  • 11. Data: 2017-07-24 17:17:39
    Temat: Re: Ładowanie lapusia
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-24 o 13:16, ąćęłńóśźż pisze:
    > W dajmy na to samochodzie nie masz ani "napięcia" przy 12 voltach, ani
    kondensatorów - a iskrzy.
    > IMHO w lapkach jest "miękki start" ładowania po stronie DC (szczególnie jeśli jest
    trzeci pin kontrolny/sterujący), ale oczywiście mogą byc różne modele.

    Ale tam już jest duży prąd.

    Natomiast co jakiś czas klient przytarabani się z jakimś lapkiem i
    zdarza mi się widywać takie mocno iskrzące podczas podpinania wtyku do
    laptopa. I nie wynika to z uszkodzonego gniazda. Natomiast jest ich
    raczej niewiele i to jakieś starsze.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2017-07-25 00:52:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "t-1" ol4doq$c5m$...@n...news.atman.pl

    > Silny da radę.

    Mam rozwalone zasilające gniazdo w lapku. :)
    Mam za dużo sił? :)

    -=-

    "PiteR" X...@l...net

    > Jak sobie to pan wyobraża? "źle wpinając kabel zasilający" ;)

    Postawiłem emotkę z przymrużeniem oka.

    -=-

    Wpinam jak popadnie -- nie mogę być niewolnikiem urządzenia.

  • 13. Data: 2017-07-25 13:38:05
    Od: "jedrek" <wonzespamem@won>

    "ąćęłńóśźż" news:ol2c8a$v5t$2@node2.news.atman.pl
    > a wtyczka AC wtykana do gniazdka iskrzy...

    W wyniku tego, że większość dostępnych na rynku zasilaczy impulsowych to
    złom.
    Czy to do zasilania laptotów, nawigacji czy taśm ledowych, itp. 90% złom!
    Producentom krzakom zasypujących rynek złomem (nawet firmowe zasilacze asus
    też tak gówniano są wykonane) żal d... ściska wstawić szeregowo na linii
    zasilania 230V~ termistor rozruchowy, który eliminuje tą spawarkę przy
    włączaniu wtyczki do gniazdka.
    Termistor taki to koszt w detalu 1-2zł i zasilacz nie przeżywa stresu
    rozruchowego, gdzie w ułamku sekundy walą prądy po kilkadziesiąt jak nie
    set amperów ładujące główny kondensator elektrolityczny do 310V i spawarka
    na gniazdku gotowa gdy brak takowego termistora. Kiedyś piękne niklowane
    końcówki wtyczki sieciowej po kilku miesiącach całe osmolone od tych
    pieprzonych małych "piorunków".

  • 14. Data: 2017-07-25 20:29:47
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze tak:

    > Postawiłem emotkę z przymrużeniem oka.

    Przepraszam niedowidzę bez lekuleli ;)

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 15. Data: 2017-07-25 23:48:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "jedrek" 59772da3$0$37557$b1db1813$f...@n...astraweb.com

    > Termistor taki to koszt w detalu 1-2zł i zasilacz nie przeżywa stresu

    Za cały zasilacz (5 V 2 A) zapłaciłem 2 pln w Auchan.

  • 16. Data: 2017-07-26 12:14:16
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-25 o 13:38, jedrek pisze:
> [...]
    > złom.
    > Czy to do zasilania laptotów, nawigacji czy taśm ledowych, itp. 90% złom!

    Robiłeś statystykę?

    > Producentom krzakom zasypujących rynek złomem (nawet firmowe zasilacze
    > asus też tak gówniano są wykonane) żal d... ściska wstawić szeregowo na

    Asus i "firmowe" - no cóż, mam inne zdanie ;)
    Mam karton z asusowymi laptopami, nie nadającymi się do naprawy. Klienci
    nawet nie chcą tego czegoś odbierać.
    Ale faktem jest, że Asus stara się, i niektóre serie, zwłaszcza
    gamingowe, miewają naprawdę dobre parametry.

    > linii zasilania 230V~ termistor rozruchowy, który eliminuje tą spawarkę
    > przy włączaniu wtyczki do gniazdka.

    Czy Ty aby na pewno wiesz, co to jest termistor i w jakich aplikacjach
    się go używa?

    > Termistor taki to koszt w detalu 1-2zł i zasilacz nie przeżywa stresu
    > rozruchowego, gdzie w ułamku sekundy walą prądy po kilkadziesiąt jak
    > nie set amperów ładujące główny kondensator elektrolityczny do 310V i

    Gdzie ty w małych zasilaczach widziałeś takie elektrolity?
    I co znaczy "główny"?

    > spawarka na gniazdku gotowa gdy brak takowego termistora. Kiedyś piękne

    Raczej rezystor, sporo zresztą razy tańszy od termistora.

    > niklowane końcówki wtyczki sieciowej po kilku miesiącach całe osmolone
    > od tych pieprzonych małych "piorunków".

    A po co wypinać co chwilę zasilacz?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 17. Data: 2017-07-26 13:31:17
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 26.07.2017 Adam <a...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Czy Ty aby na pewno wiesz, co to jest termistor i w jakich aplikacjach
    > się go używa?

    (..)

    > Raczej rezystor, sporo zresztą razy tańszy od termistora.

    No, tuś Waść zabłysnął...

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 18. Data: 2017-07-26 19:06:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam" ol9q1o$8c3$...@u...news.interia.pl

    > Mam karton z asusowymi laptopami, nie nadającymi się do naprawy. Klienci

    Możesz napisać, co w nich popsuło się?

  • 19. Data: 2017-07-27 15:37:16
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-26 o 13:31, Dominik Ałaszewski pisze:

    > (..)

    > No, tuś Waść zabłysnął...

    Pewnie porównuję przysłowiowe gruszki z jabłkami, ale jak ostatnio coś
    szukałem, to termistor kosztował niewiele mniej od 100 szt. rezystorów
    SMD na taśmie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 20. Data: 2017-07-27 17:36:18
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 27.07.2017 Adam <a...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Pewnie porównuję przysłowiowe gruszki z jabłkami, ale jak ostatnio coś
    > szukałem, to termistor kosztował niewiele mniej od 100 szt. rezystorów
    > SMD na taśmie.

    Błysnąłeś nie znajomością cen, a właśnie aplikacji.

    Pierwszy link z wyszukiwarki:
    http://www.cyfronika.com.pl/iark3p1_ctr.htm

    A tak BTW: co miałby wg Ciebie dawać rezystor (nie termistor)
    szeregowo w zasilaniu?

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.