  • 21. Data: 2017-07-27 20:16:32
    Temat: Re: Ładowanie lapusia
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-27 o 17:36, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Błysnąłeś nie znajomością cen, a właśnie aplikacji.
    >
    > Pierwszy link z wyszukiwarki:
    > http://www.cyfronika.com.pl/iark3p1_ctr.htm
    >
    > A tak BTW: co miałby wg Ciebie dawać rezystor (nie termistor)
    > szeregowo w zasilaniu?

    Dziękuję, masz rację, zarówno Ty jak i Jędrek.

    Ja myślałem o podparciu elektrolitu oporem, bo tak widywałem. Oczywistym
    jest, że o szeregowym rezystorze w przypadku zasilacza impulsowego nie
    może być mowy.
    Aczkolwiek widywałem już chińskie "zasilacze" samochodowe do konkretnego
    urządzenia, składające się głównie z opornika.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 22. Data: 2017-07-28 08:23:53
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 27.07.2017 Adam <a...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Dziękuję, masz rację, zarówno Ty jak i Jędrek.

    Piwo dla tego pana! Przyznać się do błędu, zamiast iść
    w zaparte- obecnie rzadka rzecz.

    > Ja myślałem o podparciu elektrolitu oporem, bo tak widywałem. Oczywistym

    Masz na myśli tzw. bleeder?
    To cokolwiek innego, opornik równolegle z elektrolitem,
    to po to, by ten nie pozostawał naładowany po wyłączeniu (głównie
    z powodów bezpieczeństwa).

    > Aczkolwiek widywałem już chińskie "zasilacze" samochodowe do konkretnego
    > urządzenia, składające się głównie z opornika.

    Chińczycy w ogóle to zdolni ludzie.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 23. Data: 2017-08-01 03:19:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Dominik Ałaszewski" olel9p$80n$...@n...news.atman.pl

    > Chińczycy w ogóle to zdolni ludzie.

    Porównaj produkcję Chińczyków z produkcją Polaków. :)

  • 24. Data: 2017-08-01 03:31:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Dominik Ałaszewski" old19i$nh3$...@n...news.atman.pl

    > A tak BTW: co miałby wg Ciebie dawać rezystor
    > (nie termistor) szeregowo w zasilaniu?

    Niemal ;) to samo co termistor -- ograniczy prąd, ;)
    gdyż po nagrzaniu się zwiększy swój opór. (termistor po
    nagrzaniu się -- zmniejszy; dlatego warto chronić żarówki
    termistorami wpiętymi szeregowo; lampowe telewizory
    zwykle/zawsze miały takie zabezpieczenia)

    BTW -- sypią się mi żarówki H7...
    Na oko nie ma w nich niczego ciekawego,
    jeśli chodzi o reflektor, odbłyśnik itp...
    Czy tedy ;) wstawienie LEDkowego odpowiednika
    H7 da pożądany snopek światła?...

  • 25. Data: 2017-08-01 03:31:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam" ol9q1o$8c3$...@u...news.interia.pl

    > Mam karton z asusowymi laptopami, nie nadającymi się
    > do naprawy. Klienci nawet nie chcą tego czegoś odbierać.

    Ja bym odebrał. ;) Potrzebne mi:

    - RAMki 2 GB DDR2 SO-DIMM
    - klawisze do klawiatury
    - HDD
    - mikrowłączniki

  • 26. Data: 2017-08-01 10:11:41
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > Na oko nie ma w nich niczego ciekawego,
    > jeśli chodzi o reflektor, odbłyśnik itp...
    > Czy tedy ;) wstawienie LEDkowego odpowiednika

    Nie ma jeszcze na tyle wydajnych, aby zastąpiły.
    Są o odpowiedniej mocy, ale źródło światła inaczej ukształtowane i
    większe niż żarnik w H7, więc reflektor z H7 LED świeci gdzie popadnie.

    Sporo informacji i testów znajdziesz na forum swiatelka.pl

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 27. Data: 2017-08-01 10:14:57
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > "Adam" ol9q1o$8c3$...@u...news.interia.pl

    > Ja bym odebrał. ;) Potrzebne mi:
    >
    > - RAMki 2 GB DDR2 SO-DIMM
    > - klawisze do klawiatury
    > - HDD
    > - mikrowłączniki

    Wyjęte wszystko, co się nadawało do dalszej eksploatacji, poszło do
    klientów.
    Natomiast "złomy" wywiozłem do domu, do rodziców.
    Przewiduję być tam około połowy września, to popatrzę.

    RAMki do jakiego chipsetu potrzebujesz? Może coś mam.
    HDD - jaki?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 28. Data: 2017-08-01 13:00:50
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-01 o 10:11, Adam pisze:
    > (...)
    > Sporo informacji i testów znajdziesz na forum swiatelka.pl

    Zapomniałem o jeszcze jednej rzeczy.
    Można zostawić tradycyjne żarówki (z włóknem wolframowym), ale je
    popchnąć przez układ miękkiego startu - wtedy będą znacznie dłużej żyć.
    Analogicznie do startu przez termistor. Tyle, że termistor, aby ponownie
    zadziałać, musi ostygnąć - stąd też nie nadaje się do oświetlenia
    samochodowego.

    Bywają takie układy zarówno samochodowe (wersje 12 i 24V) jak i sieciowe
    (230V). Ewentualnie można sobie samemu wykonać.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 29. Data: 2017-08-05 14:15:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam" olpn12$hm2$...@u...news.interia.pl

> [...]
    > Tyle, że termistor, aby ponownie zadziałać, musi
    > ostygnąć - stąd też nie nadaje się do oświetlenia samochodowego.

    Dlaczego nie nadaje się?

  • 30. Data: 2017-08-05 16:33:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam" olpda1$u2t$...@u...news.interia.pl

> [...]
    > Przewiduję być tam około połowy września, to popatrzę.

    > RAMki do jakiego chipsetu potrzebujesz? Może coś mam.

    Zobaczę i napiszę, ale IMO każda RAMka
    (SO-DIMM DDR2 2 GB) będzie pasowała.
    (o ile w wypadku DDR2 też nazywa się
    to SO-DIMM)

    Potrzebne mi 3 takie -- jedna do atomowego netbooka
    i dwie do notebooka -- tam chodziłyby w DC.

    BTW -- poraża mnie ,,postęp''. Ten notebook (kupiony
    bodajże w połowie sierpnia 2008 roku) jest niewiele
    słabszy od laptopa z i5 7200U, z którego teraz korzystam.

    > HDD - jaki?

    Tani 2.5".

    -=-

    BTW notebooka z atmowym napędem -- brak tam nie tylko VT-d,
    ale i/nawet VT-x, ale VBox (wcześniejsza wersja) na nim
    chodzi niewiele gorzej niż na i5 7200U...