  • 11. Data: 2017-04-24 19:03:19
    Temat: Re: Ładowarka samochodowa USB zakłóca radio
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-04-24 o 12:31, J.F. pisze:
    > Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    > We wszystkich bedzie przetwornica.

    Jesteś pewien?

    https://www.flickr.com/photos/36151504@N08/131655536
    75/

    Kupione jako ładowarka do Nokii. O dziwo, działa.

    P.P.

  • 12. Data: 2017-04-24 20:17:54
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Paweł Pawłowicz pisze:
    [..]
    > https://www.flickr.com/photos/36151504@N08/131655536
    75/
    > Kupione jako ładowarka do Nokii. O dziwo, działa.

    Coś we wtyczce telefonu może jest? Bo pierwsze widzę żeby komórka
    ładowała z 12V.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 13. Data: 2017-04-24 20:23:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > We wszystkich bedzie przetwornica.

    >Jesteś pewien?
    >https://www.flickr.com/photos/36151504@N08/13165553
    675/
    >Kupione jako ładowarka do Nokii. O dziwo, działa.

    Wow, odwazni ludzie ... czy jakas zenerke jeszcze zatopili w plastiku
    ?

    I nie zakloca radia ... a moze i zakloca, wszak moze telefon zaklocac.

    No ale 2A to to nie da, nawet 1A nie da, nawet 0.5A nie da ...
    sluchaweczke BT moze naladowac :)

    J.

  • 14. Data: 2017-04-24 20:28:00
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc [kropka] pl> napisał w
    wiadomości news:58fe2fd5$0$15199$65785112@news.neostrada.pl...

    > Jesteś pewien?

    Ja nie...

    > https://www.flickr.com/photos/36151504@N08/131655536
    75/

    > Kupione jako ładowarka do Nokii. O dziwo, działa.

    Tylko gdzie jest wytracany nadmiar napięcia? Bo oporniczek, to do LEDki
    raczej, a wyjście na sztywno bez przetwarzania. Wytrzymuje to telefon?
    Jedno pewne - jak zasilanie/odbiornik nie bździ, to zakłóceń nie będzie.

    --
    I śmiech niekiedy może być nauką,
    Kiedy się z przywar, nie z osób natrząsa(...)

  • 15. Data: 2017-04-24 21:49:18
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No ale 2A to to nie da, nawet 1A nie da, nawet 0.5A nie da ...
    > sluchaweczke BT moze naladowac :)

    Jak zatopili Zenerkę, to nie da, ale jak nie zatopili, to pewnie te 2-3A,
    sądząc po przekroju przewodów, dałoby się pociągnąć :)

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 16. Data: 2017-04-24 21:51:00
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Kris <k...@g...com> wrote:

    > Jakiś model niezakłócający w znośnej cenie ktoś poleci czy to loteria
    > jest i mam kupować czekając na szczęśliwy los?

    Nie wiem czy nie będzie najprościej (i najtaniej) zrobić coś własnego na
    stabilizatorze liniowym (+ ewentualnie tranzystor)...

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 17. Data: 2017-04-25 00:20:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 24 Apr 2017 19:49:18 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a):

    > Jak zatopili Zenerkę, to nie da, ale jak nie zatopili, to pewnie te 2-3A,
    > sądząc po przekroju przewodów, dałoby się pociągnąć :)

    Przyjrzalem sie jeszcze raz ... ten oporniczek to do LED.
    Kabel wlutowany bezposrednio.

    Albo to nie do Nokii, albo Nokia odporna, a przewod zaiste chinski.

    J.

  • 18. Data: 2017-04-25 01:11:29
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Eee tam, mam podobnie w biurze.
    > ladowarki sieciowe rozne, telefony rozne, i czesto zaklocaja.
    >
    > W tym przypadku to wina taniego (a raczej kiepskiego) ... radia, i
    > lokalizacji ogolnie pelnej zaklocen.
    >
    > Czasem pomaga pierscien ferrytowy nalozony na kabel.

    To jest cały łańcuch czynników. Np. przy radiach zasilanych bezpośrednio z
    sieci (taki np. Philips 208U-08), mamy ogromną wrażliwość na najmniejsze
    nawet szmery na zasilaniu, momentalnie objawią się odtworzeniem tego w
    głośniku. Częściowo (dość znacznie, choć nie do końca) usuwa problem
    uziemienie chassis (wystarczy do przewodu "zerowego"), ale to, z racji
    konstrukcji, może być utrudnione, daje się jednak zrobić, z użyciem
    kondensatora. Kojarzycie może taką książkę... nie pomnę tytułu... "Radio -
    ależ to proste", czy ABC radia... nie pamietam, autor Czesław... no, też mi
    uleciało. Jako jedno z rozwiązań antenowych, zapodane zostało, aby przez
    kondensator, połączyć z pinem antenowym, żyłę gorącą sieci zasilającej, było
    zastrzeżenie, że będzie to zbierać wszelkie możliwe zakłócenia. I kazano
    uważać, zeby nie zrobić sobie tym kuku.
    Swoje radio TRX (FT-817ND) próbuję czasem popędzić z przetwornicy, ale syf
    tejże skutecznie zniechęca mnie do prób szukania korespondentów na
    pasmach... Inne przetwornice też pierdzą i smażą. W dzień jest spokojniej,
    więc zapewne oświetlenia LEDowe i świetlówkowe (sam mam...).
    W aucie, jedynym problemem były drobne zakłócenia od alternatora, nawet nie
    przeszkadzały w korespondencji, było w tle ciche piszczenie z
    podpierdywaniem, zależnymi od obrotów, choć to głównie na 2 metrach
    działałem.
    Dziś pewnie bym się ześmiał od ilości syfu.
    Jak nie zasilacz do laptopa, to świetlówka, jak nie świetlówka, to telewizor
    (inwerter, zasilacz reszty, a nawet w CRT jak jest przetwornica... na UHF
    już nie przeszkadza, ale na HF już potrafi - mój Panasonic taki jest), jak
    nie telewizor, to ładowarka u sąsiada. Kiedyś mogłem spokojnie w domu
    słuchać radia na długich. Dziś, aby to było nadal spokojne, muszę z radiem
    wyjść dalej od domów. ITD.

  • 19. Data: 2017-04-25 10:38:49
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-04-24 o 20:28, HF5BS pisze:

> [...]
    > raczej, a wyjście na sztywno bez przetwarzania. Wytrzymuje to telefon?
    > Jedno pewne - jak zasilanie/odbiornik nie bździ, to zakłóceń nie będzie.

    To była stara Nokia, z tych, co to w ładowarce był miękki transformator.
    Nie próbowałem podłączać do nowej ;-)

    P.P.

  • 20. Data: 2017-04-25 21:55:16
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Adam Wysocki pisze:

    > Nie wiem czy nie będzie najprościej (i najtaniej) zrobić coś własnego na
    > stabilizatorze liniowym (+ ewentualnie tranzystor)...

    I spory radiator z wiatrakiem żeby gdzieś te 16W rozproszyć.