  • 1. Data: 2009-04-02 13:19:53
    Temat: BIOS nie widzi płyty instalacyjnej Win 98 SE
    Od: kazio101 <g...@p...fm>

    Mam Win XP i chcę doinstalowac Win 98. Wiem ze powinno byc odwrotnie,
    ale jestem sklonny uruchomic pozniej instalke XP z fixmbr i przerobic
    plik boot.ini. Moj problem polega na tym, ze komp nie startuje z plyty
    instalacyjnej 98. Plyta glowna Asus P5LD2. Uzywalem F8 do zmiany
    napedu bootujacego - nie udalo sie. Pozniej w Biosie naped DVD
    uczynilem jedynym startowym. Nie pomoglo. Sa komunikaty o nacisnieciu
    klawisza, naciskam - nastepny komunikat i tak w kolko. Gdy robie to
    samo z plyta instalacyjna XP nie ma problemu, startuje. Program
    instalacyjny rusza. Plyta 98 SE jest stara. pomyslalem ze sie zepula
    wiec zrobilem kopie. Skoro kopia w Nero zrobila sie bez problemu to
    chyba plyta daje sie odczytac? Czy moze byc taka sytuacja ze instalka
    98 nie ma jakichs sterow do tej pltyt (mlodszej o kilka lat od Win
    98)? Co zrobic? Zalezy mi na 98 bo mam pewne programy pod win 98-95
    ktore musze uruchomic dla dziecka. Tryb zgodnosci w XP nie pomaga.

  • 2. Data: 2009-04-02 13:29:03
    Temat: Re: BIOS nie widzi płyty instalacyjnej Win 98 SE
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "kazio101" <g...@p...fm> wrote in message
    a.googlegroups.com...

    Klawiatura USB? Sprawdz czy legacy mode czy inne USB emulation (roznie
    nazywane) jest wlaczone w BIOSie.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 3. Data: 2009-04-02 13:43:58
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Thu, 2 Apr 2009 06:19:53 -0700 (PDT), kazio101 napisał(a):

    > Moj problem polega na tym, ze komp nie startuje z plyty
    > instalacyjnej 98.

    Jeśli dobrze pamiętam, to W'98 nie było na płycie bootującej. Jeśli tak, to
    trzeba odpalić jakiegoś dosa ze sterownikami do cdromu i ręcznie odpalić
    setup.

    --
    GLaF

  • 4. Data: 2009-04-02 13:45:32
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Thu, 2 Apr 2009 06:19:53 -0700 (PDT), kazio101 napisał(a):

    > Plyta 98 SE jest stara. pomyslalem ze sie zepula
    > wiec zrobilem kopie.

    Ale czy płyta oryginalna? Spotykałem kopie zrobione bez mechanizmu
    butowania :) Trzeba było odpalać komp z dyskietki dosowej i wywoływać setup
    z linii poleceń.
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2009-04-02 13:49:34
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "GLaF" <g...@n...takiego.numeru.pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli dobrze pamiętam, to W'98 nie było na płycie bootującej.

    Było

    --
    Paweł

  • 6. Data: 2009-04-02 13:55:14
    Od: kazio101 <g...@p...fm>

    On 2 Kwi, 14:29, "kamil" <k...@s...com> wrote:
> [...]
    a.googlegroups.com...

    > Klawiatura USB? Sprawdz czy legacy mode czy inne USB emulation (roznie

    Sprawdze za pol godziny. Dzieki za podpowiedz.

  • 7. Data: 2009-04-02 13:56:55
    Od: kazio101 <g...@p...fm>

    On 2 Kwi, 14:43, GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl> wrote:

> [...]
    > trzeba odpalić jakiegoś dosa ze sterownikami do cdromu i ręcznie odpalić

    Cholera, nie ruszalem tego od lat. ( Ale pamietam, byly dyskietki
    botujace w firmie.) Wydaje mi sie ze ta moja plyta 98 SE byla boujaca.

  • 8. Data: 2009-04-02 13:59:32
    Od: kazio101 <g...@p...fm>

    On 2 Kwi, 14:45, Jacek Maciejewski <j...@o...pl> wrote:

    > Ale czy płyta oryginalna? Spotykałem kopie zrobione bez mechanizmu
    > butowania :) Trzeba było odpalać komp z dyskietki dosowej i wywoływać setup
> [...]

    Plyta oryginalna i instalowalem z niej wiele razy. Teraz nie mam
    pewnosci czy na pewno nie uzywalem dyskietki... Nie mam w obecnym
    kompie FD :(

  • 9. Data: 2009-04-02 15:16:55
    Od: kazio101 <g...@p...fm>

> [...]
    a.googlegroups.com...

    > Klawiatura USB? Sprawdz czy legacy mode czy inne USB emulation (roznie

    Klawiatura BENQ bezprzewodowa ale nadajnik/odbiornik podlaczony do
    USB. Tych opcji nie moge znalezc w BIOSie.

  • 10. Data: 2009-04-02 15:33:09
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

    Virtualbox pod XP. Tam zakładasz sobie działającego 98. Chodzi jeszcze
    szybciej jak założony bezpośrednio. Bez 3d co prawda.