  • 11. Data: 2009-04-25 08:10:17
    Temat: Re: Laptop, a notebook?
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    Paweł pisze:
    > Wszystko jedno. Teraz to synonimy. Choć nie jestem pewien czy w Słowniku
    > Języka Polskiego widnieje słowo "notebook"

    Żadne nie będzie.

    Po polsku mówi się "komputer przenośny" i nie mam pojęcia,
    dlaczego mało kto używa tej prostej, niekontrowersyjnej
    i *polskiej* postaci.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 12. Data: 2009-04-25 09:43:02
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sat, 25 Apr 2009 10:10:17 +0200,
    Radosław Sokół <R...@p...pl> screamed:

    Lap-top vs kom-pu-ter-prze-noś-ny.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:222B ]
    [ 11:42:36 user up 12053 days, 23:37, 1 user, load average: 0.63, 0.61, 0.99 ]

    If you liked the Earth you'll love Heaven.

  • 13. Data: 2009-04-25 11:52:35
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    Artur M. Piwko pisze:

    > Lap-top vs kom-pu-ter-prze-noś-ny.

    No i? Gdyby ludzkość zawsze szła po linii najmniejszego oporu,
    nikt by się nigdy nie zabrał nawet za przywiązanie głazu do
    końca kości dinozaura.

    Prewencyjna odpowiedź na argument "ale z tego coś było, a z
    nazywania dłuższą nazwą nic nie ma" odpowiadam: jest coś.
    Jest czystszy język, z polskim wyrażeniem a nie obcym, nie
    do końca poprawnym zresztą i zdecydowanie kontrowersyjnym
    słowem.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 14. Data: 2009-04-25 15:41:25
    Od: mirekm <m...@g...pl>

    Radosław Sokół pisze:

    > A dlaczego zakładasz, że źródło, które cytujesz, używa
    > poprawnego nazewnictwa?
    >
    > Nawet wielkie koncerny piszą głupoty jeżeli te głupoty
    > zwiększają sprzedaż.

    Jasne, tyle że to termin notebook jest produktem działów marketingu.
    Notebook historycznie był lżejszym i cieńszym laptopem, ale subtelne
    różnice się szybko zatarły.

    Lenovo - laptops & netbooks
    Samsung - notebook
    Toshiba - laptop
    Dell - laptop
    Apple - notebook, laptop - wymiennie
    HP - laptop
    Acer - notebooks
    Nec - notebook
    Sony - notebook
    Fujitsu - notebook

    Compal, quanta - wymiennie np:

    "Established in 1988, QUANTA is well known for its quality and design in
    manufacturing laptop computer. As the world's largest laptop ODM
    manufacturer, one out of every three laptop PC in the world is
    manufactured by QUANTA. That's why all the top ten PC companies in the
    world have chosen Quanta as their ODM partner."

    ale w innych miejscach jest też notebook.

    0
    1
    2
    > http://www.grush.one.pl/blog.php?month=2007-08&id=62
    3

    Fakt, że masz te terminy ładnie ułożone w wymyślonych przez siebie
    kategoriach nie oznacza, że tak rzeczywiście jest.
    Z mojego doświadczenia wynika, że częściej słyszę w rozmowach po polsku
    termin laptop. Mały eksperyment z angielskojęzycznym znajomym
    potwierdził, że poproszony o notebook poda mi w pierwszej kolejności
    notes, a nie stojący na tym samym blacie X61.

    pozdrawiam,

    mirek

  • 15. Data: 2009-04-25 15:51:34
    Od: mirekm <m...@g...pl>

    Radosław Sokół pisze:

> [...]
    > Jest czystszy język, z polskim wyrażeniem a nie obcym, nie
    > do końca poprawnym zresztą i zdecydowanie kontrowersyjnym

    To może przenośna cyfrowa maszyna licząca, jeśli mamy zachować minimum
    czystości języka.

    pozdrawiam,

    mirek

  • 16. Data: 2009-04-28 06:33:29
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sat, 25 Apr 2009 13:52:35 +0200,
    Radosław Sokół <R...@p...pl> screamed:

    > No i? Gdyby ludzkość zawsze szła po linii najmniejszego oporu,
    > nikt by się nigdy nie zabrał nawet za przywiązanie głazu do
    > końca kości dinozaura.

    Gdyby nie wrodzone lenistwo to dalej mieszkalibyśmy
    w jaskiniach...

> [...]
    > Jest czystszy język, z polskim wyrażeniem a nie obcym, nie
    > do końca poprawnym zresztą i zdecydowanie kontrowersyjnym

    Czystość czystością, a wyraz, który się przyjmuje to już inna
    sprawa.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:234B ]
    [ 08:32:29 user up 12056 days, 20:27, 1 user, load average: 0.94, 0.28, 0.93 ]

    The problem with the world is that everyone is a few drinks behind.

  • 17. Data: 2009-05-02 08:58:05
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 28.04.2009 08:33, Artur M. Piwko pisze:

    > Gdyby nie wrodzone lenistwo to dalej mieszkalibyśmy
    > w jaskiniach...

    Średni argument. Prawdziwe lenistwo stanęłoby na przeszkodzie
    tak pracochłonnej i skomplikowanej czynności, jaką jest wznie-
    sienie jakiegokolwiek budynku.

    > Czystość czystością, a wyraz, który się przyjmuje to już inna
    > sprawa.

    Nie należy dopuszczać do "przyjmowania się" niektórych
    wyrazów. I tak mamy już dostatecznie zaśmiecony język.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |