  • 121. Data: 2014-11-22 00:10:03
    Temat: Re: Którym pasem wjechać na rondo ?
    Od: "Axel" <a...@o...pl>

    "Shrek" wrote in message news:m4o5g9$nqh$1@node1.news.atman.pl...

    On 2014-11-21 19:59, masti wrote:

    > A gdzie masz napisane, że ten przepis ma zastosowanie tylko przed
    > skrzyżowaniem, a na skrzyżowaniu już nie? Uważasz że na zwykłym
    > skrzyżowaniu, zjazd na lewy pas, a następnie "manewr blondynki" czyli
    > zjazd na prawy i skręt w lewo jest zgodny z PoRD?

    No brawo, właśnie potwierdziłeś to, co pisałem wcześniej - nie możesz w
    takim razie zjechać na rondzie na prawy pas, żeby przygotować się do
    zjazdu. Jedyny sposób, to zjechać z ronda zajeżdżając drogę jadącym prawym
    pasem.

    --
    Axel

  • 122. Data: 2014-11-22 00:19:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 21 Nov 2014 15:01:59 -0800 (PST), k...@g...com

    > Nic nie będę połykał bo Ty zamiast gadać jak rozsądny człowiek

    Pewnie byś chciał, żebym sam wlazł ci do dzioba, tak samo jak masti?
    Nie ma tak łatwo. :P

    > grasz słowami bez praktycznego znaczenia.

    Pieklisz się, bo nie odpowiedziałem tak jak ci wygodnie?
    No, nie ma tak łatwo. :>

    To wyprostuj w końcu tę turbinówkę. :>

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 123. Data: 2014-11-22 00:34:58
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 21 Nov 2014 23:03:23 +0000 (UTC), masti

    > w przeciwieństwie do Ciebie uzasadniłem swoją wypowiedź.

    Etam uzasadniłeś. Podałeś oczywiste dla wszystkich przepisy.

    > I nie zmieniam warunków i zdania co post.

    Tylko wmawiasz ludziom coś, czego nie napisali.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 124. Data: 2014-11-22 00:37:09
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 21 Nov 2014 20:07:58 +0000 (UTC), masti

    > ponieważ nie umiesz się wysłowić zrobię
    > to za Ciebie cytując odpowiedni artykuł PoRD

    O matko, połknąłeś Shreka. Shrek!?

    > Art.22
    > 2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
    > 1) do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo;
    > 2) do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej
    > krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo.

    Ameryki nie odkryłeś, panie.

    > Jadę prosto. Do czego mam się zbliżyć?

    O drogę pytasz? Jedziesz przez skrzyżowanie prosto, to z ww. wynika, że nie
    musisz się do niczego zbliżać. Możesz wykorzystać dowolny pas.
    Zastanawiające jest jak ty się człowieku poruszasz w ogóle samochodem
    zadając takie pytania.

    A tak, wiem. Gdy wjedziesz na skrzyżowanie przenosisz się w czasie i
    przestrzeni i widzisz tam nieskończoną jezdnię jednokierunkową. Taka
    skosmiczna czarna jezdnia jednokierunkowa. Dobra, przecinaj, rozwijaj,
    prostuj i pojeździj wtedy w kółko swoją nieskończonej długości jezdnią
    jednokierunkową z wyspą którą musisz okrążyć zgodnie ze znakiem C-12.

    Alternatywnie może obudź się w końcu z tego koszmaru -- to nie jest
    nieskończonej długości jezdnia jednokierunkowa z dojazdami, tylko jezdnia
    powstała w wyniku SKRZYŻOWANIA dwóch lub więcej dróg z wyspą na środku, a
    więc jest to obszar skrzyżowania -- tak, przypomnij (albo przeczytaj) sobie
    co to jest skrzyżowanie wg definicji PORD, oraz co to obszar skrzyżowania
    wg. tego co napisane tudzież narysowane w załącznikach. Ale wiem, że tego
    nie zrobisz. Nie zrobiłeś kiedyś, nie zrobisz i teraz.

    > jaki skręt w lewo? wjeżdżam na pas ruchu i nim jadę.

    No, prawie jak jaskółka co robi kółka.

    > Nie przecinam żadnych kierunków ruchu.

    Przecinasz inne kierunki, bo jesteś w tym momencie na SKRZYŻOWANIU. Ale że
    masz klapy na oczach i jeszcze ci je krew zalewa, to w życiu nie zauważysz,
    że poruszasz się po SKRZYŻOWANIU a nie, jak twierdzisz, po jakiejś jezdni
    jednokierunkowej i zestawie skrzyżowań.

