  • 31. Data: 2016-02-06 14:03:39
    Temat: Re: Ktos szukal taniego i dobrego miernika
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-02-06 12:01, ww wrote:
    > Tylko ja oprócz tej kalibracji po prostu chce mieć jakiś precyzyjny
    > miernik.

    Dobry A/C + precyzyjne źrodło napięcia może okazać się sensownym
    rozwiązaniem. Co prawda bedzie tylko jeden zakres, ale może to nie jest
    wada. Zrobienie kilku zakresów też nie jest strasznie trudne, tylko
    kłopot z drabinkami. Dla R i I to już wiekszy kłopot z przetwarzaniem.

    Zszyty na kolanie układ oparty o REF102 zapewnił mi rozdzielczośc i
    precyzje pomiaru 9999 bez żadnej kalibracji. A/C jakiś przypadkowy 16bit
    z szuflady polutowany na pająka. Troche dmuchania na zimne z postaci
    zasilania tego cuda przez kupkę filtrów i działa.

    > Może nie do codziennego użytku

    No właśnie.

  • 32. Data: 2016-02-06 14:14:50
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-02-06 o 13:48, Mario pisze:

    > O,1 Ohma nie ma sensu mierzyć zwykłym omomierzem. Musisz zlikwidować
    > wpływ rezystancji styku. Do tego jest metoda czteropunktowa.

    Chciałbym przynajmniej uzyskać efekt: zwieram bez rezystora to mam X,
    zwieram przez rezystor mam X+0.1. Też nie da rady ?

  • 33. Data: 2016-02-06 14:19:09
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-02-06 14:14, ww wrote:
    > Chciałbym przynajmniej uzyskać efekt: zwieram bez rezystora to mam X,
    > zwieram przez rezystor mam X+0.1. Też nie da rady ?

    Zależy od tego co to jest 0.1. Dla małych "0.1" istota problemu jest w
    rezystancji przejścia na styku rezystora i końcówki pomiarowej. X można
    łatwo "wydeltować", rezystancja przejścia jest zawsze inna i często
    dynamicznie zmienia sie podczas pomiaru.

    Multimetry przenośne nie nadają się do pomiarów małych rezystancji.

  • 34. Data: 2016-02-06 14:21:23
    Od: Mario <M...@...pl>

> [...]
    >
    > Zszyty na kolanie układ oparty o REF102 zapewnił mi rozdzielczośc i
    > precyzje pomiaru 9999 bez żadnej kalibracji.

    No trochę przesadziłeś. Spojrzałem w datashity. W najlepszej wersji
    (REF102C, też niedrogo - 55 zł) masz gwarantowane 9,9975 - 10,0025

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 35. Data: 2016-02-06 14:41:27
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-02-06 14:21, Mario wrote:
    > No trochę przesadziłeś. Spojrzałem w datashity. W najlepszej wersji
    > (REF102C, też niedrogo - 55 zł) masz gwarantowane 9,9975 - 10,0025

    Tak masz rację, ostatnia cyfra ma pixdrzwi jeden+ bit mniej bez
    kalibracji. Ale to jest stabilna cyfra. Nic nie pływa w tym zakresie.

  • 36. Data: 2016-02-06 14:49:08
    Od: Mario <M...@...pl>

> [...]
    > dynamicznie zmienia sie podczas pomiaru.
    >
    > Multimetry przenośne nie nadają się do pomiarów małych rezystancji.

    Dodam, że częściowym obejściem tego problemu jest zwieranie końcówek
    pomiarowych nie bezpośrednio ze sobą, a zwieranie obu do jednego styku
    rezystora. Przynajmniej masz identyczną sytuację jeśli chodzi o kontakt
    między różnymi metalami. Ale nadal nie wyeliminuje się przypadkowych
    błędów związanych choćby z zabrudzeniem powierzchni styku. Może pomóc
    przy mierzeniu (a właściwie ocenie) rezystora rzędu 1 Ohm, a nie 0,1 Ohm.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 37. Data: 2016-02-06 17:55:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mario,

    Saturday, February 6, 2016, 1:48:35 PM, you wrote:

    [...]

    > O,1 Ohma

    Pan Ohm by się obraził za ułamki. Zdecydowanie 0,1 oma:
    1638

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 38. Data: 2016-02-06 18:17:20
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > Tylko ja oprócz tej kalibracji po prostu chce mieć jakiś precyzyjny
    > miernik. Może nie do codziennego użytku dlatego zdecydowałem
    > się kupić taki niekoniecznie piękny.
    Masz pecha, ale sprzedawca pewnie ci go wymieni, mój juz działa dobrze.
    Także zależało mi na dobrym przenośnym mierniku, wygląd nie ma
    znaczenia, ten miernik się właśnie do tego nadaje. Na warsztacie w domu
    mam 6 1/2 cyfry stacjonarny miernik, więc mam na czym sprawdzać tego
    fluka. Mój był czysty ale też połamany, w środku wygląda idealnie,
    przełącznik czysty i niewydarty.

    > Wziąłem do testów jakiś rezystor 0,1 oma 0,5%. Chciałbym najpierw
    > wyzerować odczyt bo same przewody pomiarowe mają pewnie dużo wiecej.
    To za mało, kalibruje się na końcach zakresów, czyli 1k, 10k itd

    > No to zwieram końcówki i jest prawie 4 omy. Tylko potem przez długi
    > czas systematycznie ta wartość maleje. Ostatnio było już 1.6 i nie
    > wiem kiedy się skończy. Nie wiem czy to wynika z zajebistej precyzji
    > tego miernika czy z czego ale to kompletnie bez sensu. Normalny miernik
    > w pół sekundy pokazuje 1,7 oma i już zdania nie zmienia.
    >
    > No to doczekałem się wartości 0,6. Po wyzerowaniu na rezystorze pokazuje
    > 0,1 (czasem wskoczy na 0,2). Tylko potem przełączam zakresy
    > i znowu jest 0,5. No i może kiedyś dojdzie do 0,1 ale czy taki pomiar
    > ma sens ?
    Aby mierzyć na dolnym zakresie zwierasz końcówki i naciskasz zero,
    miernik wtedy kompensuje oporność kabli i wyłącza autozakresy, zostaje
    na najniższym. Mi wtedy z chodzi do 0.1-0.2oma.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 39. Data: 2016-02-06 18:33:22
    Od: Mario <M...@...pl>

> [...]
    >
    > Saturday, February 6, 2016, 1:48:35 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Pan Ohm by się obraził za ułamki. Zdecydowanie 0,1 oma:
    1638

    Masz rację, om.

    --
    pozdrawiam