eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyŁadowarki - burdel większy niż przy końcówkach do LPG › Ładowarki - burdel większy niż przy końcówkach do LPG
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    X-Mozilla-News-Host: news://news.neostrada.pl:119
    From: "T." <k...@i...pl>
    Subject: Ładowarki - burdel większy niż przy końcówkach do LPG
    Date: Sat, 17 Feb 2018 12:32:11 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.6.0
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 33
    Message-ID: <5a8812bb$0$583$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.28.217.16
    X-Trace: 1518867131 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 583 83.28.217.16:54937
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2624998
    [ ukryj nagłówki ]

    Można sobie podładować, ale nie u konkurencji :-)

    Każdy z samochodowych koncernów chce być lepszy od konkurencji i
    szybciej zajmować rodzący się elektryczny rynek. Dotąd więc koncerny
    niechętnie dzieliły się wiedzą - każdy pracował dla siebie. Mamy więc
    Teslę, która rozwija własną sieć szybkich ładowarek, standard CHAdeMO, z
    którego korzysta Nissan, Mitsubishi i Kia, SAE Combo Charging System,
    czyli CCS, stosowany np. przez BMW, Volkswagena i GM. Osobnym światem są
    Chiny, gdzie stosuje się system GB/T 20234.

    Różne systemy to nie tylko kwestia wtyczek, ale także napięcia ładowania
    i protokołów obsługujących ten proces. Mówiąc w uproszczeniu - w
    systemie CHAdoMO ładowarka dogaduje się z samochodem w języku, jakim
    porozumiewają się między sobą poszczególne urządzenia w samochodzie, a w
    systemie CCS w języku sieci energetycznych. Dlatego nie można nawet
    przygotować jakiejś przejściówki, która pozwoliłaby samochód dostosowany
    do standardu CHAdeMO ładować w stacji CCS i odwrotnie. Tesla, która
    także postawiła na protokół CAN, czyli język części samochodowych,
    oferuje nabywcom swoich aut przejściówkę pozwalającą im korzystać z
    ładowarek CHAdeMO, ale w drugą stronę to już nie działa - firma nie
    oferuje żadnego adaptera, który właścicielom elektrycznych Nissanów,
    Mitsubishi czy Kia skorzystać z szybkich ładowarek Tesli.

    Więcej:

    https://www.facebook.com/autopolska2017/posts/151424
    3118874172

    T.

    Ps. Pamiętam, jak kiedyś miałem zagazowany samochód i tankowałem się w
    Belgii. Pan na stacji wyjął mi pudełko do butów pełne różnych końcówek i
    poprosił, żebym sam sobie dobrał. Ale wystarczyła przejściówka - w
    przypadku elektryków jak widać nie da rady...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: