  • 1. Data: 2010-04-25 05:24:56
    Temat: Lampy na ośrodku
    Od: "Przemo" <K...@w...pl>

    Witam nie wiem czy bede dobrze tłumaczył ale chodzi o to ze.
    Mam kilka domków kempingowych , w których są boilery na prąd 50 l. Chce
    zrobić tak , (czy tak da?) zeby miec taka automatyke sterowana z jednego
    domku np recepcji ze woda by się właczała o okreslonej porze i wyłaczała
    powiedzmy na wieczór. Zeby boilery nie grzały w nocy .

  • 2. Data: 2010-04-25 07:11:18
    Temat: Re: Lampy na ośrodku
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 25 Apr 2010 07:24:56 +0200, Przemo wrote:
> [...]
    >domku np recepcji ze woda by się właczała o okreslonej porze i wyłaczała
    >powiedzmy na wieczór. Zeby boilery nie grzały w nocy .

    Boilery maja sie grzac w nocy - no, nad ranem powinny sie wlaczyc,
    zeby na rano sluzyc ciepla woda. A wieczorem .. turysci rozni sa,
    przychodza z ogniska o 3 w nocy, albo wstaja o 5 rano. No i nie wiem
    czy 50 litrow to nie za malo na kilka osob, no ale coz - tani kemping
    to tani.

    Tak czy inaczej - jesli chcesz zdalne wlaczanie to hm .. albo po
    chamsku kable i styczniki, albo jakies PLC polaczone w siec,
    albo zestaw gniazdek sterowanych radiowo.
    Chyba polecilbym PLC - mozna by pomyslec nad ciekawszymi algorytmami.

    J.

  • 3. Data: 2010-04-26 13:49:46
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    Przemo pisze:
> [...]
    > domku np recepcji ze woda by się właczała o okreslonej porze i wyłaczała
    > powiedzmy na wieczór. Zeby boilery nie grzały w nocy .

    A jaki to ma związek z lampami z tematu?

    Co do problemu - nie mogą to być programatory montowane na szynę DIN w
    rozdzielniach już w samych domkach? Skoro ma to być automatyczne
    włączanie to nie będziesz grzebać w programatorze codziennie. Jak domek
    stoi pusty to kilkoma kliknięciami wyłączasz na programatorze, albo
    ordynarnie wyciągasz wtyczkę z gniazdka.

    Analogicznie możesz zainstalować te programatory w jednym centralnym
    miejscu(portiernia) do każdego domku ciągniesz osobą instalacje do
    podgrzewaczy. Jak odległości spore, to żeby nie prowadzić grubych kabli
    dla zachowania małego spadku napięcia, programatorami sterujesz
    stycznikami w domkach - tutaj dodatkowo zyskuje się separację obwodów.

    Przelicz sobie tylko czy Ci się to opłaci. Rozgrzanie wystudzonego
    bojlera będzie sporo kosztować a i instalacja za darmo nie będzie.
    Nie wiadomo też jakie masz tam zabezpieczenia i ile tych podgrzewaczy,
    jak włączysz wszystkie bojlery w tym samym czasie to może bezpieczników
    "braknąć".