  • 131. Data: 2014-11-22 22:32:25
    Temat: Re: Którym pasem wjechać na rondo ?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 22 Nov 2014 02:21:34 +0100, Gotfryd Smolik news

    > Taki niuans: ten przepis dotyczy SKRĘTU.
    > Hint: nie dotyczy skrzyżowania. W szczególności (nie dotyczy)
    > "kierunku wyjazdu ze skrzyżowania"
    > Na "zwykłym" skrzyżowaniu takie zachowanie wynika odpowiednio
    > ze skrętu w lewo lub prawo, nie z faktu zamiaru wyjechania
    > ze skrzyżowania w lewo lub prawo.

    Podaj uzasadnienie takiej interpretacji, w szczególności, że rondo okrężne
    rózni się od "zwykłego" tym, że nie służy do zmiany kierunku czyli skrętu.
    Przecież to jakaś abstrakcja żeby tak twierdzić tylko przez to, że aby
    wykonać ten "skręt" albo pojechać "prosto" trzeba należycie objechać tę
    zafajdaną wysepkę postawioną na środku SKRZYŻOWANIA w celu poprawy
    przepustowości i bezpieczeństwa skrzyżowania.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 132. Data: 2014-11-22 22:33:48
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 22 Nov 2014 06:11:21 -0800 (PST), k...@g...com

    > Nie uda się pogadać

    Nie uda się pogadać, bo nie dam ci się wciągnąć do dzioba.

    > i nie do zajebania.

    To rozumiem komplement. Dziękuję.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 133. Data: 2014-11-25 00:26:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 22 Nov 2014, Myjk wrote:

    > Sat, 22 Nov 2014 02:21:34 +0100, Gotfryd Smolik news

    > Podaj uzasadnienie takiej interpretacji,

    Przecież był podany PRZEPIS.
    Tam nie trzeba interpretacji - przepis dotyczy skrętu.

    > w szczególności, że rondo okrężne
    > rózni się od "zwykłego" tym, że nie służy do zmiany kierunku czyli skrętu.

    "Skręt" to jest odjechanie od osi jezdni, a nie zamiar wyjechania
    na Warszawę.

    > Przecież to jakaś abstrakcja żeby tak twierdzić tylko przez to, że aby
    > wykonać ten "skręt"

    No właśnie nie TEN skręt :)

    > albo pojechać "prosto" trzeba należycie objechać

    Tak właśnie.
    Wykonując dwa "skręty".

    > tę
    > zafajdaną wysepkę postawioną na środku SKRZYŻOWANIA w celu poprawy
    > przepustowości i bezpieczeństwa skrzyżowania.

    Trzeba.
    Ale to nie jest "jazda prosto" tylko "dwa skręty" właśnie :)

    pzdr, Gotfryd

  • 134. Data: 2014-11-25 00:28:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 22 Nov 2014, Jankol wrote:
    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    >>> 1) do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo;

    > To by znaczyło, że na rondo można wjechać dowolnym pasem,

    Niezbyt - na większości rond jest oznakowanie.
    A do tego na poniższym:

    > niezależnie od tego którym zjazdem chce się zjechać z ronda.
    > Natomiast sąd orzekł, że oskarżony jest winny, bo jechał
    > prawym pasem, a powinien lewym.
    > http://www.grupaimage.com.pl/?s=prd&i=informacja&id=
    13839

    ...nie ma wyznaczonych pasów, jak pisał Cavallino.

    1. Jadący środkiem, jeśli jechał pierwszy, ma całkiem
    przekonującą linię obrony, że "zajmował cały pas
    i nie spodziewał się że ktoś nim również pojedzie"

    2. Jakby zarzut brzmiał tak jak w artykule (wcale nie mamy
    pewności czy i co dziennikarz raczył był "uprościć"),
    a trafiłoby na mnie, to pytaniem byłoby jaki jest koszt
    wynajęcia doktora prawa aby podjąć próbę *kasacji* pod
    zarzutem "obrazy prawa materialnego".
    I niestety trzeba stwierdzić, że prawdopodobnie wyszłoby,
    że nie warto. Bo tego, że apelacja odniosłaby się do
    wersji z I instancji a nie zarzutu wykluczyć nie można.
    Na tym m.in. polega problem - kierujący ma za mało do
    stracenia, aby "sądzić się w słusznej sprawie" do upadłego,
    więc często sprawa kończy się w 1. instancji na przyklepaniu
    wniosku policji.
    Nie bez powodu niejednokrotnie przytaczam wnioski
    z postępowań podatkowych :> (kiedy to o pół miliona
    i kilkadziesiąt tysięcy kary opłaca się tak sądzić).

