  • 1. Data: 2010-04-18 14:54:19
    Temat: Co to są pisaki?
    Od: kkrolewna <k...@g...com>

    Witam,
    na wszelki wypadek zaznaczę może, że nie chodzi mi o tzw. markery ;)))
    Choć na tej grupie chyba nie trzeba...
    Tłumaczę na czeski tekst, w którym jest np. coś takiego:
    "Pod warstwą gleby zalegają średnio zagęszczone piaski drobne (IVa),
    gliny piaszczyste i gliny pylaste w stanie twardoplastycznym (IIIc),
    oraz pisaki i pospółki gliniaste w stanie plastycznym."
    Czy ktoś mógłby podać np. rozmiar ziaren tych pisaków albo jakieś inne
    parametry, które pozwoliłyby mi znaleźć czeski odpowiednik? Domyślam
    się, że jest to coś pomiędzy żwirem a piaskiem...? Może istnieje jakaś
    alternatywna nazwa?
    Będę wdzięczna na jakiekolwiek wskazówki.
    Pozdrawiam,
    Katarzyna

  • 2. Data: 2010-04-18 16:51:26
    Temat: Re: Co to są pisaki?
    Od: s...@p...onet.pl

    Piasek drobnoziarnisty (Pd) to piasek w którym zawartość ziaren o średnicy
    mniejszej niż 0.25mm jest większa niż 50%.

    Po angielsku piasek drobny to: fine sand.

  • 3. Data: 2010-04-18 18:03:20
    Od: michu <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-04-18 15:54, kkrolewna pisze:
> [...]
    > alternatywna nazwa?
    > Będę wdzięczna na jakiekolwiek wskazówki.

    Ja bym stawial ze sie komus po prostu literki przestawily i zdanie
    powinno brzmiec "...piaski i pospółki gliniaste w stanie plastycznym."
    pozdrawiam
    michu

  • 4. Data: 2010-04-18 18:44:13
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    Użytkownik "kkrolewna" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
[...]

    ------------------------------

    Ja też się przychylam do błędu przestawienia liter.

    Zajrzyj do jakiegoś podręcznika na temat geotechniki...

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 5. Data: 2010-04-18 19:22:12
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    kkrolewna pisze:

    > oraz pisaki i pospółki gliniaste w stanie plastycznym

    Z całą pewnością literówka, powinno być "piaski". Piasek
    jest dość podobny do pospółki, nie dziwiłoby więc ujęcie
    ich w niejako jednej wspólnej warstwie.

    Pozdr,
    --
    ŁK

  • 6. Data: 2010-04-18 20:31:15
    Od: kkrolewna <k...@g...com>

    On 18 dub, 21:22, Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> wrote:

    > Z całą pewnością literówka, powinno być "piaski". Piasek
    > jest dość podobny do pospółki, nie dziwiłoby więc ujęcie
> [...]

    Na grupie tlumaczy tez mnie przekonuja, ze to literowka, i chyba dam
    sie przekonac. W kazdym razie wyjatkowo natretna literowka, sadzac z
    roznych stron internetowych.
    Dzieki za pomoc, pozdrawiam wszystkich,
    Katarzyna

  • 7. Data: 2010-04-18 21:59:43
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 18 Apr 2010 13:31:15 -0700 (PDT), kkrolewna wrote:
    >Na grupie tlumaczy tez mnie przekonuja, ze to literowka, i chyba dam
    >sie przekonac. W kazdym razie wyjatkowo natretna literowka, sadzac z
    >roznych stron internetowych.

    A skad ten tekst pochodzi ?
    Moze np z angielskiego i tam byl jednak "marker" ?

    J.

    P.S. Wydawalo mi sie nic takiego w angielskim sie nie zdazy, a tu
    prosze - zloze pisakowe, to znaczy łóżko pisaka chcialem napisac :-)

    http://en.wiktionary.org/wiki/marker_bed

    marker bed (plural marker beds)
    (geology) A rock unit with distinctive stratigraphic features which
    can be traced over a wide area.

  • 8. Data: 2010-04-19 11:03:05
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-04-18 16:54, kkrolewna pisze:
> [...]
    > gliny piaszczyste i gliny pylaste w stanie twardoplastycznym (IIIc),
    > oraz pisaki i pospółki gliniaste w stanie plastycznym."

    To się nie nazywa przypadkiem "czeski błąd"? ;-)

    ________MAT_______

  • 9. Data: 2010-04-20 05:10:32
    Od: "WM" <c...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > P.S. Wydawalo mi sie nic takiego w angielskim sie nie zdazy, a tu
    > prosze - zloze pisakowe, to znaczy łóżko pisaka chcialem napisac :-)

    A może marker = znacznik

    WM

  • 10. Data: 2010-04-20 18:32:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" <c...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:3461.00001b57.4bcd3748@newsgate.onet.pl...

    > A może marker = znacznik

    Ale tlumacz musi wybrac jedno znaczenie.
    O ile ten tekst z angielskiego pochodzi, bo bardziej podejrzewam
    czeski blad :-)

    J.