  • 1. Data: 2010-04-16 08:03:50
    Temat: lakierowanie elementu ówcześnie zaklejonego taśmą izolacyjną
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    Hej
    Lakierowałem rowerek dla dziecka.
    lakier w spray'u za kilkanaście zł.
    W jednym miejscu na odcinku około 10cm rama była oklejona taśmą
    izolacyjną, taśmę oczywiście usunąłem, całą ramę zmatowiłem papierem
    ściernym, później wyczyściłem rozpuszczalnikiem ekstrakcyjnym(taki
    akurat znalazłem w domu)

    Podczas lakierowania na całej powierzchni robiły się takie dziwne "raki"
    jak by jakiś tłuszcz był na ramie (było porządnie wyczyszczone tym
    rozpuszczalnikiem), ten problem jednak udało się rozwiązać pokrywając
    rowerek kilkoma warstwami lakieru w odstępach jednodniowych.
    W sumie położyłem 4-5 warstw.
    Po około 24h od malowania lakier był suchy, ale nie wszędzie, dokładnie
    w miejscu gdzie była przyklejona ta taśma izolacyjna lakier jest
    "lepki". Wrażenie dokładnie takie jak po odklejeniu plastra od skóry,
    wszystko się do tego lepi, jak chwyciłem ramę w tym miejscu i mocno
    zacisnąłem rękę to rama się do ręki przykleiła, spoina ta utrzymywała
    ciężar ramy!
    Lakier w tym miejscu się trzyma dobrze, nie schodzi.
    Od położenia ostatniej warstwy upłynęło już ze 3 dni.

    Czy może mi ktoś powiedzieć jak się z tym uporać?
    Czy trzeba by było jakoś mechanicznie usunąć ten syf i lakierować
    jeszcze raz? Może czekać aż wyschnie? albo jakimś środkiem to
    potraktować? jakim?

    Podczas składania rowerka udało mi się to miejsce pobrudzić smarem z
    łańcucha - cholerstwo nie chce teraz zejść, czyściłem to i
    rozpuszczalnikiem i jakimś środkiem do czyszczenia silnika, obecnie
    wyraźnie widać miejsce naklejenia tej taśmy, bo jak wspomniałem, cały
    syf się do tego lepi. Po malowaniu wizualnie nie było śladu.

    pomóżcie

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 2. Data: 2010-04-16 09:37:37
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Rafał"

    > Bo to co nazywają rozpuszczalnikiem ekstrakcyjnym nie jest benzyną
    > ekstrakcyjną.
    > Też kupiłem do mycia. Ale jest tłuste. Nie odparowuje. Nie wiem do czego
    > to można stosować.
    > Ja do rozpalania w piecu. Nawet nie ma bum, bo tak wolno paruje.
    >
    > Robert

    Może zastosować czysty aceton?
    ...do kupienia w sklepach elektronicznych...

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 3. Data: 2010-04-16 09:50:40
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Rafał"

  • 4. Data: 2010-04-16 09:54:43
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    Krzysztof Tabaczyński pisze:
    > Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Może zastosować czysty aceton?
    > ...do kupienia w sklepach elektronicznych...

    Ten aceton to dla mnie do wyczyszczenie roweru, czy dla Roberta do
    rozpalania w piecu?;)

  • 5. Data: 2010-04-16 14:04:20
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Rafał" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ten aceton to dla mnie do wyczyszczenie roweru, czy dla Roberta do
    > rozpalania w piecu?;)

    Do rozpalania też można użyć, ale szkoda. :-)
    Raczej do umycia roweru.
    Aceton jest jednym z najsilniejszych rozpuszczalników.
    Jeszcze silniejsze są toluen i ksylen, ale one są
    trudniejsze do kupienia i droższe.

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.