    IMVHO, litera przepisu jest jasna - liczy się SKRĘT,
    a nie zamiar wyjechania gdzieś-tam.
    Tak, wiem, wyjaśnienia wymaga "dlaczego nie migamy
    przy wjeździe na rondo SoRO".
    IMO z oczywistego powodu: sygnalizacja powinna być
    jednoznaczna i dotyczy ZAMIARU.
    Skoro zakładamy "dopóki zachowanie nie wskazuje inaczej"
    iż wjeżdżający przestrzega przepisów, to miganie
    przy wjeździe oznacza zamiar skrętu do pierwszego
    wyjazdu - no to wymóg "jednoznaczności" powoduje,
    że nie należy migać, jeśli się nie skręca.

    Ten problem występuje zresztą i na "zwykłych" skrzyżowaniach,
    takich "przekrzywionych T" (a raczej nawet "przekrzywionych
    Y", kiedy do wyboru jest skręt w prawo i bardziej w prawo
    (albo lustrzanie, w lewo i bardziej w lewo).

    pzdr, Gotfryd

  • 135. Data: 2014-11-25 08:27:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 25 Nov 2014 00:26:28 +0100, Gotfryd Smolik news

    > Przecież był podany PRZEPIS.
    > Tam nie trzeba interpretacji - przepis dotyczy skrętu.

    Ten przepis dotyczy zmiany kierunku lub pasa ruchu. Twierdzenie, że dotyczy
    KAŻDEGO skrętu, literalnie, skrętu kierownicą -- bo do tego ogranicza się
    przejazd "na wprost" przez skrzyżowanie okrężne -- to paranoja.

    > No właśnie nie TEN skręt :)
    > Tak właśnie.
    > Wykonując dwa "skręty".

    Czyli zgodnie ze swoją teorią musisz migać przy wjeździe na "rondo" prawym
    kierunkowskazem. I nie możesz wjechać na "rondo" z lewego pasa.

    > Trzeba.
    > Ale to nie jest "jazda prosto" tylko "dwa skręty" właśnie :)

    ...bo się kręci kierownicą to tu to tam?

    --
    Pozdor Myjk

  • 136. Data: 2014-11-25 11:13:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Nov 2014, Myjk wrote:

    > Tue, 25 Nov 2014 00:26:28 +0100, Gotfryd Smolik news

    > Ten przepis dotyczy zmiany kierunku lub pasa ruchu. Twierdzenie, że dotyczy
    > KAŻDEGO skrętu, literalnie, skrętu kierownicą

    Nie, dotyczy "odjazdu od osi", jak droga skręca się nie miga.

    Gdzieś obok napisałem dlaczego nie :)

    > I nie możesz wjechać na "rondo" z lewego pasa.

    Najpierw pokaż mi rondo SoRO (nie "rondo", bo nie wiem co miał
    znaczyć cudzysłów) z kilkoma pasami na którym nie ma żadnego
    oznakowania (poza znakiem "ruch okrężny" z "ustąp").

    > ...bo się kręci kierownicą to tu to tam?

    Nie, skręca z jezdni.
    Kręcenie z okazji drogi biegnącej wężykiem się nie liczy.

    pzdr, Gotfryd

  • 137. Data: 2014-11-25 11:13:58
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    Myjk pisze:
    kierowca twierdzi, że można się
    > po skrzyżowaniu kręcić w kółko, bo nie ma przepisu tego ZABRANIAJĄCEGO.

    qqq... a nie można? Kilka razy mi sie zdarzyło, że przegapiłem zjazd....

  • 138. Data: 2014-11-25 11:45:07
    Od: masti <g...@t...hell>

    Myjk wrote:

    > po skrzyżowaniu kręcić w kółko, bo nie ma przepisu tego ZABRANIAJĄCEGO.

    a jest?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?