  • 11. Data: 2017-04-30 22:15:50
    Temat: Re: Kto ma rację?
    Od: SnCu <t...@e...ca>

    W dniu 2017-04-30 o 19:28, on pisze:

    > Wynika z tego, że "pan prawnik", jak każdy inny lokator, ma prawo
    > przypuszczać, że każdy operator, który doprowadzi sygnał do budynku
    > będzie mógł korzystać z okablowania w tym budynku.

    Dzięki za wklejenie przepisów.

    To ja twierdziłem, że "pan prawnik" będzie miał Orange, gdy Orange
    dojedzie z kablem na jego piętro.

    Natomiast "pan prawnik" uważa, że on już teraz ma taki wybór - jednego
    dnia pójdzie do punktu sprzedaży Orange i już następnego będzie miał
    Orange w swoim gniazdku, łącznie z Neostradą DSL, a moje uwagi o braku
    stosownej infrastruktury on próbuje bagatelizować stwierdzeniem, że
    kabelki go nie obchodzą bo jemu ustawa daje prawo wyboru.

    Ja myślę, że on dotąd mieszkał w budynku, który wcześniej był
    obsługiwany przez wielu operatorów, niż on się zorientował, że ma wybór
    w tym względzie. Dlatego dla niego zmiana operatora to jest pstryknięcie
    palcami. Teraz wylądował na gorzej skablowanym kawałku Polski i stąd
    szok, bo on nie zna pojęcia BMT.

    A swoją drogą, czy w przyszłości jeszcze będą centrale telefoniczne w
    sensie budynków z których wychodzi np. 10000 par kabelków? Czy raczej
    już tylko klient będzie dostawał światłowodowe pudełko do którego
    podepnie telefon POTS albo SIP, a komutacja będzie realizowana
    softswitchingiem w routerach internetowych?

  • 12. Data: 2017-04-30 23:19:54
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "SnCu" <t...@e...ca> napisał w wiadomości
    > A swoją drogą, czy w przyszłości jeszcze będą centrale telefoniczne w
    > sensie budynków z których wychodzi np. 10000 par kabelków? Czy raczej

    Mogą jeszcze być, nawet i większe. Jednak ja stawiam na to, że rozwój
    techniki i cyfryzacji, skieruje tendencje raczej ku komutacji rozproszonej,
    czyniąc jedną centralą ileś-tam "wyniesień"... trochę mi umknęły właściwe
    nazwaniu słowa.

    > już tylko klient będzie dostawał światłowodowe pudełko do którego podepnie
    > telefon POTS albo SIP, a komutacja będzie realizowana softswitchingiem w
    > routerach internetowych?

    Zapewne tak... ale nie chcę wizji wysnuwać. Mam w UPC Horizon (IMHO
    niewypał, choć i tak poprawili wygodę dekodera, jest fatalna) i ten ma wsio,
    TV, telefon, WiFi, net zwykły... Jednak z powodu, że nie udostępnia Wi-Free,
    więc emisję wifi w ogóle wyłaczyłem, służy tylko do TV, a resztę załatwia
    modem Connect Box ze strasznie przemydlonym interfejsem WWW i znakomitym
    (bardzo mocne) Wi Fi (wyciągnąłem 157/20), także telefon, to nie narzekam.
    Działa to na kablu współosiowym, a modem mi to rozwidla bez TV - każde z
    urządzeń (multiroom) idzie z osobnego odgałęzienia już przy wejściu,
    wymieniłem tylko rozwidlacz, bo mi jeden z telewizorów bardzo brumiał od
    prądów wyrównawczych. Telefon normalny POTS, ale VOiP; nie powiem, jak
    konkretnie robiony.

    --
    "Jeśli przyjmiesz do siebie zabiedzonego psa i sprawisz,
    że zacznie mu się dobrze powodzić - nie ugryzie cię.

