  • 1. Data: 2013-10-12 10:29:35
    Temat: Wraca propozycje powiązania mandatów z zarobkami.
    Od: WW <w...@v...pl>

    Witam

    Wraca propozycja, aby wysokość mandatu uzależnić od wysokości zarobków.
    Policja ma przyznawać punkty a wysokość mandatu określi fiskus.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 2. Data: 2013-10-12 10:58:11
    Od: Artur Miller <n...@m...com>

    On Sat, 2013-10-12 at 10:29 +0200, WW wrote:
    > Witam
    >
    > Wraca propozycja, aby wysokość mandatu uzależnić od wysokości zarobków.
    > Policja ma przyznawać punkty a wysokość mandatu określi fiskus.

    i będzie do tego trzeba zatrudnić kolejne 10 tys urzędasów.

    @

  • 3. Data: 2013-10-12 11:00:38
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 12 Oct 2013 10:29:35 +0200 osobnik zwany WW napisał:

    > Witam
    >
    > Wraca propozycja, aby wysokość mandatu uzależnić od wysokości zarobków.
    > Policja ma przyznawać punkty a wysokość mandatu określi fiskus.

    ale gdzie wraca? bo ostatnio to były plotki kilka miesięcy temu

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2013-10-12 11:03:07
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-10-12 10:58, Artur Miller pisze:

    > i będzie do tego trzeba zatrudnić kolejne 10 tys urzędasów.

    To może lepiej % od wartości samochodu?
    Byłby to jakiś kompromis :-)

  • 5. Data: 2013-10-12 11:21:11
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2013-10-12 11:03, z pisze:

    > To może lepiej % od wartości samochodu?
    > Byłby to jakiś kompromis :-)

    Samochód może być pożyczony, służbowy itp., a PIT jest indywidualny.

  • 6. Data: 2013-10-12 11:54:37
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-10-12 11:21, WW pisze:

    > Samochód może być pożyczony, służbowy itp., a PIT jest indywidualny.

    A w PITcie nie uwzględnione wszystkie dochody. (szara sfera ostatnio
    wróciła do łask;-) )
    Jakiś inny powód niedorzeczności mojego pomysłu ;-) w porównaniu do
    innych i do tego co jest? :-)
    Wszak trzeba _dotkliwiej_ karać piratów drogowych. Taka moda ostatnio. :-)

  • 7. Data: 2013-10-12 12:02:46
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2013-10-12 11:21, WW pisze:

    > Samochód może być pożyczony, służbowy itp., a PIT jest indywidualny.

    Ale np. studenci, rolnicy, bezrobotni itd. nie płacą PIT, więc byliby
    uprzywilejowani. Takich bzdurnych przepisów nie da się wprowadzić bez
    zmiam w Konstytucji.

    T.

  • 8. Data: 2013-10-12 12:19:58
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 12 października 2013 11:54:37 UTC+2 użytkownik z napisał:

> [...]
    >
    > innych i do tego co jest? :-)
    >
    > Wszak trzeba _dotkliwiej_ karać piratów drogowych. Taka moda ostatnio. :-)

    Złapanie kogoś jadącego bardzo drogim samochodem i nie mającego dochodów
    umożliwiających jego utrzymanie daje podstawy skarbówce do podjęcia dochodzenia z
    czego żyje. Bez takiej informacji skarbówka nie wie że on jeździ drogim samochodem. W
    takiej sytuacji słupa na którego jest zarejestrowany samochód ( babcia, wujek itp)
    też można przepytać jak z emerytury 1700 można kupić auto za 120 tysięcy. Na
    bystrzaków co powiedzą że 8 lat temu zarobili dużo kasy i dlatego ich stać mają haka.
    Dokumenty trzeba trzymać 5 lat. Ale jeśli ktoś się powołuje na okres wcześniejszy to
    musi przedstawić dokumenty z okresu na jaki się powołuje. US na pewno ma informacje o
    dochodach sprzed takich ośmiu lat u siebie, ale nie może się na nie powołać. Zapewne
    nie spytają kogoś kto 10 lat wcześniej wygrał 2 miliony w Lotto. On jest kryty do
    koca życia. Zapewne dlatego w PRL kupon toto lotka z dużą wygraną i wysłany na
    okaziciela był wart minimum dwa razy tyle co wygrywał.

  • 9. Data: 2013-10-12 13:09:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 12 Oct 2013 11:21:11 +0200, WW napisał(a):

    > Samochód może być pożyczony, służbowy itp., a PIT jest indywidualny.

    Wylizesz samochod, to pit spadnie do zera :-P

    J.

  • 10. Data: 2013-10-12 16:17:26
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2013-10-12 12:02, Tomasz Finke pisze:

    > Ale np. studenci, rolnicy, bezrobotni itd. nie płacą PIT, więc byliby
    > uprzywilejowani.

    Żaden problem. Określamy minimalną kwotę mandatu. I tę kwotę płacą
    ludzie o najniższych dochodach. Nawiasem mówiąc - jakim cudem stać ich
    na samochód.

    > Takich bzdurnych przepisów nie da się wprowadzić bez
    > zmiam w Konstytucji.

    A ja uważam, że jest to bardzo dobry pomysł. I wbrew temu co piszesz
    powoduje, że obywatele stają się równi wobec prawa.

    JK