  • 21. Data: 2016-09-23 15:43:29
    Temat: Re: Ładowanie indukcyjne
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2016-09-23 14:14, re wrote:

    > Smartwatch ...
    > Miałbym jeszcze smartwatcha kabelkiem podłączać do komórki ? Nie wiem
    > jak można mieć tak absurdalne pomysły.

    a kto Ci każe podłączać smartwacha do komórki?

    > Mam Xiaomi, działa już miesiąc i jeszcze ma 38%. Jedyne czego mu brakuje
    > to ... indukcyjnego ładowania.

    miesiąc to mi wytrzymuje Xiami Miband - ale smartwatch?
    Podaj model który tyle trzyma.

    > Słuchawki ... też chodzą od dawna. Też nie mają indukcyjnego, więc muszę
    > utrzymywać kabelek, który normalnie do niczego nie byłby mi potrzebny.
    >
    > Z czasem to wszystko będzie miało indukcyjne bo na grzyba ma być
    > przewodowe.

    z czasem to będą ogniwa paliwowe - 1 na całe życie urządzenia

    > A dla ciekawości - obecnie furrorę robi smyczka na najnowsze słuchawki
    > apple'a z IPhone'a7 ( jedyne 40usd - i słuchawki trzymasz razem na
    > jednym sznurku na szyi - amazing :) Czas działania: 5 godzin.
    > To ja wolę 100 razy normalne słuchawki na jacka - dodatkwe uniwersalne,
    > bez zakłóceń, bez dodatkowych fal radiowych przy mózgu, etc....
    > ---
    > ... no i bez tego, co nazywa się komfortem życia, czyli tutaj bez kabla

    komfort szukania małych słuchawek po kieszeniach :)
    (no chyba, że nie wyjmujesz ich z uszu)

    > Przy okazji, masz jakąś obsesję z tym iPhone'em. W każdym artykule
    > piszesz o jakimś ichnim gadżecie, który według Ciebie jest do d..y i
    > którego nie używasz. Czemu ja tak nie robię ?

    dlaczego w każdym - tak mi się nasunęło z racji premiery i tematów jakie
    poruszasz.
    Mialem iP i podziekowalem - ale nie uwazam, że to zły telefon, ale
    wykastrowany z wielu funkcjonalnosci (użytkownicy oczywiście będą go
    bronić do upadłego)

    > To przecież urządzenia mają taką funkcjonalność. Ładowanie indukcyjne
    > czy przewodowe nic tu nie zmienia.

    ładowarka powinna dogadać się z telefonem aby wiedzieć czy 'podawać prąd
    i w jakiej ilości'

    Producenci wciąż wymyśla się takie funkcje jak np. "Battery Care" w
    nowych Xperiach XZ, Xcompact
    "Nowe smartfony Sony Xperia potrafią inteligentnie zarządzać baterią
    podczas ładowania. Bateria jest ładowana do 90 proc., a następnie ten
    stan jest stale podtrzymywany. Dopiero tuż przed tym, jak właściciel
    odłączy telefon od prądu, smartfon ładuje baterię do 100%."
    http://www.spidersweb.pl/2016/09/sony-xperia-xz-x-co
    mpact.html

    "Częściowe doładowywanie (nie do 100%) jest lepsze niż ładowanie do
    oporu. Najlepiej utrzymywać stan pomiędzy 30 a 75%."
    http://www.tabletowo.pl/2015/03/13/trudna-sztuka-lad
    owania-fakty-i-mity/

  • 22. Data: 2016-09-23 16:40:14
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "AL"

> [...]
    > jak można mieć tak absurdalne pomysły.

    a kto Ci każe podłączać smartwacha do komórki?
    A czemu ma mi ktoś kazać ?

    Możliwość komunikacji i wykorzystywanie tej możliwości jest zupełną podstawą
    dobrego urządzenia. W smartwatchu mogę sobie budzik ustawiać albo badać
    swoją aktywność albo nie wiem co tam.

> [...]
    > to ... indukcyjnego ładowania.

    miesiąc to mi wytrzymuje Xiami Miband - ale smartwatch?
    Mi Band 2. To przecież nie jest opaska tylko właśnie smartwatch.

