  • 1. Data: 2009-04-23 12:49:52
    Temat: Laptop, a notebook?
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Laptop na kolana większy od notebooka, czy na odwrót?
    JaC

  • 2. Data: 2009-04-23 13:01:20
    Temat: Re: Laptop, a notebook?
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Laptop na kolana większy od notebooka, czy na odwrót?

    Komputerów klasy "laptop" nie produkuje się od wielu, wielu
    lat. Wszystkie nowe komputery przenośne podlegają w zasadzie
    pod klasę "notebook". Różnica leży raczej w mocy przetwarza-
    nia, stopniu scalenia elektroniki i wagi całego komputera,
    a nie w rozmiarach.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 3. Data: 2009-04-23 13:43:49
    Od: mirekm <m...@g...pl>

    Radosław Sokół pisze:

    > Komputerów klasy "laptop" nie produkuje się od wielu, wielu
    > lat.

    To zdradź jeszcze, czy złotówka będzie się umacniać, czy wprost
    przeciwnie. U nas jest teraz kwiecień 2009.

    "The new MacBook _laptop_ features a precision aluminum unibody
    enclosure, more powerful NVIDIA graphics, a 13-inch LED-backlit display,
    and more."

    "Our mainstream __laptop__ brand featuring 15.6" model built for
    everyday use. Inspiron __laptop__ is available in colors and patterns."

    itd.

    Wszystkie nowe komputery przenośne podlegają w zasadzie
    > pod klasę "notebook". Różnica leży raczej w mocy przetwarza-
    > nia, stopniu scalenia elektroniki i wagi całego komputera,
    > a nie w rozmiarach.

    Generalnie terminy są zamienne, jednak często notebook jest czymś
    mniejszym niż laptop.

    pozdrawiam,

    mirek

  • 4. Data: 2009-04-23 13:46:28
    Od: "Jacek W." <j...@t...com.NO-SPAM.pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <R...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pod klasę "notebook". Różnica leży raczej w mocy przetwarza-
    > nia, stopniu scalenia elektroniki i wagi całego komputera,

    Jedne z pierwsze laptopów miały ekran CRT 9"-10" i 2 napędy FDD 5.25", a
    klawiatura była w pokrywie do całej tej walizy. No i miał twardziela 10MB (z
    takim miałem do czynienia).
    Dużo później (1991 rok) była np. Toshiba z płaskim ekranem 14" amber ale
    wciąż zasilana tylko "ze ściany".
    I jak to ktoś kiedyś napisał na www.tomshardware.com to własnie zasilanie
    odróżnia jedne od drugich - umownie oczywiście, bo przecież do dzisiaj
    wszyscy kupują laptopy ;-)

    Jacek W.

  • 5. Data: 2009-04-23 13:58:53
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    > Laptop na kolana większy od notebooka, czy na odwrót?
    > JaC

    Wszystko jedno. Teraz to synonimy. Choć nie jestem pewien czy w Słowniku
    Języka Polskiego widnieje słowo "notebook"

    --
    Paweł

  • 6. Data: 2009-04-23 14:16:06
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Thu, 23 Apr 2009 15:58:53 +0200, Paweł <b...@m...com> wrote:

    >Użytkownik "ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    >
    >Wszystko jedno. Teraz to synonimy. Choć nie jestem pewien czy w Słowniku
    >Języka Polskiego widnieje słowo "notebook"

    A moze wrócić po podołkowca? Z międzymordziem do podłączenia
    manipultora kulotocznego? ;-)

    Zdrówko

  • 7. Data: 2009-04-23 19:29:30
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Jacek W. wrote:
> [...]
    > 10MB (z takim miałem do czynienia).
    > Dużo później (1991 rok) była np. Toshiba z płaskim ekranem 14" amber ale

    E tam. :)
    http://en.wikipedia.org/wiki/Toshiba_T1000
    LCD (mono), zasilanie z wbudowanych akumulatorow (ni-cd), niski pobor
    energii. Brak dysku, jedynie flop. Ale to juz prawdziwy laptop/notebook.

    k,

  • 8. Data: 2009-04-23 20:00:54
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Thu, 23 Apr 2009 21:29:30 +0200, "KILu" <b...@w...pl> wrote:

> [...]
    >LCD (mono), zasilanie z wbudowanych akumulatorow (ni-cd), niski pobor
    >energii. Brak dysku, jedynie flop. Ale to juz prawdziwy laptop/notebook.

    Kumpel tak około 1991-1992 roku to przytargał z pracy. Przepisywał za
    kase jakies prace w Chi Writerze. Ech... Dawne czasy z Blockoutem na
    Herculesie ;-)

    Zdrowko

  • 9. Data: 2009-04-23 23:49:02
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Thu, 23 Apr 2009 16:16:06 +0200, Maciek \"Babcia\" Dobosz napisał(a):
    /.../
    > A moze wrócić po podołkowca? Z międzymordziem do podłączenia manipultora
    > kulotocznego? ;-)

    Kolega kaleczy język: stołowokulotocznego.

  • 10. Data: 2009-04-25 08:09:28
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    mirekm pisze:

    > To zdradź jeszcze, czy złotówka będzie się umacniać, czy wprost
    > przeciwnie. U nas jest teraz kwiecień 2009.

    A dlaczego zakładasz, że źródło, które cytujesz, używa
    poprawnego nazewnictwa?

    Nawet wielkie koncerny piszą głupoty jeżeli te głupoty
    zwiększają sprzedaż.

    > Generalnie terminy są zamienne, jednak często notebook jest czymś
    > mniejszym niż laptop.

    http://www.grush.one.pl/blog.php?month=2007-08&id=62
    0
    http://www.grush.one.pl/blog.php?month=2007-08&id=62