  • 11. Data: 2014-12-16 17:33:07
    Temat: Re: Kupno nowego samochodu z Rosji
    Od: k...@o...pl

    W dniu poniedziałek, 15 grudnia 2014 19:38:48 UTC+1 użytkownik m...@g...com
    napisał:

    > - jak wygląda sprawa sprowadzania i zarejestrowania takiego pojazdu w Polsce

    Nie zarejestrujesz u nas jako nowego, bo obowiązuje już Euro6, a tam - jeszcze "5".

    --
    L.

  • 12. Data: 2014-12-16 17:48:46
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    Użytkownik "Ghost" <g...@e...com> napisał w wiadomości

    >W jakim znaczeniu? U nas takie bogate wyposażenie, czy takie biedne?

    Biedne.

  • 13. Data: 2014-12-16 17:51:11
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "LEPEK" napisał w wiadomości grup

    W dniu 2014-12-15 22:26, Ghost pisze:

    >Ja porównywałem sobie ostatnio Octavię z takim samym silnikiem (chyba 1.4
    >TSI) o tej samej mocy i starałem się dobrać identyczne wyposażenie. Wyszło
    >mi, że w PL taka sama Octavia kosztuje 70-75% tego, co w Niemczech
    >(odliczając u nas nasz VAT i doliczając w DE ichni MwSt).

    I na 100% było dokładnie to samo? 90% bym rozumiał, ale 70? Różnica może
    wynikać, ze w sieci dostajesz cennikowe wersje, a w Polsce mogą być z
    założenia mniejsze marze na salon. Innymi słowy w germanowie można walczyć o
    większy upust. Tyle, że nie 30%.

  • 14. Data: 2014-12-16 18:48:36
    Od: Tomasz Finke <t...@s...pl>

    W dniu 2014-12-15 o 19:38, m...@g...com pisze:
    > Obecna sytuacja rubla skłoniła mnie do zajrzenia do rosyjskich cenników nowych
    samochodów i przeliczania tego na złotówki (na stan dnia dzisiejszego). To, co
    ujrzałem, strasznie mnie zaciekawiło:

    > Toyota Corolla - 680 000 rubli - ok. 39 000 zł

    Dzisiaj wieczorem to już tylko ok 34.000 PLN i tu zaczynają się schody:
    można sobie planować zakup, ale jak zapłacić w rublach przy spadkach
    kursu po 10% dziennie? Może nikomu nie chce się aktualizować cennika
    na WWW po kilka razy na godzinę, a tak naprawdę dealer sprzedaje
    auta tylko za gotówkę w EUR albo $$$?

    T.

  • 15. Data: 2014-12-16 19:04:18
    Od: masti <g...@t...hell>

    Tomasz Finke wrote:

> [...]
    > kursu po 10% dziennie? Może nikomu nie chce się aktualizować cennika
    > na WWW po kilka razy na godzinę, a tak naprawdę dealer sprzedaje

    już zaczęli sprzedawać w UJach ;)
    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 16. Data: 2014-12-17 09:44:55
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-12-16, o godz. 17:51:11
    "Ghost" <g...@e...com> napisał(a):

> [...]
    > być z założenia mniejsze marze na salon. Innymi słowy w germanowie
    > można walczyć o większy upust. Tyle, że nie 30%.

    Z polityką cenową poszczególnych koncernów w różnych krajach jest
    różnie i często zarówno ceny jak i zniżki są różne od razu dla dealerów.
    I o ile po auta "niemieckie" Niemcy jeżdżą do Polski to z innymi bywa
    rożnie. Np. ~3 lata temu mój szwagier szukał do firmy nowych 2 sztuk
    bogato wyposażonych Volvo S80. Polscy dealerzy mieli ten model (w różnym
    wyposażeniu) zdecydowanie droższy niż w wielu innych krajach.
    Skorzystali z pośrednictwa wyspecjalizowanej firmy która wyszukała im i
    sprowadziła auta gdzieś z Zachodu (Hiszpania? Portugalia? - nie jestem
    pewny skąd dokładnie). W efekcie zapłacili około 3/4 polskiej ceny.
    Jedyny problem jaki był to taki że dealerzy niechętnie patrzą na nowe
    auto sprowadzone poza oficjalnym kanałem i potrafią robić problemy z
    uznaniem gwarancji. Ale to brała na siebie firma sprowadzająca.

    Zdrówko

  • 17. Data: 2014-12-17 12:28:33
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

> [...]
    > kursu po 10% dziennie? Może nikomu nie chce się aktualizować cennika
    > na WWW po kilka razy na godzinę, a tak naprawdę dealer sprzedaje

    Podobno dilerzy wstrzymali sprzedaz aut. Serio :)

  • 18. Data: 2014-12-17 12:55:42
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Czesław Wiśniak" napisał w wiadomości grup

    >Podobno dilerzy wstrzymali sprzedaz aut. Serio :)

    Sie zdecyduj czy "podobno" czy "serio" bo to dwa przeciwlegle punkty na osi
    wiarygodności.

  • 19. Data: 2014-12-17 14:17:03
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Sie zdecyduj czy "podobno" czy "serio" bo to dwa przeciwlegle punkty na
    > osi wiarygodności.

    Serio sie tyczy podobno :P

  • 20. Data: 2014-12-17 14:20:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Czesław Wiśniak" <c...@b...pl> wrote in message

    > Serio sie tyczy podobno :P

    Biorąc pod uwagę, że żyją z tej sprzedaży, brzmi to nieprawdopodobnie.
    Raczej spodziewałbym się że będą chcieli za wszelką cenę sprzedać, w $$ :-)