    From: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kupno nowego samochodu z Rosji
    Date: Wed, 17 Dec 2014 09:44:55 +0100

    Dnia 2014-12-16, o godz. 17:51:11
    "Ghost" <g...@e...com> napisał(a):

    > Użytkownik "LEPEK" napisał w wiadomości grup

    > I na 100% było dokładnie to samo? 90% bym rozumiał, ale 70? Różnica
    > może wynikać, ze w sieci dostajesz cennikowe wersje, a w Polsce mogą
    > być z założenia mniejsze marze na salon. Innymi słowy w germanowie
    > można walczyć o większy upust. Tyle, że nie 30%.

    Z polityką cenową poszczególnych koncernów w różnych krajach jest
    różnie i często zarówno ceny jak i zniżki są różne od razu dla dealerów.
    I o ile po auta "niemieckie" Niemcy jeżdżą do Polski to z innymi bywa
    rożnie. Np. ~3 lata temu mój szwagier szukał do firmy nowych 2 sztuk
    bogato wyposażonych Volvo S80. Polscy dealerzy mieli ten model (w różnym
    wyposażeniu) zdecydowanie droższy niż w wielu innych krajach.
    Skorzystali z pośrednictwa wyspecjalizowanej firmy która wyszukała im i
    sprowadziła auta gdzieś z Zachodu (Hiszpania? Portugalia? - nie jestem
    pewny skąd dokładnie). W efekcie zapłacili około 3/4 polskiej ceny.
    Jedyny problem jaki był to taki że dealerzy niechętnie patrzą na nowe
    auto sprowadzone poza oficjalnym kanałem i potrafią robić problemy z
    uznaniem gwarancji. Ale to brała na siebie firma sprowadzająca.

    Zdrówko