  • 1. Data: 2011-10-12 10:59:25
    Temat: Lancuch sie konczy? Tym razem moje KHI
    Od: AZ <a...@g...com>

    No to tym razem moje KHI.

    Pytanie brzmi - czy lancuch moze sie skonczyc inaczej niz przez
    wyciagniecie?

    Lancuch to zloty DID ZVM2, przednia zebatka zmieniona przy 30 kkm,
    lancuch i tylna zebatka to juz cos pod 60 kkm. Podciagany 2 razy
    symbolicznie, od tylnej zebatki lancucha nie da sie odciagnac wiecej niz
    2-3 mm, nie jest nierownomiernie wyciagniety.

    Niepokoja mnie jedynie - drgania przy ruszaniu i przy przyspieszaniu, no
    i czy nasmarowany czy nie swiszczy, nie trzeszczy/grzechocze tylko
    swiszczy.

    Przy okazji chcialem zapytac - dlaczego producenci motocykli nie montuja
    wszedzie walow kardana. Skad ta niechec?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 2. Data: 2011-10-12 11:03:18
    Temat: Re: Lancuch sie konczy? Tym razem moje KHI
    Od: Grzegorz Rogala <a...@v...pl>

    W dniu 12-10-2011 12:59, AZ pisze:
    > No to tym razem moje KHI.
    >
    > Pytanie brzmi - czy lancuch moze sie skonczyc inaczej niz przez
    > wyciagniecie?

    Moga sie rolki rozpasc
    Moga sie oringi skonczyc i lancuch "stanie"
    Moze sie zerwac
    Moze duzo sie moze ;)

> [...]
    > symbolicznie, od tylnej zebatki lancucha nie da sie odciagnac wiecej niz
    > 2-3 mm, nie jest nierownomiernie wyciagniety.

    Imo wymiana samych zebatek na wyciagniety juz lancuch zabija i zebatki i
    lancuch. Ale oszczednosc gora ;)

    > Niepokoja mnie jedynie - drgania przy ruszaniu i przy przyspieszaniu, no
    > i czy nasmarowany czy nie swiszczy, nie trzeszczy/grzechocze tylko
    > swiszczy.

    Swiszczy bo rolki maja juz na tyle duzy luz ze sobie grzechocza.

    > Przy okazji chcialem zapytac - dlaczego producenci motocykli nie montuja
    > wszedzie walow kardana. Skad ta niechec?
    Masa, Masa ,Masa i w chuj klopotow.

    --
    pozdr
    Rogal

  • 3. Data: 2011-10-12 11:07:46
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2011-10-12 12:59, AZ pisze:

    > lancuch i tylna zebatka to juz cos pod 60 kkm

    > Przy okazji chcialem zapytac - dlaczego producenci motocykli nie montuja
    > wszedzie walow kardana. Skad ta niechec?

    i po co ten lans?

    Na biegu z moto na centralnym podnozku tez swiszczy?

    KJ

  • 4. Data: 2011-10-12 11:09:35
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-10-12, Grzegorz Rogala <a...@v...pl> wrote:

    > Moga sie rolki rozpasc
    > Moga sie oringi skonczyc i lancuch "stanie"
    > Moze sie zerwac
    > Moze duzo sie moze ;)

    Toto wiem ale to juz jest awaria ;-)

    > Imo wymiana samych zebatek na wyciagniety juz lancuch zabija i zebatki i
    > lancuch. Ale oszczednosc gora ;)

    Podejrzewam, ze gdybym nie wymienil przedniej zebatki to calosc by
    umarla 20 kkm wczesniej. Chodzi tylko o przednia zebatke ktora zuzywa
    sie duzo szybciej niz calosc. Poprzedni naped tak wlasnie umarl, ot
    odkrecilem na autostradzie mocniej manetke uslyszalem gruchot a moj
    motocykl zyskal kontrole trakcji na przedniej zebatce chociaz zebow to
    ona juz nie miala ;-)

    > Swiszczy bo rolki maja juz na tyle duzy luz ze sobie grzechocza.

    Czyli, zuzyty?
    > Masa, Masa ,Masa i w chuj klopotow.

    Jakich klopotow (nie pytam o BMW)?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 5. Data: 2011-10-12 11:12:48
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-10-12, KJ Siła Słów <K...@n...com> wrote:

    > i po co ten lans?

    Gdzie tu lans?

    > Na biegu z moto na centralnym podnozku tez swiszczy?

    Swiszczy tak samo.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 6. Data: 2011-10-12 11:13:45
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 12.10.2011 Grzegorz Rogala <a...@v...pl> napisał/a:

    > Imo wymiana samych zebatek na wyciagniety juz lancuch zabija i zebatki i
    > lancuch. Ale oszczednosc gora ;)

    Ale Ón pisze że wymienił tylko przednią jak zestaw miał ~30kkm, teraz przy
    60kkm, pewnie wymieni całość. Niezły wynik, zwłaszcza jak na taki tramwaj
    sporej mocy. Ale to pewnie wynik niezwykle delikatnej jazdy.

    > Masa, Masa ,Masa i w chuj klopotow.

    A paski zębate? Jakie mają wady? Bo chyba są lżejsze od łańcucha.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 7. Data: 2011-10-12 11:17:23
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2011-10-12 13:12, AZ pisze:

    > Gdzie tu lans?

    No, 60 kkm na jednej łobzie (moja babcie tak mowila na lancuch od krowy)
    to co to jest jak nie lans?

    KJ

  • 8. Data: 2011-10-12 11:21:05
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-10-12, kakmar <k...@g...com> wrote:

    > Ale Ón pisze że wymienił tylko przednią jak zestaw miał ~30kkm, teraz przy
    > 60kkm, pewnie wymieni całość. Niezły wynik, zwłaszcza jak na taki tramwaj
    > sporej mocy. Ale to pewnie wynik niezwykle delikatnej jazdy.

    Podejrzewam ze wynik jest wynikiem zamontowania olejarki. Poprzedni
    skonczyl sie po 30 kkm (fabrycznie montowany ENUMA EK50ZVX2 a zebatki
    PBC czy jakos tak).

    > A paski zębate? Jakie mają wady? Bo chyba są lżejsze od łańcucha.

    Tak samo fchuj drogie.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 9. Data: 2011-10-12 11:25:16
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-10-12, KJ Siła Słów <K...@n...com> wrote:

    > No, 60 kkm na jednej łobzie (moja babcie tak mowila na lancuch od krowy)
    > to co to jest jak nie lans?

    Lans to by byl jakbym napisal ze lancuch skonczyl sie po 5 kkm bo juz
    jeden napisal ze to wynik niezwykle delikatnej jazdy.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 10. Data: 2011-10-12 11:33:28
    Od: Grzegorz Rogala <a...@v...pl>

    W dniu 12-10-2011 13:13, kakmar pisze:

    > Ale Ón pisze że wymienił tylko przednią jak zestaw miał ~30kkm, teraz przy
    > 60kkm, pewnie wymieni całość. Niezły wynik, zwłaszcza jak na taki tramwaj
    > sporej mocy. Ale to pewnie wynik niezwykle delikatnej jazdy.

    hm, ja tam nie wiem, ale uczylem sie kiedys ze przekladnia lancuchowa to
    całość zębatki i lancuch.
    Poza tym 30kkm to nie jest jakis mega wyczyn
    Po 36kkm w Buzie wymienialem tylko dlatego, ze jechalem do Maroka i
    musialem miec 100% pewnosc ze starczy. A bylo jeszcze z 50% miejsca do
    naciagania. Teraz mam w Tigerze 26kkm i sie nadal trzyma.

    --
    pozdr
    Rogal