-
Data: 2018-02-17 12:32:11
Temat: Ładowarki - burdel większy niż przy końcówkach do LPG
Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Można sobie podładować, ale nie u konkurencji :-)
Każdy z samochodowych koncernów chce być lepszy od konkurencji i
szybciej zajmować rodzący się elektryczny rynek. Dotąd więc koncerny
niechętnie dzieliły się wiedzą - każdy pracował dla siebie. Mamy więc
Teslę, która rozwija własną sieć szybkich ładowarek, standard CHAdeMO, z
którego korzysta Nissan, Mitsubishi i Kia, SAE Combo Charging System,
czyli CCS, stosowany np. przez BMW, Volkswagena i GM. Osobnym światem są
Chiny, gdzie stosuje się system GB/T 20234.
Różne systemy to nie tylko kwestia wtyczek, ale także napięcia ładowania
i protokołów obsługujących ten proces. Mówiąc w uproszczeniu - w
systemie CHAdoMO ładowarka dogaduje się z samochodem w języku, jakim
porozumiewają się między sobą poszczególne urządzenia w samochodzie, a w
systemie CCS w języku sieci energetycznych. Dlatego nie można nawet
przygotować jakiejś przejściówki, która pozwoliłaby samochód dostosowany
do standardu CHAdeMO ładować w stacji CCS i odwrotnie. Tesla, która
także postawiła na protokół CAN, czyli język części samochodowych,
oferuje nabywcom swoich aut przejściówkę pozwalającą im korzystać z
ładowarek CHAdeMO, ale w drugą stronę to już nie działa - firma nie
oferuje żadnego adaptera, który właścicielom elektrycznych Nissanów,
Mitsubishi czy Kia skorzystać z szybkich ładowarek Tesli.
Więcej:
https://www.facebook.com/autopolska2017/posts/151424
3118874172
T.
Ps. Pamiętam, jak kiedyś miałem zagazowany samochód i tankowałem się w
Belgii. Pan na stacji wyjął mi pudełko do butów pełne różnych końcówek i
poprosił, żebym sam sobie dobrał. Ale wystarczyła przejściówka - w
przypadku elektryków jak widać nie da rady...
Następne wpisy z tego wątku
- 17.02.18 13:55 ToMasz
- 17.02.18 14:50 t-1
- 17.02.18 17:59 Tomasz Pyra
- 17.02.18 18:45 ToMasz
- 17.02.18 20:24 Adam
- 17.02.18 23:18 ToMasz
- 18.02.18 23:26 Poldek
- 18.02.18 23:29 Poldek
- 19.02.18 00:19 J.F.
- 19.02.18 01:41 RadoslawF
- 19.02.18 02:09 J.F.
- 19.02.18 12:17 robot
- 19.02.18 13:04 RadoslawF
- 19.02.18 13:05 RadoslawF
- 19.02.18 18:35 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
Najnowsze wątki
- 2024-05-20 Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- 2024-05-19 Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- 2024-05-18 LED
- 2024-05-19 ceny nieruchomości
- 2024-05-18 Szczecin => UX/UI Designer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=