> [...]
    > przewodowe.

    z czasem to będą ogniwa paliwowe - 1 na całe życie urządzenia
    Przepraszam, ale ja na razie dostrzegam tylko ładowanie indukcyjne.

> [...]
    > ... no i bez tego, co nazywa się komfortem życia, czyli tutaj bez kabla

    komfort szukania małych słuchawek po kieszeniach :)
    Ja w ogóle ostatnio nie używam takich małych słuchawek, ale kiedy mi się
    trafiło to miałem problem ze zbyt krótkim kablem. Pewnie jakby był dłuższy
    to miałbym problem ze zbyt długim...

> [...]
    > którego nie używasz. Czemu ja tak nie robię ?

    dlaczego w każdym - tak mi się nasunęło z racji premiery i tematów jakie
    Skoro IPhone nie ma możliwości ładowania indukcyjnego to co tu niby ma się
    nasuwać ? Zero związku do tego momentu. Związek jaki dostrzegam to to, że
    adapter indukcyjny do iPhona kosztuje dychę a dla innych komórek ze dwie.

    Mialem iP i podziekowalem - ale nie uwazam, że to zły telefon, ale
    wykastrowany z wielu funkcjonalnosci (użytkownicy oczywiście będą go
    bronić do upadłego)
    ---
    Wiem, wiem, nie czytając na pewno napisałeś, że do d..y jest. No pewnie
    jest, ale czemu ja o tym nie napisałem. :-)

> [...]
    > czy przewodowe nic tu nie zmienia.

    ładowarka powinna dogadać się z telefonem aby wiedzieć czy 'podawać prąd
    No i czemu sądzisz, że ładowarka indukcyjna tego nie umie ?

    Ja dlatego zapytałem o sens ładowania przewodowego, że w kilku moich
    telefonach w gniazdku ładowania na stałe umieszczona jest wtyczką dodanego
    adaptera ładowania indukcyjnego. Byłoby dla mnie i dla producenta lepiej,
    gdyby ten telefon zamiast gniazdka ładowania miał fabrycznie zabudowane
    ładowanie indukcyjne a zamiast ładowarki przewodowej indukcyjną.

  • 23. Data: 2016-09-23 16:51:16
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2016-09-23 16:40, re wrote:

    > miesiąc to mi wytrzymuje Xiami Miband - ale smartwatch?
    > Podaj model który tyle trzyma.
    > ---
    > Mi Band 2. To przecież nie jest opaska tylko właśnie smartwatch.

    to jest opaska - z opcją ekranika - jak sama zresztą nazwa mówi (band).
    I nie ma dużo współnego ze smartwachem (mam jeszcze poprzednika, czyli
    miband 1).

> [...]
    > się nasuwać ? Zero związku do tego momentu. Związek jaki dostrzegam to
    > to, że adapter indukcyjny do iPhona kosztuje dychę a dla innych komórek
    podałem feature i link do strony, że moze mieć też indukcyjne ładowanie
    (taką nakładkę na tył obudowy podpiętą do gniazda) :)

    > ładowarka powinna dogadać się z telefonem aby wiedzieć czy 'podawać prąd
    > i w jakiej ilości' ...
    > ---
    > No i czemu sądzisz, że ładowarka indukcyjna tego nie umie ?

    a umie?
    jesteś pewien?

    Samsung twierdził, że ładowanie indukcyjne jest bardziej szkodliwe dla
    baterii niż kabelkiem (miał ku temu jakieś podstawy)

  • 24. Data: 2016-09-23 19:58:34
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 23 Sep 2016 15:43:29 +0200, w <ns3bhp$fe0$1@dont-email.me>, AL
    <a...@s...tam.pl> napisał(-a):

    > Dopiero tuż przed tym, jak właściciel
    > odłączy telefon od prądu, smartfon ładuje baterię do 100%."

