  • 1. Data: 2016-06-23 16:58:39
    Temat: Kto ma pierwszeństwo
    Od: tyran <t...@o...pl>

    Witam

    Pytanie z serii "kto ma pierwszeństwo" na tym skrzyżowaniu (Wrocław,
    Skrzydlata i wyjazd ze ślepej uliczki):
    https://www.google.pl/maps/@51.1252494,16.9599129,3a
    ,75y,326.67h,71.94t/data=!3m6!1e1!3m4!1sRHZGMW65Owpg
    iBgOlyeRZg!2e0!7i13312!8i6656

    Wyjeżdżający z parkingów trąbią na jadących Skrzydlata od Bajana
    twierdząc, że mają pierwszeństwo bo są po prawej, a jadący Bajana się
    nie zatrzymują twierdząc, że to wyjazd z parkingu. Na drodze ślepej brak
    znaku "Droga wewnętrzna".
    Kto ma racje?

    --
    tyran

  • 2. Data: 2016-06-23 19:07:02
    Temat: Re: Kto ma pierwszeństwo
    Od: <9...@4...190702.invalid> (Tom N)

    tyran w

> [...]

    > Skrzydlata i wyjazd ze ślepej uliczki):
    > https://www.google.pl/maps/@51.1252494,16.9599129,3a
    ,75y,326.67h,71.94t/data=!3m6!1e1!3m4!1sRHZGMW65Owpg

    których parkingów?

    > trąbią na jadących Skrzydlata od Bajana

    W którym kierunku?

    > jadący Bajana się
    > nie zatrzymują twierdząc, że to wyjazd z parkingu.

    Twierdzą, że wyjeżdżają z parkingu?

    > Na drodze ślepej

    A co to za stwór ta ślepa droga?

    --
    'Tom N'

  • 3. Data: 2016-06-23 19:35:25
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 23.06.2016 o 16:58, tyran pisze:
> [...]
    > twierdząc, że mają pierwszeństwo bo są po prawej, a jadący Bajana się
    > nie zatrzymują twierdząc, że to wyjazd z parkingu. Na drodze ślepej brak

    Kurde, ja tam widzę niezły bałagan, albo źle widzę.
    Znaczy po pierwsze ja bym tego nie nazywał wyjazdem z parkingów, bo
    prowadzi on do wielu miejsc. No i właśnie - tak sobie "jechałem" prosto,
    na końcu skręciłem w prawo i okazało się, że dałem radę zgodnie z
    przepisami dojechać do ul. Bajana (a przecież minąłem znak informujący o
    drodze bez wyjazdu). Co więcej - wyjeżdżając natknąłem się na znak
    kończący strefę zamieszkania, która się wcześniej nie zaczęła... A nie,
    przepraszam - jest jej początek na wjeździe w Skrzydlatą (Skrzydlata?).
    No ja bym dał pierwszeństwo wyjeżdżającym z prawej.
    BTW - o co chodzi z tym bagażnikiem na Polonezie?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 4. Data: 2016-06-23 20:03:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tyran" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >twierdząc, że mają pierwszeństwo bo są po prawej, a jadący Bajana się
    >nie zatrzymują twierdząc, że to wyjazd z parkingu. Na drodze ślepej

    Skrzydlata, skoro jest nazwana, to zapewne jednak droga publiczna (i
    gminna ?).

    A nie, pardon - jak sie czlowiek cofnie, to znak "droga wewnetrzna"
    stoi jeszcze na poczatku Skrzydlatej, przy Bajana.
    Wychodzi na to, ze obie drogi wewnetrzne, choc te druga to moze tylko
    dojazd do posesji ?

    Plus calosc w strefie zamieszkania.

    Ja bym tam radzil zachowac ostroznosc, bo nie wiadomo co sad orzeknie,
    a moze nawet odmowi orzekniecia :-)

    J.

  • 5. Data: 2016-06-23 22:33:24
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 23 Jun 2016 16:58:39 +0200, w <nkgteq$qp5$1@gioia.aioe.org>, tyran
    <t...@o...pl> napisał(-a):

> [...]
    >
    > Wyjeżdżający z parkingów trąbią na jadących Skrzydlata od Bajana
    > twierdząc, że mają pierwszeństwo bo są po prawej, a jadący Bajana się

    W strefie zamieszkania wszystkie drogi są równorzędne, więc ci wyjeżdżający "z
    parkingów" mają pierwszeństwo.

