  • 1. Data: 2010-04-27 22:32:01
    Temat: Słupek ogrodzeniowy-wytrzymałość.
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Witam pozwolę sobie zadać tutaj pytanie.
    Planuje zrobić ogrodzenie z bramą.
    Brama będzie 2 skrzydłowa uchylna o rozpiętości około 2500mm na skrzydło.
    Chcę ją osadzić na kształtowniku zimnogiętym o przekroju kwadratowy.
    Długość boku 80mm i grubość ścianki 3mm.
    Słupek wysoki na 1500mm i zabetonowany w fundamencie na głębokość 600-900mm.
    Szerokość fundamentu to 200mm
    Czy takie coś utrzyma skrzydło?
    Rozpiętość skrzydła jakieś 2500mm dwa zawiasy powiedzmy na wysokości licząc
    od fundamentu na 200mm i na 1300mm.
    Waga skrzydła to nie wiem 100-200kg, plus w przyszłości dziecko huśtające
    się na końcu bramy.
    Czy dodatkowo zalać go betonem?
    Ktoś oszacuje czy da to radę i się za bardzo nie ugnie?

    Pozdrawiam
    Michał