  • 31. Data: 2023-11-21 13:06:21
    Temat: Re: Lamki choinkowe
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 21.11.2023 o 12:57, J.F pisze:

    > Troche mało napięcia. tu bedzie spadek min 0.7V, a chyba nie ma tyle
    > nadmiaru. trzeba by podniesc napiecie zasilacza.
    >
    > Jakis mosfet do regulacji?
    > mosfet z PWM ?

    On ma w ogóle "jebnięty" zasilacz. Ja po prostu bym użył jakiegoś 5V z
    regulacją i po problemie.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 32. Data: 2023-11-21 13:32:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Nov 2023 13:06:21 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > On ma w ogóle "jebnięty" zasilacz. Ja po prostu bym użył jakiegoś 5V z
    > regulacją i po problemie.

    regulowanych ~5V to chyba mało.
    A jesli swoj potrafi rozebrac, to dorobienie regulacji raczej proste
    jest :-)

    Przy okazji ostrzezenie - LEDy tak mają, ze po przekroczeniu pewneg
    krytycznego prądu zaczynają swiecic coraz ciemniej.
    Przegrzewają się chyba.

    Tu chyba nie ma rezystorow ograniczających, więc o to łatwo.
    I takie głupi efekt, ze wydaje się za ciemno, więc zwiekszamy
    napięcie, a tu nic jasniej, wiec zwiększamy dalej .. az dym leci.

    J.

  • 33. Data: 2023-11-21 13:46:19
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 21.11.2023 o 13:32, J.F pisze:
    [...]
    > regulowanych ~5V to chyba mało.

    Dlaczego proponuję zasilacz regulowany 5V?...bo wincyj nie odda :) ale
    znaleźć idzie.

    > A jesli swoj potrafi rozebrac, to dorobienie regulacji raczej proste
    > jest :-)

    Ze schematu wynika, że on ma opcjonalnie dobrane parametry i ja bym
    tutaj nie kombinował. Jeśli już, to podniósł napięcie o 1V a na wtórnym
    dałbym regulację płynną.

> [...]
    > I takie głupi efekt, ze wydaje się za ciemno, więc zwiekszamy
    > napięcie, a tu nic jasniej, wiec zwiększamy dalej .. az dym leci.

    j/w i to wiadomo. Prymitywnie można jeszcze dać żarówkę/dobrać. Będzie
    ogranicznikiem prądowym.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 34. Data: 2023-11-24 18:24:01
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Takie coś https://obrazki.elektroda.pl/1658299600_1513960277.j
    pg na
    > przykład.

    Po podłączeniu do mojego zasilacza na wejściu tej przetwornicy mam 4 V a
    na wyjściu max 2,5 V. Czyli tylko dolny zakres, bo powinien mieć 2,5-4 V.

    Ale zamiast tego dedykowanego zasilacza dałem 12 V na wejście i jest ok.
    Regulacja tak jak chciałem, tylko muszę wymienić ten wieloobrotowy na
    normalny plus R w szereg, aby mieć odpowiedni zakres regulacji.

    No i drugie ale... trochę na tym zasilaniu 12 V się grzeje ta
    przetwornica. Co najmniej 50°C, bo parzy.

    Zobaczę czy przy 5 V zasilania będzie mniej się grzała.

    Robert

  • 35. Data: 2023-11-26 23:53:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 24 Nov 2023 18:24:01 +0100, Robert Wańkowski wrote:

> [...]
    >
    > No i drugie ale... trochę na tym zasilaniu 12 V się grzeje ta
    > przetwornica. Co najmniej 50°C, bo parzy.

    To nie przetwornica, tylko liniowy zasilacz. Jak plynie 300mA,
    na LED jest powiedzmy 4V*0.3A = 1.2W, z zasilacza 12*0.3A=3.6W,
    gdzies sie te 2.4W wydziela :-)
    Kawałek blachy i bedzie miala 40 C :-)

    > Zobaczę czy przy 5 V zasilania będzie mniej się grzała.

    Oczywiscie ze mniej.

    J.