  • 1. Data: 2010-08-12 09:09:07
    Temat: Laguna II bierze olej
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Witam,
    Laguna II 1.9 dci

    Kupiłem niedawno to autko i od razu padła turbina (150 tys. km). Po
    wymianie turbiny auto normalnie chodzi nie dymi poza naprawdę wysokimi
    obrotami gdzie widać trochę ciemnego dymu.
    Czasem wyskoczy komunikat: fault in fuel injection - ale to już się
    naczytałem, że czyszczenie EGRu i wymiana filtra paliwa może pomóc. Na
    razie komunikat pojawia się na kilka sekund i znika.
    Mam jednak jeszcze inny problem, po przejechaniu około 1500 km ubyło mi
    wg. komputera 3 kreski oleju. Nie widzę nigdzie wycieków na zewnątrz,
    nie zauważyłem by auto puszczało dyma z rury poza momentami gdzie obroty
    dochodzą maximum.

    Wg. mechanika, który poradził mi - zalać olej do pełna i sprawdzić jak
    szybko ubywa - problem może być w tym, że uszkodzona turbina lala olej i
    ten olej spalał się w cylindrach powodując wytopienie pierścieni i teraz
    może one przepuszczają ten olej - koszt naprawy (remontu) oszacował na
    około 2 tys. Jednak nie mam zaufania do tego mechanika bo chwalił się,
    że ma certyfikaty renault a powiedział mi, i to z taką pewnością, że mój
    samochód nie ma możliwości zamykania szyb z pilota. Skoro jednak okazało
    się, że szyby z pilota mogę zamykać to jak mam gościowi zaufać.
    Turbina wymieniona była na regenerowaną i ma roczną gwarancję.

    Jak można sprawdzić gdzie ten olej znika.

    Ariusz

  • 2. Data: 2010-08-12 09:17:31
    Temat: Re: Laguna II bierze olej
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Turbina wymieniona była na regenerowaną i ma roczną gwarancję.
    >
    > Jak można sprawdzić gdzie ten olej znika.

    Przejedź nie 1500 a 15000 km. Wtedy wyciagniesz wnioski. Pomiarowi
    komuterowemu tez bym nie ufał. A poziom oleju zawsze mierz po ok. 20-30
    minutach. Ja tak miałem w jdenym aucie że trzeba było długo czekac aby
    bagnet pokazał dobry poziom

  • 3. Data: 2010-08-12 10:07:27
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W dniu 12.08.2010 09:09, Ariusz pisze:
> [...]
    > Turbina wymieniona była na regenerowaną i ma roczną gwarancję.
    >
    > Jak można sprawdzić gdzie ten olej znika.

    Zmierz dokładnie ile tego oleju ubywa, wskazanie komputera nie jest
    dobrym pkt odniesienia, zalej do pełna, pojeździj z 1000km i znów dolej
    do pełna pamiętając ile było w butelce obliczysz ile go poszło "z dymem".

    Ja bym obstawiał na tą regenerowaną turbiną, praktyka (zaczytana z forum
    renaultlaguna.pl) mówi że turbiny regenerowane lubią się sypać:|

    Zdejmij węże powietrzne przy turbinie, zobacz czy masz jakieś luzy na
    ośce turbiny(poprzeczne i podłużne), zobacz czy wąż od turbiny do
    intercoolera nie jest za bardzo zafajdany olejem, może być, wręcz na
    pewno będzie wilgotny, ale żeby nie za bardzo. porównaj to z odcinkiem
    węża za przyłączem odmy, ale przed turbiną.

    Olej może się zbierać w intercollerze i może nie być spalany,
    przynajmniej nie cały. Niestety żeby wyjąć intercooler to jest trochę
    zabawy(podobno, bo nie przechodziłem tego) Może by się dało zdjąć wąż z
    niego, włożyć tam wężyk i zassać to co tam jest..? Czy po wymianie
    turbiny był on czyszczony?

    Obserwuj dymek za autem, może być tylko czarny po przegonieniu
    samochodu, tz jak chwilkę pojeździsz spokojnie a potem dasz w palnik to
    może puścić dymka. Inne kolory i w innych okolicznościach nie są mile
    widziane.