    No, niezłe :))

  • 25. Data: 2016-09-23 22:48:48
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 22.09.2016 o 21:14, re pisze:

    > Użytkownik "ToMasz"

    > 99% indukcyjnie. QI. Co noc. czyli raczej A
    > ---
    > Zastanawiałem się czy gniazdo ładowania przewodowego jest w ogóle
    > potrzebne w telefonie. Trzeba było wielu lat by ujednolicono te gniazdka
    > a tu ... indukcyjne :-)
    gniazdko i kabel micro usb nie bardzo nadają się do przesyłania 1
    ampera. pozatym gniazdo często używane zaczyna coraz gorzej funkcjonować.
    Idealnym rozwiązaniem byłoby zastosowanie dwóch pinów na obudowie do
    ładowania telefonu. tak jak to miały bezprzewodowe DECTy. to ładowanie
    indukcyjne jest co prawda bezprzewodowe, ale zasięg ma ze 2 milimetry.
    telefon w silikonowej obudowie ma już problemy

    ToMasz

  • 26. Data: 2016-09-24 01:40:09
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "ToMasz"

> [...]
    Idealnym rozwiązaniem byłoby zastosowanie dwóch pinów na obudowie do
    ładowania telefonu. tak jak to miały bezprzewodowe DECTy.
    Aaa, czyli gniazdo nie, ale piny już tak :-) Raczej bez sensu biorąc pod
    uwagę, że akurat najmniejszym problemem są te styki. Główny problem polega
    na tym, że żeby w ogóle z tego korzystać trzeba mieć dedykowaną stację
    biurkową lub dedykowany uchwyt samochodowy które w porównaniu z
    uniwersalnymi ładowarkami indukcyjnymi po prostu przegrywają.

    A propos, chce ktoś 2x (HTC 8X ze stacją biurkową i uchwytem samochodowym) ?

    to ładowanie
    indukcyjne jest co prawda bezprzewodowe, ale zasięg ma ze 2 milimetry.
    telefon w silikonowej obudowie ma już problemy
    ---
    No wiesz, ja z ładowarką za dychę i telefonem z silikonowymi pleckami nie
    mam problemu z zasięgiem, bliżej 5 mm działa niż twoich 2. A pewnie jakieś
    droższe ładowarki uzyskują maksymalny zasięg standardu, czyli 4 cm.

  • 27. Data: 2016-09-24 10:49:38
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    AL <a...@s...tam.pl> Wrote in message:
    > Samsung twierdził, że ładowanie indukcyjne jest bardziej szkodliwe dla
    > baterii niż kabelkiem (miał ku temu jakieś podstawy)

    A jednak mechaniczne podłączenie wymiata, indukcyjne to poroniony
    przekombinowany pomysł, ale jednak mogliby zrobić coś bardziej
    ERGONOMICZNEGO niż wtyczka wtykana na siłę, fajne jest to z tymi
    magnesikami, albo jakaś taka kolebka gdzie wrzucasz tela niedbale
    a i tak styki stykną

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 28. Data: 2016-09-24 10:53:19
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-09-22 o 23:19, Yerine Ictimai pisze:

    > Wiesz, podsunąłeś genialną ideę na biznes ;)
    >
    > A wyprodukować taką kolebkę-ADAPTER, do już posiadanych komórek z
    > ładowarką na mini-usb (i bez żadnej indukcyjnej tam), otóż mini
    > wtyczka mini-usb z dwoma stykami do takiej kolebki - ALEŻ BYŁBY
    > TO HIT RYNKOWY !!!!!! :)

    Nie był by.
    Ale wyprodukuj i się pochwal sukcesem.

    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2016-09-24 16:22:29
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> Wrote in message:

    > Nie był by.
    > Ale wyprodukuj i się pochwal sukcesem.

    A może uzasadnij jakoś skąd u Ciebie taki sceptycyzm?

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 30. Data: 2016-09-24 19:35:54
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 22.09.2016 o 23:19, Yerine Ictimai pisze:

> [...]
    > ładowarką na mini-usb (i bez żadnej indukcyjnej tam), otóż mini
    > wtyczka mini-usb z dwoma stykami do takiej kolebki - ALEŻ BYŁBY

    Wpisz w np. Google "stacja dokująca" i dopisz model telefonu.

    --
    Czarek