  • 1. Data: 2010-01-04 20:21:45
    Temat: Programowane ramki foto?
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Witam,

    chcę sobie zrobić zegar z ładnym wyświetlaczem cyfrowym,
    ładniejszym niż 7-segmentowe. Są matryce diodowe 7*5.
    Ale są też "ramki cyfrowe" na zdjęcia, bardzo tanie
    jak na swoją funkcjonalność. Niektóre wyświetlają też
    zegar, ale mało estetyczny... Czy są jakieś (tanie)
    ramki, które można samodzielnie programować i np. napisać
    własny zegar z lepszymi cyferkami? Składanie zegara
    z kupionych luzem wyświetlacza i mikrokontrolera
    byłoby raczej droższe.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2010-01-04 23:28:26
    Temat: Re: Programowane ramki foto?
    Od: "bujnos" <a...@g...pl>

    możesz chyba wygenerowac skryptem 86400 jpgów 640x480 i odpalic je jako
    slideshow z sekundowymi interwałami :)
    albo 1440 z minutowymi.- pójdzie chyba na każdej ramce

  • 3. Data: 2010-01-05 20:52:59
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-01-05 00:28, bujnos pisze:

    > możesz chyba wygenerowac skryptem 86400 jpgów 640x480 i odpalic je jako
    > slideshow z sekundowymi interwałami :)

    Hardkor. :)

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 4. Data: 2010-01-05 20:53:15
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-01-04 21:21, Piotrne pisze:

> [...]
    > zegar, ale mało estetyczny... Czy są jakieś (tanie)
    > ramki, które można samodzielnie programować i np. napisać

    Chumby One

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 5. Data: 2010-01-05 22:46:07
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-01-05 21:53, Adam Dybkowski pisze:

    > Chumby One

    BTW: To ma dość mały ekran, zależy czego szukasz. No i standardowa
    aplikacja to Flashowy plik swf. A taniej może wyjść nawigacja GPS "z
    Biedronki" (150-180zł), dla której soft wygodnie pisze się w C++ (dla
    Windows CE). Ale tam za to nie ma WiFi (i oprócz zegarka nie pokażesz
    automatycznie np. ile maili czeka albo pogody ściągniętej z sieci).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 6. Data: 2010-01-06 23:11:17
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Dziękuję za odpowiedzi. Na taniego GPSa też coś tam pisałem
    i działało, ale ekranik jest trochę mały... Trudno,
    poczekam na ramki z bardziej "otwartym" systemem.

    Swoją drogą dziwne, że nikt nie produkuje eleganckich
    zegarów z wyświetlaczem cyfrowym. Wskazówkowe mogą być
    pozłacane, chromowane itp., a cyfrowe to wyświetlacz
    7-segmentowy z lat 70 XX w. Zresztą podobnie wyglądają
    zegarki ręczne - ładne są tylko wskazówkowe, a te
    z wyświetlaczem cyfrowym muszą koniecznie przypominać
    nadmuchane koło ratunkowe z napisami reklamowymi
    i malutkim wyświetlaczem LCD w środku. O wyświetlaczach
    e-ink pomyślała tylko raz firma Seiko.

    P.

  • 7. Data: 2010-01-06 23:25:11
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Adam Dybkowski wrote:

    > Hardkor. :)

    Ale że w jakim sensie?
    Niezły pomysł. Można na ładne obrazki nałożyć ładne cyferki i zegar
    gotowy. Gdzieś mam skrypt wykorzystujący ImageMagick-a, którym
    dorabiałem stoper do filmiku.

    Mirek.

  • 8. Data: 2010-01-07 13:44:04
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Mirek pisze:

    > Ale że w jakim sensie?

    Kłopoty z dokładnością i ustawianiem, za dużo obrazków.

    Mam dwie różne ramki, mają minimalny odstęp między slajdami
    5 sekund. Filmiki mogą pokazywać, ale z mniejszą rozdzielczością
    niż zdjęcia. Nie sprawdzałem, czy da się odtwarzać filmik
    24-godzinny. Nawet gdyby ramka odtwarzała zdjęcia co sekundę,
    byłyby kłopoty z ustawianiem czasu i dokładnością (nie sądzę,
    żeby to była równa sekunda ani że byłby to powtarzalny czas).

    Gdyby dało się programować ramkę, można byłoby zrobić np.
    taki zegarek na ścianę:
    http://www.copleys.com/clock/
    Tymczasem wszystkie zegarki ścienne mają taki wyświetlacz:
    http://www.weatherconnection.com/subcategory.asp?cat
    =3&subcat=184964

    Piotr

  • 9. Data: 2010-01-07 20:23:05
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 07 Jan 2010 14:44:04 +0100, Piotrne wrote:
    >Gdyby dało się programować ramkę, można byłoby zrobić np.
    >taki zegarek na ścianę:
    >http://www.copleys.com/clock/

    Patrzyles w zrodlo ? zegarek w Javie, ktora sciaga obrazki :-)

    J.

  • 10. Data: 2010-01-07 22:16:58
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-01-07 14:44, Piotrne pisze:

> [...]
    > taki zegarek na ścianę:
    > http://www.copleys.com/clock/
    > Tymczasem wszystkie zegarki ścienne mają taki wyświetlacz:

    Ależ uogólniasz. Kilka zegarków z jednego sklepu to wcale nie "wszystkie
    zegarki ścienne". Dziwisz się, że nie trafił do masowej produkcji np.
    taki wynalazek:
    http://www.engadget.com/2005/12/15/citizens-flexible
    -e-ink-wall-clock-nears-release/
    Przy cenie $4000 ja się nie dziwię.

    Ale da się dużo taniej - ostatnio złamano firmware B&N Nook (teraz jako
    root można wgrywać dowolne programy). Siedzi tam w środku Android,
    wyświetlacz 6" e-ink oraz niżej 3" kolorowy LCD. Idealne aby odpalić
    własny wypasiony zegarek ścienny, podający poniżej np. prognozę pogody.
    Kosztuje tyle samo co Kindle (coś koło $260 AFAIR).

    A na Androida bardzo wygodnie programy pisze się w Javie (robię to
    właśnie w firmie).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/