    Date: Wed, 20 May 2015 17:25:37 +0200
    From: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Ładowanie kondensatorów - ciąg dalszy

    Witam,

    Nareszcie dostałem zgodę na przerobienie mojej ładowaczki do kondensatorów.

    Pamiętam rozmowę z RoManem w okoliach 2012.
    Radziłeś wybrać do tego push-pulla w trybie prądowym zasilanym prosto z
    sieci ( skrót myślowy ) zamiast poronionych 24V.

    To co się zmieniło od tamtego czasu to budżet i wymagania.
    Stare wymagania to:
    - Po otrzymaniu sygnału "rozpocznij ładowanie" - ładowanie baterii
    kondensatorów do napięcia 400 - 420V.
    - po osiągnięciu napięcia docelowego - sygnał zwrotny " ładowanie
    zakończone" i przejście do stanu oczekiwania.

    Nowe wymagania dla ładowaczki kondensatorów to zasadniczo 3 - 4kW
    zamiast obecnych 800-900W.
    Jako że stare rozwiązanie nie było rozwojowe, trzeba zacząć od początku.
    Jako że ma być dobrze, tanio nie musi - szukałem trochę gotowych klocków.

    Jak na razie planuje to tak :
    - zasilanie sieciowe 1 faza , 230V 50Hz które zostało tak przygotowane
    że zapewni bezproblemowo 3 -4 kW.

    - pierwszy w kolejności filtr sieciowy PN1215F
    - następnie PFC moduł PF1000A-360 ( albo AIF04ZPFC ) a właściwie 2 szt
    pracujące równolegle

    Na wyjściu zatem mam 360V wyprostowane i od filtrowane ( i rozwiązany
    problem prądu startowego )

    Te właśnie 360VDC , 8 - 9A Max mam do wykorzystania.

    I tu właśnie zaczynają się dylematy - jaka konfiguracja przetwornicy.
    Czy konfiguracja push-pull z 2 mosfetami i kontrolerem na UCC3806 to
    nadal dobry wybór czy może moc już jest za duża i nic tylko full bridge ?

    Pozdrawiam

    Adam Górski