  • 11. Data: 2019-03-26 08:07:01
    Temat: Re: Lęk przed techniką
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Śruby w nodze nie przeszkadzają. Osobiście sprawdziłem.
    >
    > [...]
    A jak to w praktyce wygląda? Wierzą na słowo, trzeba pokazać papier a
    może mają jakiś tester?

    Robert

  • 12. Data: 2019-03-26 08:17:30
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    [...]
    > A jak to w praktyce wygląda? Wierzą na słowo, trzeba pokazać papier a
    > może mają jakiś tester?
    >
    > Robert

    Podpisujesz oświadczenie. Co ciekawe, jest w nim informacja, że metalowa
    płytka w czaszce nie jest przeciwwskazaniem do tomografii głowy.
    Pytanie: z czego są te płytki?

    P.P.

  • 13. Data: 2019-03-26 09:40:23
    Od: d...@w...pl

    W dniu wtorek, 26 marca 2019 08:17:50 UTC+1 użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:
> [...]
    >
    > Podpisujesz oświadczenie. Co ciekawe, jest w nim informacja, że metalowa
    > płytka w czaszce nie jest przeciwwskazaniem do tomografii głowy.

    A rozróżniasz tomografię rentgenowską i magneto-rezystancyjną? Nie mówią o emisyjnej?

    Ten wywiad to jest disclaimer dla szpitala, możesz skłamać na własne ryzyko, jak
    śruby zaczną grzać to poczujesz, że lepiej jednak nie kłamać.
    Ale ja śruby w kolanie mam, a MRI (na 99% jest pewien, że to było MRI z kontrastem, a
    nie tomograf rentgenowski - bo stukało ;) głowy miałem (oczywiście już po włożeniu
    śrub) i problemu nie było.

  • 14. Data: 2019-03-26 09:40:58
    Od: rry <m...@g...pl>

    W dniu 25.03.2019 o 22:04, PiteR pisze:

    > Ty chyba jeszcze nie byłeś porządnie chory to masz takie rozterki.

    Nie ma zagrożenia życia. Chodziło o mało (IMO) znaczącą diagnostykę.

    > Nie mamy. Nie traktuj życia zbyt serio. Jeszcze nikt nie wyszedł z
    > niego żywy ;)

    Się pracowało przy działających radarach bez lęków (chociaż ze
    znajomością charakterystyki kierunkowej anten). :)

    --
    rry

  • 15. Data: 2019-03-26 09:41:08
    Od: rry <m...@g...pl>

    > Konkretnie jakie?

    Nie wchodząc w szczegóły: twarz/twarzoczaszka.

    --
    rry

  • 16. Data: 2019-03-26 09:50:29
    Od: rry <m...@g...pl>

    W dniu 25.03.2019 o 21:47, d...@w...pl pisze:
    > Hmm, czy w takim razie miałeś mieć robione MRI głowy?
    > Z chorób nie należy się śmiać, ale sporo by to wyjaśniło.

    Głowy (ogólnie), ale nie mózgu. :D
    Prawdopodobnie gdyby chodziło o inne części ciała, to bym nie speniał.

    --
    rry

  • 17. Data: 2019-03-26 10:01:49
    Od: rry <m...@g...pl>

    W dniu 26.03.2019 o 09:41, rry pisze:

    > Nie wchodząc w szczegóły: twarz/twarzoczaszka.

    Ups, pytałeś o scenariusze. Głównie: wybuch magnesów połączony z
    wyciekiem chłodziwa. Pobocznie: jakaś stała bliżej nie określona
    depolaryzacja czegoś tam (wiem, że to śmieszne). Klaustrofobia.

    --
    rry

  • 18. Data: 2019-03-26 10:17:17
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    rry <m...@g...pl> wrote:

> [...]
    > szczegółach technicznych upewniających mnie w przekonaniu do
    > bezpieczeństwa tej metody, wyobraźnia podpowiadała mi coraz bardziej

    A czego dokładnie się boisz?

    > Dzięki temu doświadczeniu, trochę łagodniej spoglądam na "foliarzy". ;D
    > Miewacie podobne odczucia?

    Nie, kompletnie nie. Tzn. trochę rozumiem, bo im więcej wiesz, tym więcej
    jesteś sobie w stanie wyobrazić, ale warto jednak nie tracić zdrowego
    rozsądku.

    Z drugiej strony odkąd pracuję przy płatnościach elektronicznych, zacząłem
    nosić ze sobą gotówkę, w szczególności nie tankuję paliwa nie mając przy
    sobie w razie czego gotówki. Człowiek dopiero wtedy widzi, ile rzeczy może
    pójść przy płatności nie tak (nawet jeśli przez 99% czasu wszystko jednak
    działa).

    Osobne pytanie to to, gdzie leży granica między ostrożnością a przesadą i
    czy rezygnacja z badania, które (jak się domyślam) jest niezbędne, a nie
    jest tylko fanaberią, nie przekracza tej granicy. IMO przekracza.

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 19. Data: 2019-03-26 10:28:08
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    rry <m...@g...pl> wrote:

    > Ups, pytałeś o scenariusze. Głównie: wybuch magnesów połączony z
    > wyciekiem chłodziwa.

    Tylko jakie jest prawdopodobieństwo? Ile osób jest badanych na takiej
    maszynie od momentu jej powstania?

    Pytanie też czy to faktycznie racjonalna obawa, czy lęk / fobia. To nie to
    samo. Ze obawą można dyskutować, z fobią trudniej :)

    > Pobocznie: jakaś stała bliżej nie określona depolaryzacja czegoś tam
    > (wiem, że to śmieszne).

    Depolaryzacja czegoś w ciele?

    > Klaustrofobia.

    No, to jest właśnie fobia. Tu argumenty nie pomogą, bo to nie wynika z
    rozumu a z emocji. Jeśli faktycznie masz klaustrofobię, a musisz przejść
    badanie, to może jakaś desensytyzacja by pomogła, np. EMDR? Ale to już
    wyjątkowo NTG :)

    Na tej samej zasadzie w życiu nie stanę blisko krawędzi dachu podczas gdy
    bez problemu stanę na krawężniku i z niego nie spadnę. Tyle że dopóki nie
    muszę tego robić, to nie przeszkadza mi to, ot taka cecha.

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 20. Data: 2019-03-26 10:52:21
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2019-03-26 o 09:40, d...@w...pl pisze:

    > A rozróżniasz tomografię rentgenowską i magneto-rezystancyjną? Nie mówią o
    emisyjnej?

    Czy Ty w ogóle wiesz, na czym polega MRI?

    > Ten wywiad to jest disclaimer dla szpitala, możesz skłamać na własne ryzyko, jak
    śruby zaczną grzać to poczujesz, że lepiej jednak nie kłamać.

    Jakim niby sposobem miałyby się grzać?

    P.P.