  • 13. Data: 2017-05-01 02:37:51
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 29.04.2017 o 22:58, SnCu pisze:
    /.../
    > To jest lokalny krakowski dostawca internetu za pomocą LAN-u. Obejmuje
    > Prądnik i kawałek Nowej Huty. Nieznany w ogóle poza Krakowem.
    > Przypuszczam, że jak wiele takich małych interesów, zaczynali od
    > sąsiedzkiej sieci LAN w jednym bloku.

    Napieraj.

  • 14. Data: 2017-05-01 02:40:19
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 30.04.2017 o 19:28, on pisze:
> [...]
    > ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w
    > sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich
    > usytuowanie", a tam jest jasno napisane jak powinna wyglądać instalacja
    > Telekomunikacyjna:
    >
    > Rozdział 8a mówi, że w budynku ma być przynajmniej:
    > - kanalizacja telekomunikacyjna budynku
    > - telekomunikacyjne skrzynki mieszkaniowe
    > - infrastruktura światłowodowa
    > - zbiorcza instalacja antenowa telewizji naziemnej i satelitarnej
    > - okablowanie z parowych kabli symetrycznych

    Wszystko na raz?

  • 15. Data: 2017-05-01 02:43:15
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 30.04.2017 o 22:15, SnCu pisze:
    /..../

> [...]
    > podepnie telefon POTS albo SIP, a komutacja będzie realizowana
    > softswitchingiem w routerach internetowych?

    Netia już nie robi central tylko daje VOIP. Po światłowodzie masz VOIP.
    Generalnie centrala telefoniczna ot przeszłość.

  • 16. Data: 2017-05-01 08:26:50
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Unia jakoś narzuciła Oranżadzie okablowanie (dojście światłowodem) do budynków, może
    ktoś zna link do tych unijnych rozporządzeń?

    -----

  • 17. Data: 2017-05-01 08:27:15
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Na co?

    -----

  • 18. Data: 2017-05-01 18:16:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 1 May 2017 02:43:15 +0200, Smok Eustachy napisał(a):
    > W dniu 30.04.2017 o 22:15, SnCu pisze:
    > /..../
    >
    > Netia już nie robi central tylko daje VOIP. Po światłowodzie masz VOIP.

    TP/Orange podobnie.

    > Generalnie centrala telefoniczna ot przeszłość.

    Ciagle terazniejszosc ... bo gdzie ten VoIP ma sie laczyc ?
    Tylko to juz inna "centrala".

    Jeszcze troche wody musi uplynac, zanim to sie calkiem zmieni.

    J.

  • 19. Data: 2017-05-01 18:29:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Apr 2017 22:15:50 +0200, SnCu napisał(a):

> [...]
    > stosownej infrastruktury on próbuje bagatelizować stwierdzeniem, że
    > kabelki go nie obchodzą bo jemu ustawa daje prawo wyboru.

    Ale zauwaz ze o innych rzeczach mowicie.
    Orange prawdopodobnie nie ma kabla/lacza do budynku, a wiec BMT.

    Gdyby jednak mial/pociagnal, to rozprowadzenie w budynku powinno zajac
    jeden dzien, bo gotowe kabelki powinny byc.

    A przejecie linii innego operatora - wydaje mi sie, ze dotyczy linii
    Orange, z paroma lokalnymi wyjatkami.
    Inni chyba nie maja obowiazku ... a szczegolnie jak to VoIP, a nie
    "zwykly telefon".

> [...]
    > w tym względzie. Dlatego dla niego zmiana operatora to jest pstryknięcie
    > palcami. Teraz wylądował na gorzej skablowanym kawałku Polski i stąd

    Wystarczylo, ze mial TP/Orange w budynku.
    Choc czy tak w calym kraju mogl sobie z Neostrada przejsc np do Netii
    ?

    J.

  • 20. Data: 2017-05-03 03:23:12
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 01.05.2017 o 18:16, J.F. pisze:
    /../

    > Ciagle terazniejszosc ... bo gdzie ten VoIP ma sie laczyc ?
    > Tylko to juz inna "centrala".

    Protokół SIP, jeden-dwa serwery w kraju....

    > Jeszcze troche wody musi uplynac, zanim to sie calkiem zmieni.

    Zanim wszyscy przejdą na VOIP?