2gJUg

    ale maja tez fajne subminiaturowe, np
    http://www.tme.eu/pl/details/g6k-2f-rf-5dc/przekazni
    ki-elektromagn-miniaturowe/omron/g6k-2f-rf-5vdc/

    J.

  • 22. Data: 2015-07-08 11:09:46
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2015-07-08 o 11:03, J.F. pisze:
    > ale maja tez fajne subminiaturowe, np
    > http://www.tme.eu/pl/details/g6k-2f-rf-5dc/przekazni
    ki-elektromagn-miniaturowe/omron/g6k-2f-rf-5vdc/

    To jest to, dziękuję.

    --
    AWa.

  • 23. Data: 2015-07-08 11:54:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Andrzej W. napisał:

    ki-elektromagn-miniaturowe/omron/g6k-2f-rf-5vdc/

    > To jest to, dziękuję.

    Cena całkiem ciekawa. A jeszcze ciekawsze, że dość podobny mam w zewnętrznym
    termostacie CO, który jako całość kosztował niewiele więcej. Może nawet
    taki sam, w każdym razie na pewno SMD, ale nie chce mi się teraz do niego
    zaglądać. Podobne maleństwa bywały też w modemach telefonicznych (PSTN).

    --
    Jarek

  • 24. Data: 2015-07-08 14:40:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan Andrzej W. napisał:
> [...]

    >niego
    >zaglądać. Podobne maleństwa bywały też w modemach telefonicznych

    Na cene prawde mowiac nie spojrzalem, sa i tansze
    http://www.tme.eu/pl/details/g6k-2f-5dc/przekazniki-
    elektromagn-miniaturowe/omron/g6k-2f-5vdc/

    Ciekawe co robi RF w nazwie ...

    J.

  • 25. Data: 2015-07-08 14:55:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    ki-elektromagn-miniaturowe/omron/g6k-2f-rf-5vdc/

    > Na cene prawde mowiac nie spojrzalem, sa i tansze
    > http://www.tme.eu/pl/details/g6k-2f-5dc/przekazniki-
    elektromagn-miniaturowe/omron/g6k-2f-5vdc/

    Ta już bardziej nudna i normalna.

    > Ciekawe co robi RF w nazwie ...

    Linkowany PDF potwierdza, że to, czego można się spodziewać:

    High Frequency Relay
    * New: Models with 3 GHz band available ("-T" versions)
    * Space-saving 1 GHz version with smaller ground terminal
    footprint is available. ("-S" versions)
    * Handles 1 A, 30 VDC discrete load and 1 W at 1GHz.

    --
    Jarek

  • 26. Data: 2015-07-08 15:08:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Napisałem:

    > Linkowany PDF potwierdza, że to, czego można się spodziewać:

    Jeszcze w tym PDF napisali, że mają dostępne przekaźniki w wersji
    "single-coil latching models". A ja się zastanawiałem, jak to jest,
    że termostat zasilany jest z dwóch paluszków, działa już ze trzy
    lata, a w środku cyka przekaźnik. No to teraz już wiem jak. Takie
    z dwiema cewkami i mechanicznym przełącznikiem bistabilnym, to już
    widziałem. Ale tam jest właśnie taki mały SMD.

    --
    Jarek

  • 27. Data: 2015-07-08 16:00:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...

> [...]
    >z dwiema cewkami i mechanicznym przełącznikiem bistabilnym, to już
    >widziałem. Ale tam jest właśnie taki mały SMD.

    Przekaznik polaryzowany to ogolnie bardzo stary pomysl.

    J.

  • 28. Data: 2015-07-08 16:12:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Przekaznik polaryzowany to ogolnie bardzo stary pomysl.

    Troche zapomniany jednak. I zwykle była to całkiem odmienna konstrukcja.
    A tu jest to wersja, która w wykonaniu różni się namagnesowaniem jednego
    ze standardowych kawałków metalu w obwodzie magnetycznym. Sądzę, że
    niemałe zasługi ma w tym współczesna technologia matertiałowa -- stal,
    którą da się precyzyjnie i stabilnie namagnesować. Tak przypuszczam.

    --
    Jarek

  • 29. Data: 2015-07-08 19:04:12
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

> [...]
    > niemałe zasługi ma w tym współczesna technologia matertiałowa -- stal,
    > którą da się precyzyjnie i stabilnie namagnesować. Tak przypuszczam.

    Te przekaźniki to w ogóle jest bardzo ciekawa konstrukcja :)
    Jak jest wykonanie standardowe, to skubane przewodzą tylko w jedną
    stronę - w drugą nic a nic. Jakby diodę miały w obwodzie cewki ;)
    Tzn ja się odnoszę do przekaźników produkcji Axicom/TE (seria IM06) bo
    takich używam od paru lat. Przełącznych jedno- ani dwucewkowych
    cewkowych nie używałem, ale zdziwiłbym się gdyby tam inaczej to było
    wykonane.
    Jak mi wpadnie taki w łapki to nie omieszkam trochę go obadać i dam znać.
    W tych Omronowych też jest pokazany + i - na cewce, wiec pewnie tak samo
    jest.
    Oczywiście kto by zwracał uwagę na takie drobiazgi - przecież przekaźnik
    to przekaźnik, no i pierwszy projekt był do poprawki jak się można
    domyślić.

    Pozdrawiam

    DD

  • 30. Data: 2015-07-08 19:19:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dariusz Dorochowicz napisał:

    > Te przekaźniki to w ogóle jest bardzo ciekawa konstrukcja :)
    > Jak jest wykonanie standardowe, to skubane przewodzą tylko w jedną
    > stronę - w drugą nic a nic. Jakby diodę miały w obwodzie cewki ;)

    Pewnie mają diodę w obwodzie cewki. No bo co innego?

> [...]
    > bo takich używam od paru lat. Przełącznych jedno- ani dwucewkowych
    > cewkowych nie używałem, ale zdziwiłbym się gdyby tam inaczej to było

    Można zapytać, po co tak. Ja sobie wybrażam to w ten sposób, że rdzeń
    i kotwica mogą też być wstępnie lekko namagnesowane. Żeby się odpychały,
    a nie kleiły. Dlatego kierunek przepływu prądu jest istotny.

> [...]
    >
    > Oczywiście kto by zwracał uwagę na takie drobiazgi - przecież przekaźnik
    > to przekaźnik, no i pierwszy projekt był do poprawki jak się można

    Pamiętam, jak tu ktoś strsznie pomstował na przekaźniki. Że technologia
    stara jak świat, że nic nie warta, zakopać do dołu i wapnem posypać, nic
    już się nowego wymyśleć nie da, zawsze będą do kitu. A to hajtech jest.

    --
    Jarek