    > nie zatrzymują twierdząc, że to wyjazd z parkingu.

    Widzisz gdzieś taki niebieski znak z literką P w środku? :)

    > Na drodze ślepej brak
    > znaku "Droga wewnętrzna".

    Po co miałby być skoro jest na wjeździe w Skrzydlatą, o czym dla utrudnienia
    zapomniałeś napisać? :) Przepisy zabraniają nawet umieszczania takiego w tym
    miejscu.

    > Kto ma racje?

    Ja, a w sądzie to sędzia. :)

  • 6. Data: 2016-06-24 14:16:18
    Od: "JaTy.CKmK" <J...@g...com>

    W dniu 2016-06-23 o 19:07, (Tom N) pisze:

> [...]

    wszystko wskazuje na to, że wszystko to znajduje się w "terenie
    mieszkalnictwa" we wszystkich więc miejscach "jezdnych" pierwszeństwo
    mają piesi a jeżdżących obowiązuje 30 km/godz i w przypadkach spotkania
    się z innym jadącym tylko reguła prawej ręki lub stopień uprzejmości.
    Nawiązując do następnej wypowiedzi nazwanie ulicy nie oznacza, że jest
    to droga publiczna - identycznie jest w "strefie ruchu" - inność dotyczy
    np. sposobu parkowania ...

    JaTy

  • 7. Data: 2016-06-24 14:31:14
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 24 Jun 2016 14:16:18 +0200, w <nkj8aj$bqh$1@node2.news.atman.pl>,
    "JaTy.CKmK" <J...@g...com> napisał(-a):

    > wszystko wskazuje na to, że wszystko to znajduje się w "terenie
    > mieszkalnictwa" we wszystkich więc miejscach "jezdnych" pierwszeństwo
    > mają piesi a jeżdżących obowiązuje 30 km/godz i w przypadkach spotkania

    20km/h

> [...]
    > Nawiązując do następnej wypowiedzi nazwanie ulicy nie oznacza, że jest
    > to droga publiczna - identycznie jest w "strefie ruchu" - inność dotyczy

    Racja -- tu zresztą pod znakiem strefy zamieszkania jest znak droga wewn.

  • 8. Data: 2016-06-24 20:13:45
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-06-24 o 14:16, JaTy.CKmK pisze:

> [...]
    > Nawiązując do następnej wypowiedzi nazwanie ulicy nie oznacza, że jest
    > to droga publiczna - identycznie jest w "strefie ruchu" - inność dotyczy

    Nie licz za bardzo na znajomość reguły prawej ręki.
    Przyzwyczaili się do świateł i bez nich są jak dzieci we mgle.
    Tydzień temu taki idiota mający mnie z prawej na skrzyżowaniu
    równorzędnym jechał za mną aby spytać czy wiem co by było jakby
    nie zwolnił ?
    Przez myśl mu nie przeszło że jakby nie zwolniło to wyremontował by
    mi blacharkę na koszt swojego ubezpieczyciela i poznał obowiązujące
    przepisy. :-)

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2016-06-24 20:20:57
    Temat: Re: obowiązkowe egzaminy z PoRD.
    Od: "Wenek" <k...@d...rc>

    > Nie licz za bardzo na znajomość reguły prawej ręki.
    > Przyzwyczaili się do świateł i bez nich są jak dzieci we mgle.
    > Tydzień temu taki idiota mający mnie z prawej na skrzyżowaniu

    I dlatego powinny być obowiązkowe egzaminy z PoRD
    co 5 lat dla wszystkich posiadaczy PJ.

  • 10. Data: 2016-06-24 22:29:40
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Wenek"

> [...]
    > Tydzień temu taki idiota mający mnie z prawej na skrzyżowaniu

    I dlatego powinny być obowiązkowe egzaminy z PoRD
    ---
    Przy każdej zmianie prawa

    ... i lewa