  • 11. Data: 2016-09-22 23:19:00
    Temat: Re: Ładowanie indukcyjne
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> Wrote in message:

    > Bo taka kolebka kosztuje więcej niż kabel.

    Wiesz, podsunąłeś genialną ideę na biznes ;)

    A wyprodukować taką kolebkę-ADAPTER, do już posiadanych komórek z
    ładowarką na mini-usb (i bez żadnej indukcyjnej tam), otóż mini
    wtyczka mini-usb z dwoma stykami do takiej kolebki - ALEŻ BYŁBY
    TO HIT RYNKOWY !!!!!! :)

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 12. Data: 2016-09-22 23:49:19
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "AL"

    > 99% indukcyjnie. QI. Co noc. czyli raczej A
    > ---
    > Zastanawiałem się czy gniazdo ładowania przewodowego jest w ogóle
    > potrzebne w telefonie. Trzeba było wielu lat by ujednolicono te gniazdka
    > a tu ... indukcyjne :-)

    A gniazdo jak najbardziej jest potrzebne - podobnie jak gniazdo
    słuchawek (jednak).
    ---
    Ale, że mnie ? Jedyne słuchawki jakie używam to słuchawki BT.

    Jak chciałbyś np. podłączyć pendriva, szybko przetransportować zdjęcia
    na komputer (bezpośrednie podłączenie jest sporo szybsze niż wifi/BT)
    ---
    Wymyślasz. To wszystko może normalnie działać bez drucików.

  • 13. Data: 2016-09-23 00:08:16
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    "re" <r...@r...invalid> Wrote in message:

    Jedyne słuchawki jakie używam to słuchawki BT.

    Wymagające ŁADOWANIA :)

> [...]
    > ---
    > Wymyślasz. To wszystko może normalnie działać bez drucików.

    I wówczas każdy gadżet trzeba by osobno ładować, strasznie
    vqrv...e, chyba żeby wsypać je razem do jakiegoś koszyczka z
    pętla indukcyjną, niech się podładują przez noc :)

    Ale takie rozwiązanie intuicyjnego ładowania miałoby sens przy
    ŁĄCZNYM spełnieniu dwu warunków:
    A) zunifikowaniu, zestandaryzowaniu
    B) POWSZECHNOŚCI (a więc taniości)

    Ponieważ jeżeli każdy gadżecik miałby mieć inny standard ładowania
    indukcyjnego, np. inną częstotliwość pola indukcyjnego itp, to
    ZWARIOWAĆ BY MOŻNA!!!!!! :)

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 14. Data: 2016-09-23 01:28:29
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2016-09-22 22:56, Yerine Ictimai wrote:
> [...]
    >>> B. wyłącznie przewodowo
    >>> C. indukcyjnie i przewodowo

> [...]
    > stykami jak robiono to w stacjonarnych aparatach bezprzewodowych
    > że słuchawkę rzucałeś niedbale tam i zawsze owe dwa styki stykały

    ale ja mam również takie "kolebki", przy łóżku, na biurku.
    Zarówno kupione (oryginalne od Sony) jak i jedną mam zrobioną
    własnoręcznie (wystruganą z drewna :)

    A sam kabel magnetyczny noszę ew. ze sobą w torbie aby np. podładować w
    pracy w razie czego.

    Powód ładowania tego typeu: nie muszę odsłaniać zatyczek portów i
    zużywać uszczelek (wodoodporność).

    W domu żona i syn też mają Z'tki od Sony , więc i ładowanie identyczne.

  • 15. Data: 2016-09-23 01:37:37
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2016-09-23 00:08, Yerine Ictimai wrote:
> [...]
    > vqrv...e, chyba żeby wsypać je razem do jakiegoś koszyczka z
    > pętla indukcyjną, niech się podładują przez noc :)

    dokladnie - o to chodzi.
    ładowanie wszystkiego - może być męczące:
    - telefon, smartwach i jeszcze słuchawki?

    Dodatkowo słuchawki BT można łatwo zgubić (nie mówię o słuchawkach na
    jedno ucho - takiej kiedyś używałem np. jadąc autem - ale b.niewygodne,
    wolę normalny zestaw głośnomówiący)

    A dla ciekawości - obecnie furrorę robi smyczka na najnowsze słuchawki
    apple'a z IPhone'a7 ( jedyne 40usd - i słuchawki trzymasz razem na
    jednym sznurku na szyi - amazing :) Czas działania: 5 godzin.
    To ja wolę 100 razy normalne słuchawki na jacka - dodatkwe uniwersalne,
    bez zakłóceń, bez dodatkowych fal radiowych przy mózgu, etc....

> [...]
    >
    > Ponieważ jeżeli każdy gadżecik miałby mieć inny standard ładowania
    > indukcyjnego, np. inną częstotliwość pola indukcyjnego itp, to

    skoro producenci wciąż nie mogą dojść do ustandaryzowania ładowania na
    kabelek - to z pętlami indukcyjnymi byłoby to jeszcze trudniejsze.
    Dodatkowo ciągłe ładowania nie wpływałoby dobrze na żywotność baterii
    (tych obecnych przynajmniej), a więc musiałbyś przełączać urządzenie w
    tryb ładowania, lub same musiałoby to robić gdy np. poziom spadnie
    poniżej 80%.

