  • 1. Data: 2009-07-03 18:29:35
    Temat: jeden monitor +2 kompy
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    witam

    Potrzebuje najtanszego rozwiazania umożliwiającego oglądanie obrazu z 2
    komputerów na jednym monitorze. drugi komp, myszki i klawiatury niema.
    Znalazłem przełącznik KVM, ale straszą mnnie ze jakieś specjalne kable
    vga są potrzebne. prawda to?

    Problemem są oczywiście finanse. jak mam zapłacić za kvm20zł, 2 kable po
    25zł + przesyłka, to.... zastanawiam sie nad przechodzonym LCD 15" - też
    by było dobrze. (niestety przechodzony CRT 15" sienie zmieści.)

    ToMasz

  • 2. Data: 2009-07-03 18:38:48
    Temat: Re: jeden monitor +2 kompy
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "ToMasz" <t...@g...pl> wrote in message
    > Potrzebuje najtanszego rozwiazania umożliwiającego oglądanie obrazu z 2
    > komputerów na jednym monitorze.

    na 100% sprzetowo?

    > drugi komp, myszki i klawiatury niema.

    i (tym bardziej) dlaczego sprzetowo?

    a na temat - zamiast kvm moze rozgaleznik z przelacznikiem?

  • 3. Data: 2009-07-03 18:44:09
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 03.07.2009 20:29, ToMasz pisze:
    > Znalazłem przełącznik KVM, ale straszą mnnie ze jakieś specjalne kable
    > vga są potrzebne. prawda to?

    Są dostarczane z samym KVMem. Oczywiście o ile kupujesz nor-
    malny KVM nowy, w pudełku, a nie jakąś używkę zdekompletowaną.

    > Problemem są oczywiście finanse. jak mam zapłacić za kvm20zł, 2 kable po
    > 25zł + przesyłka, to.... zastanawiam sie nad przechodzonym LCD 15" - też
    > by było dobrze. (niestety przechodzony CRT 15" sienie zmieści.)

    Lepiej mieć jeden dobry monitor i KVMa niż wpychać drugi
    marny monitor.

    Inna sprawa, że większością sensownych systemów operacyjnych
    da się obecnie zarządzać przez sieć. A często nie ma też
    sensu używać drugiego komputera.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 4. Data: 2009-07-03 18:47:56
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Fri, 03 Jul 2009 20:29:35 +0200, ToMasz <t...@g...pl>
    wrote:

> [...]
    >komputerów na jednym monitorze. drugi komp, myszki i klawiatury niema.
    >Znalazłem przełącznik KVM, ale straszą mnnie ze jakieś specjalne kable

    tak, z jednym zenskim koncem, zebys mogl ew. wtyczke od monitora
    wrazic, ale sa KVMy juz z kablami i chyba te sa najtansze, z wyjatkiem
    tych mechanicznych, przed ktorymi uciekaj. <rs>

  • 5. Data: 2009-07-03 18:55:00
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    > witam
    >
    > Potrzebuje najtanszego rozwiazania umożliwiającego oglądanie obrazu z 2
    > komputerów na jednym monitorze. drugi komp, myszki i klawiatury niema.
    Nie piszesz jaki to system operacyjny ale może wystarczy Ci tzw. "zdalny
    pulpit" - używałem takiej metody skutecznie przez dość długi czas.

    --
    marfi

  • 6. Data: 2009-07-03 19:58:11
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Radosław Sokół pisze:

> [...]
    > marny monitor.
    >
    > Inna sprawa, że większością sensownych systemów operacyjnych

    też tak myślałem do przedwczoraj. Pierwszy komp działa pod linuksem, a
    drugi to (właśnie zakupiony)rejestrator wideo, (wyjście VGA i LAN) który
    działa również pod linuksem. Teraz najlepsze. Rejestrator "daje" obraz
    po LANie, ale zeby go zobaczyć trzeba mieć IE+activeX. Niewiem jak to
    możliwe, ale producent zarzeka sie ze tak jest. NAwet normalnego systemu
    zapisu danych na dysku nie mogli zastosować.....
    Tak wiec potrzebuje rozwiazania hardwarowego.
    ToMasz

  • 7. Data: 2009-07-03 19:59:29
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    tg pisze:
    > "ToMasz" <t...@g...pl> wrote in message
    >
    > na 100% sprzetowo?
    Tak

    > i (tym bardziej) dlaczego sprzetowo?
    >
    > a na temat - zamiast kvm moze rozgaleznik z przelacznikiem?

    Jakiś namiar prosze. nie widziałem takiego urządznia, a przydałoby sie!

    ToMasz

  • 8. Data: 2009-07-03 20:46:01
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Fri, 03 Jul 2009 21:58:11 +0200, ToMasz <t...@g...pl>
    wrote:

> [...]
    >zapisu danych na dysku nie mogli zastosować.....
    >Tak wiec potrzebuje rozwiazania hardwarowego.

    Niekoniecznie. Jaki to rejestrator? Ja miałem taki sam problem.
    Wyjścia były 2: IE4Linux
    http://www.tatanka.com.br/ies4linux/page/Main_Page Projekt dośc stary
    ale u mnei zadziałało. Jak nie to poszperja czy rejestrator nie ma
    softu do oglądania nie z przeglądarki tylko dedykowanego. Pod Wine tez
    mi takowy ruszył. Trzecia metoda wymaga licencji na Windows -
    puszczasz Win na wirtualce. Ja testowalem na
    http://www.virtualbox.org/ - sprobuj czy soft pojdzie np. na Windows 7
    RC - testowanei masz za darmo.

    Zdrowko

  • 9. Data: 2009-07-03 21:01:16
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
    zapisu danych na dysku nie mogli zastosować.....

    > Niekoniecznie. Jaki to rejestrator?
    Aper. jak wygoglowałem podobne problemy sa z kamerkami IP
    > Ja miałem taki sam problem.
    > Wyjścia były 2: IE4Linux
    > http://www.tatanka.com.br/ies4linux/page/Main_Page Projekt dośc stary
    > ale u mnei zadziałało.

    IE umnie tez działa, ale acitivex -nie. MAm łączność z rejestratorem,
    ale zamiast obrazu z kamery, kwadracik w górnym roku okna
    > Jak nie to poszperja czy rejestrator nie ma
    > softu do oglądania nie z przeglądarki tylko dedykowanego.
    dedykowany jest, rusza pod wine, ale obrazu - niedaje.

    niemniej jednak, samo sterowanie z pilota jest wmiare wygodne i szybkie,
    o ile patrzy sie w ekran monitora podłączonego przez VGA. Patrzenie na
    to samo przez LAN - to juz nie ten komfort. dzisiaj nawet zdołałem "na
    żywo" obserwować swoją łysine z tyłu głowy - takei lagi są, (ze wydaje
    sie) ze mam ruchy szybsze od prędkości światła.
    ToMasz

  • 10. Data: 2009-07-03 22:27:10
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    > Jakiś namiar prosze. nie widziałem takiego urządznia, a przydałoby sie!

    widzialem jakis czas temu na allegro, zarowno d-sub jak dvi-d,
    ale jakos teraz nie umiem znalezc wiec obawiam sie ze byl to
    jakis dziwny wynalazek (rozgaleziony kabel z jednym przelacznikiem,
    zasilany z usb afair)

    w kazdym razie jezeli chcesz sam obraz, bez myszki i klawiatury to
    kable mozesz zastosowac najzupelniej normalne
    dedykowane roznia sie tym ze maja od razu dodatkowo 2*ps2