    Sprawdź czy w zbiorniczku płynu chłodzącego nie ma śladów oleju, czy
    tego płynu nie ubywa, możesz zbadać obecność spalin w tym płynie -
    wyeliminujesz tym samym uszczelkę pod głowicą, choć to mało prawdopodobne.

    Silnika raczej bym nie rozbierał w ciemno, mało prawdopodobne by to były
    pierścienie, nie słyszałem o takim przypadku.

    Ja bym raczej zmienił mechanika, to że ma jakieś certyfikaty i szkolenia
    nic nie znaczy, takie papierki nie są wiele warte jak się nie ma
    doświadczenia. Sam byłem na wielu różnych szkoleniach i jeżeli się nie
    chce nauczyć to się nie nauczy, żadne szkolenie nie pomoże, a papierek i
    tak na koniec się dostanie.
    Z domykaniem szyb to nie wszystkie laguny to mają i wielu właścicieli
    nie zdaje sobie z tego sprawy czy to ma czy nie.

    Zmierz ile tego oleju Ci bierze i zaślep EGR.

    P.S. Poczytaj o rozbieganiu się turbiny, inaczej zwanym samozapłonem,
    żebyś wiedział na wszelki wypadek co wtedy robić.

  • 4. Data: 2010-08-12 10:25:05
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    ... zobacz czy masz jakieś luzy na
    > ośce turbiny(poprzeczne i podłużne),

    poprzeczny luz wirnika jest normalny i konieczny

    > P.S. Poczytaj o rozbieganiu się turbiny, inaczej zwanym samozapłonem,

    ???
    samozapłon to normalna praca diesla. Po siknięciu olejem z turbiny rozbiegać
    może się silnik, a nie turbo.

  • 5. Data: 2010-08-12 10:38:15
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W dniu 12.08.2010 10:25, PaweL pisze:
    > ... zobacz czy masz jakieś luzy na
    >
    > poprzeczny luz wirnika jest normalny i konieczny

    nie wiem jaki luz jest konieczny, ale taki wyczuwalny palcami nie jest
    wskazany

    > ???
    > samozapłon to normalna praca diesla. Po siknięciu olejem z turbiny rozbiegać
    > może się silnik, a nie turbo.

    sorki, oczywiście wkradł się błąd, chodziło mi o rozbieganie się
    _silnika_, *potocznie* przez wielu nazywany "samozapłonem"

  • 6. Data: 2010-08-12 14:22:44
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    > nie wiem jaki luz jest konieczny, ale taki wyczuwalny palcami nie jest
    > wskazany

    Zdecydowanie normalny luz poprzeczny ma być wyczuwalny palcami. Wirnik
    powinien się ruszać prawie milimetr na boki. W czasie pracy, po podaniu
    oleju pod ciśnieniem luz znika, wirnik sie osiuje.
    Luz wzdłużny nie może być wyczuwalny.

    Paweł

  • 7. Data: 2010-08-12 15:05:27
    Od: Marcin Kiciński <k...@t...poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-12 09:17, Agent pisze:

> [...]
    > komuterowemu tez bym nie ufał. A poziom oleju zawsze mierz po ok. 20-30
    > minutach. Ja tak miałem w jdenym aucie że trzeba było długo czekac aby

    Poziom oleju powinien sprawdzać tak, jak opisuje to instrukcja obsługi,
    bo w niektórych autach należy to robić na krótko po zgaszeniu silnika.

    Marcin Kiciński
    Grande Punto 360° 1.4 77KM

  • 8. Data: 2010-08-13 07:13:49
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Marcin Kiciński" <k...@t...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:i40rjj$455$1@news.onet.pl...

    > Poziom oleju powinien sprawdzać tak, jak opisuje to instrukcja obsługi, bo
    > w niektórych autach należy to robić na krótko po zgaszeniu silnika.

    Instrukcje do aut (różne marki) jakie czytałem nie miały podanego czasu od
    zgaszenia do pomiaru.