  • 16. Data: 2016-09-23 01:41:20
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2016-09-23 01:28, AL wrote:

> [...]
    > zużywać uszczelek (wodoodporność).
    >
    > W domu żona i syn też mają Z'tki od Sony , więc i ładowanie identyczne.

    kabelek magnetyczny wygląda tak:
    https://www.youtube.com/watch?v=Fjs76gyuLXg

    a magnetyczna stacja dokująca tak:
    https://www.youtube.com/watch?v=ijeTMuCW9ek

  • 17. Data: 2016-09-23 10:09:39
    Od: masti <g...@t...hell>

    AL wrote:

    > kabelek magnetyczny wygląda tak:
    > https://www.youtube.com/watch?v=Fjs76gyuLXg

    jaki znowu kabel magnetyczny?
    To jest dokładnie takie złącze jak w pierwszych telefonach tylko
    przytrzymane magnesem. Ładowanie jest normalnie stykowo

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 18. Data: 2016-09-23 10:47:20
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2016-09-23 10:09, masti wrote:

    > jaki znowu kabel magnetyczny?
    > To jest dokładnie takie złącze jak w pierwszych telefonach tylko
    > przytrzymane magnesem. Ładowanie jest normalnie stykowo

    A zaleta jest taka, że nie siłujesz się z gniazdem wtyczki, nie uzywasz
    dwóch rąk - po prostu przytykasz i masz.

    Tak - złącze stykowe, ale przytrzymuje je magnesik - zaleta - jak
    szarpniesz za kabel, to oderwiesz wtyczne a nie zrzucisz smarfona ze stołu).
    Podobne rozwiązanie jest np. w Surface'ach od Microsoftu - dziwię się,
    że kiedyś (przed erą indukcyjną) nie weszło to do kanonów (i że Sony z
    tego zrezygnowało już w Z'kacg serii 5 - odsłaniając gniazdo ładowania a
    przez to pozbywając się największej zalety Z'tek - odporności na wodę i
    zabrudzenia.

  • 19. Data: 2016-09-23 14:14:55
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "AL"

> [...]

    dokladnie - o to chodzi.
    ładowanie wszystkiego - może być męczące:
    - telefon, smartwach i jeszcze słuchawki?
    Telefon i tak musisz ładować. Nie wiem jak można akceptować codzienne
    wkładanie kabelka. Ja sobie stacje biurkowe i uchwyt samochodowy kupiłem,
    ale to dedykowane rzeczy, kupiłem nowy telefon i wszystko x2, miałem jeszcze
    stary x3. To samo indukcyjne pasuje do każdego urządzenia, więc można też
    mieć kilka urządzeń i bezproblemowo używać z jedną ładowarką zamiast np
    trzech.

    Smartwatch ...
    Miałbym jeszcze smartwatcha kabelkiem podłączać do komórki ? Nie wiem jak
    można mieć tak absurdalne pomysły.
    Mam Xiaomi, działa już miesiąc i jeszcze ma 38%. Jedyne czego mu brakuje to
    ... indukcyjnego ładowania.

    Słuchawki ... też chodzą od dawna. Też nie mają indukcyjnego, więc muszę
    utrzymywać kabelek, który normalnie do niczego nie byłby mi potrzebny.

    Z czasem to wszystko będzie miało indukcyjne bo na grzyba ma być przewodowe.

    Dodatkowo słuchawki BT można łatwo zgubić (nie mówię o słuchawkach na
    jedno ucho - takiej kiedyś używałem np. jadąc autem - ale b.niewygodne,
    wolę normalny zestaw głośnomówiący)
    ---
    No tak, podobnie jak sanki. Ale to dziecku jest łatwo zgubić :-)
    W samochodzie mam normalne nagłośnienie z BT przez które mi gada telefon i
    nawigacja. Jakbym miał pasażerów obcych to bym zdjął telefon z uchwytu z
    ładowaniem indukcyjnym i tyle.

[...]
    ... no i bez tego, co nazywa się komfortem życia, czyli tutaj bez kabla

    Przy okazji, masz jakąś obsesję z tym iPhone'em. W każdym artykule piszesz o
    jakimś ichnim gadżecie, który według Ciebie jest do d..y i którego nie
    używasz. Czemu ja tak nie robię ?

> [...]
    skoro producenci wciąż nie mogą dojść do ustandaryzowania ładowania na
    kabelek - to z pętlami indukcyjnymi byłoby to jeszcze trudniejsze.
    Przecież już jest ustandaryzowane QI. Po prostu kładziesz na ładowarkę,
    pogadają sobie i się zaczyna ładowanie.

[...]
    To przecież urządzenia mają taką funkcjonalność. Ładowanie indukcyjne czy
    przewodowe nic tu nie zmienia.

  • 20. Data: 2016-09-23 14:31:10
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-09-22 o 22:58, re pisze:

    > Użytkownik "Adam"

    >>> B. wyłącznie przewodowo
    >>> C. indukcyjnie i przewodowo

    > Hehe, takie skojarzenie:
    > Po co każdemu ładowarka indukcyjna.
    > Zrobić jedną pętlę wokół całego domu/bloku.
    > Albo całego miasta.
    > Albo całego globu ;)
    > ---
    > No i właśnie takie ładowarki mogą być w miejscach użyteczności
    > publicznej. Np idziesz do maka, coś hamasz, telefon na stole ładuje się.
    >
    > Ziściły by się plany Mikołaja Tesli.
    > ---
    > A jakie miał plany ?

    M.in. bezprzewodowe przesyłanie energii.
    Krótkie wzmianki:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Nikola_Tesla

    Szczerze polecam ciekawą książkę:

    "Władca piorunów. Nikola Tesla i jego genialne wynalazki"
    Przemysław Słowiński, Krzysztof K. Słowiński

    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/111667/wladca-pioruno
    w-nikola-tesla-i-jego-genialne-wynalazki

    Niestety, większość życia strawił na spory z Edisonem, przez to także
    stracił sporo dobytku (notatki, prace, urządzenia, budynki).

    --
    Pozdrawiam.

    Adam