    > Na zwykłych rondach jest on nawet wyznaczony pasami.

    Doucz się. Nie na "zwykłch rondach" tylko na skrzyżowaniach, "kwadratowych"
    też, w razie "niepewności co do przebiegu pasów ruchu" obszar skrzyżowania
    jest oznaczany pasami prowadzącymi. Jest o tym w przepisach szczegółowych,
    których zapewne w życiu nawet nie widziałeś, o czytaniu nie wspominając. :P

    W odróżnieniu od skrzyżowań "kwadratowych" na okrężnych ZAWSZE
    uprzywilejowane są pojazdy znajdujacy się *na* *skrzyżowaniu*, a nie
    konkretna DROGA. Dlatego obszar na skrzyżowaniu wyznacza się pasami dla
    pojazdów uprzywilejowanych na tym skrzyżowaniu. Ale nie spodziewam się, aby
    jakiś zadeklarowany rondoprostowacz z praną przez tyle lat mózgownicą to
    pojął, bo przy tym trzeba jednak pomyśleć chwilę. :P

    > wobec tego zjeżdżając z ronda musisz zmienić pas ruchu.
    > Czyli musisz włączyć kierunkowskaz.

    Policz ile pasów zmieniasz przejeżdżając z Fieldorfa w Zamieniecką, gdy
    przecinasz Ostrobramską, która ze względu na wspomniane wcześniej gabaryty
    ma wyznaczone pasy dla kierunku uprzywilejowanego, tj. z pierwszeństwem w
    stosunku do drugiej drogi tworzącej skrzyżowanie:

    https://goo.gl/maps/SKMBH

    Wg Twojej super "teorii" naliczyć można tych zmian w porywach dziesięć. A
    ty i tak nadal będziesz twierdzić, że przecinajac jeden pas przy zjeździe
    ze skrzyżowania okrężnego, będziesz *zmieniać* jakiś pas. Bo jesteś
    rondoprostowaczem. :P

    > Art. 22
    > 4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany
    > ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który
    > zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej
    > strony.
    > 5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie
    > sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz
    > zaprzestać sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.

    To pochwal się ile razy i który kierunkowskaz włączasz "zmieniając" pasy w
    przykładzie z Fieldorfa x Zameiniecka x Ostrobramska? :> Czy zechcesz może
    przy okazji pokręcić się po tym skrzyżowaniu w kółko? No nie, na
    kwadratowym pewnie nie da się kręcić w kółko...

    > a teraz poproszę o przepis, który zwalnia Cię z sygnalizowania zmiany
    > pasa ruchu przy zjeździe ze skrzyżowania.

    Tam zabrania, tu zwalnia... kiedy ty się w końcu nauczysz.

    > Zjedź z tego ronda bez zmiany pasa ruchu przy wyjeździe.
    > <http://www.funduszestrukturalne.gov.pl/NR/rdonlyres
    /7C5E4441-4984-46AD-8F6F-EE4E07C5B7AB/43061/RondoBit
    wyLegnickiej1241r.jpg>

    Musisz znowu przywoływać potworki tworzone przez podobnych sobie
    rondoprostowaczy z wypraną mózgownicą, które są kroplą w setkach jak i nie
    tysiącach poprawnie wykonanych skrzyżowań? Ciekawe czy jak na autostradzie
    by postawili ograniczenie do 20/h na odcinku 30 km to też byś się tym
    podpierał jako rozwiązaniem logicznym dla wyjaśnienia braku innych
    ograniczeń prędkości. Pewnie nie, bo akurat by ci nie pasowało, co?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 125. Data: 2014-11-22 00:48:20
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 22 listopada 2014 00:19:35 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > Nie ma tak łatwo. :P

    > Pieklisz się, bo nie odpowiedziałem tak jak ci wygodnie?

    A niby o co mam się pieklić? Nie chce mi się z Tobą gadać bo z talmudystą nie da się
    gadać. Dla mnie możesz sam się brandzlować definicjami, możesz z innymi. Ale nie ze
    mną. Ja z tych co PJ mają więcej niż 30 lat. W przeciwieństwie do Ciebie nie znam na
    pamięć żadnego przepisu, żadnej definicji znaku. Nie wiem co to D8 albo B52. I bez
    tych wiadomości, dla Ciebie najważniejszych, jak w domu inni robili PJ to
    rozwiązywałem bezbłędnie wszystkie testy. Kodeks drogowy jest do rozumienia a nie do
    nauczenia się na pamięć.

  • 126. Data: 2014-11-22 02:21:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Nov 2014, Jankol wrote:

> [...]
    > 2) do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym
    > do lewej jej krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo.

    Taki niuans: ten przepis dotyczy SKRĘTU.
    Hint: nie dotyczy skrzyżowania. W szczególności (nie dotyczy)
    "kierunku wyjazdu ze skrzyżowania"
    Na "zwykłym" skrzyżowaniu takie zachowanie wynika odpowiednio
    ze skrętu w lewo lub prawo, nie z faktu zamiaru wyjechania
    ze skrzyżowania w lewo lub prawo.

    Co do podstawy.
    Na rondzie SORO, przy oczekujących lub zbliżających się do
    wjazdów pojazdach, jazda wewnętrznym pasem IMVHO usprawiedliwiona
    jest z mocy art.3 PoRD - "ruch ten zakłócić", podobnie, jak na
    zwykłym skrzyżowaniu, do którego dochodzi z prawej podporządkowana
    i wjeżdżający sygnalizuje skręt w prawo (widać, że będzie wjeżdżał
    na "nasz" prawy pas) zmana pasa na lewy jest IMVHO usprawiedliwiona
    (mimo nakazu jazdy prawym).
    Nawet jeśli wjeżdżający "z bezpieczeństwa" nie będzie próbował
    równoległego wjazdu, może zostawić znacznie mniejszy odstęp
    (ruszając przed końcem przejazdu pojazdu "poprzecznego").
    Oczywiście każde zdarzenie skutkujące "zakłóceniem" przy
    jeżdzie lewym pasem (np. utrudnienie wyprzedzenia przed lub
    za skrzyżowaniem) to "usprawiedliwienie" zdejmuje.
    Dla porządku dodam, że literalnie owo "usprawiedliwienie" jest
    słabe (art.16 jest bardziej szczegółowy od art.3) :>
    Natomiast w praktyce najczęściej sprawę rozwiązują znaki:
    jest znak, problem znika (ewentualnie może pojawić się inny :>)

    pzdr, Gotfryd

  • 127. Data: 2014-11-22 10:48:00
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 21 Nov 2014 15:48:20 -0800 (PST), k...@g...com

    > A niby o co mam się pieklić?

    Że chciałeś mi wmówić, że ten twój przykład to jeden i ten sam manewr, a ci
    się nie udało. I nie uda, bo to nie jest to samo. Jak nie masz więcej
    argumentów, zwłaszcza przy tezie o rozcinaniu i rozwijaniu ronda, to sobie
    faktycznie daruj pisanie.

    > Kodeks drogowy jest do rozumienia a nie do nauczenia się na pamięć.

    Ale najpierw trzeba go przeczytać ze zrozumieniem. Ty widać przeczytałeś
    jakieś bryki, gdzie jakiś myśliciel rondoprostowacz wyłożył ci jak masz
    jeździć po rondach i z tego ciągniesz swoją wiedzę. Lepiej by było gdybyś
    przeczytał źródło i je sam zinterpretował.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 128. Data: 2014-11-22 15:11:21
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 22 listopada 2014 10:47:56 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > jeździć po rondach i z tego ciągniesz swoją wiedzę. Lepiej by było gdybyś
    > przeczytał źródło i je sam zinterpretował.

    Nie uda się pogadać bo jesteś talmudystą. To ktoś taki jak elew. Odporny na wiedzę i
    nie do zajebania.

  • 129. Data: 2014-11-22 19:58:48
    Od: "Jankol" <d...@t...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Taki niuans: ten przepis dotyczy SKRĘTU.
    > Hint: nie dotyczy skrzyżowania. W szczególności (nie dotyczy)
    > "kierunku wyjazdu ze skrzyżowania"

    To by znaczyło, że na rondo można wjechać dowolnym pasem,
    niezależnie od tego którym zjazdem chce się zjechać z ronda.
    Natomiast sąd orzekł, że oskarżony jest winny, bo jechał
    prawym pasem, a powinien lewym.
    http://www.grupaimage.com.pl/?s=prd&i=informacja&id=
    13839

  • 130. Data: 2014-11-22 22:02:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jankol" <d...@t...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > niezależnie od tego którym zjazdem chce się zjechać z ronda.
    > Natomiast sąd orzekł, że oskarżony jest winny, bo jechał

    W tym przypadku dodatkowo sprawę komplikuje fakt, że na rondzie nie było
    wyznaczonych pasów ruchu.