  • 1. Data: 2019-03-24 18:07:37
    Temat: Oświetlenie LED
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Witam

    Nabyłem lampy LED (nazywane przez sprzedawców żarówkami). Jedna to E27
    EE-02-008 10W, druga bez nazwy typu E14 5W. Ta pierwsza świeci super,
    jasność jest porównywalna z żarówka 100W. Ta druga to porażka. Powinna w
    porównaniu do pierwszej świecić jak żarówka 50W, a świeci mizernie,
    porównałbym do żarówki 15-20W. Czym się kierować przy zakupie takich lampek?
    Są może jakieś sprawdzone i pewne typy? Sprzedawcy przewaznie nie podają
    wartości w Lm. Na Allegro znalazłem np. takie coś:

    https://allegro.pl/kategoria/oswietlenie-zrodla-swia
    tla-10774?string=%C5%BCar%C3%B3wka%20led%20e14&offer
    TypeBuyNow=1&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_co
    ntent=no_smart&ds_rl=1256548&ev_campaign=_DIO_Dom%20
    i%20zdrowie%20-%20Dom%20i%20Ogr%C3%B3d%20-%20Wyposa%
    C5%BCenie&ev_adgr=Dom%20i%20ogr%C3%B3d%20-%20Wyposa%
    C5%BCenie%20-%20O%C5%9Bwietlenie%20-%20%C5%B9r%C3%B3
    d%C5%82a%20%C5%9Bwiat%C5%82a%20-%20%C5%BBar%C3%B3wki
    %20LED%20E14&ev_ln=%2Bled%20%2BE14&gclid=CjwKCAjwstf
    kBRBoEiwADTmnEMXiPArFY2OJCzwEL3ufFTdGlIMUdH8ZMOYmfcy
    1-c66MuPcmkM0ThoConYQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds&stan=nowe&
    order=d&bmatch=eyesa-v2-nvar-dict-hou-1-5-0320

    Co wybrać? Przepraszam za ten długi link. Zapomniałem jak go można skrócić.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2019-03-24 18:56:12
    Temat: Re: Oświetlenie LED
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 24-03-2019 o 18:07, Kamil pisze:
> [...]
    > porównaniu do pierwszej świecić jak żarówka 50W, a świeci mizernie,
    > porównałbym do żarówki 15-20W. Czym się kierować przy zakupie takich

    Poczytaj wątek i moje posty w nim:
    Najsilniejsze źródlo światła o rozmiarze żarówki w sensownej cenie

    Sprzedawcy przewaznie nie podają
    > wartości w Lm. Na Allegro znalazłem np. takie coś:

    Na każdym opakowaniu LED, jakie widziałem, były podane lumeny. Inna
    sprawa, że mogą to być "chińskie" lumeny. :)

> [...]
    1-c66MuPcmkM0ThoConYQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds&stan=nowe&
    order=d&bmatch=eyesa-v2-nvar-dict-hou-1-5-0320

    yabba

  • 3. Data: 2019-03-26 19:30:53
    Od: "HF5BS" <v...@i...pl>

    "Kamil" <m...@t...pl> wrote in message

    > Co wybrać? Przepraszam za ten długi link. Zapomniałem jak go można
    > skrócić.

    w dobrym czytniku nie trzeba, nie połamie. Niektóre"uznane", "och-i-ach",
    łamią linki, że aż się słabo robi.
    OE6 SP1, od poprawki bodajże 331923 linków już nie łamie, a nawet pozwala
    poskładać połamane.

    --
    (sygnatura, z powodu "emigracji" komputerowej (padł dysk i zasilacz w
    laptopie) chwilowo nieczynna)

  • 4. Data: 2019-03-26 20:15:38
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako HF5BS <v...@i...pl>
    w artykule <news:q7dr53$bo8$1@node2.news.atman.pl> pisze:

> [...]
    > łamią linki, że aż się słabo robi.
    > OE6 SP1, od poprawki bodajże 331923 linków już nie łamie, a nawet pozwala

    Czyżby pierwsze objawy demencji? Pamiętasz stare numery, a zapominasz, że
    każdy czytnik trzeba skonfigurować, aby nie wysyłał niezakodowanych śmieci.

    Jeśli zaś chodzi o Allegro, to trzeba po prostu przejść na docelową stronę
    zamiast linkować rezultaty wyszukiwania, które codziennie mogą być inne.

    Więcej nie piszę, bo potem się nie z wygrzebię z pozwów za podziękę.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 5. Data: 2019-03-26 22:32:07
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Czym się kierować przy zakupie takich
    > lampek

    zrezygnować z punktowych źródeł światła led. Diody świecące mają małą
    zdolność do emisji światła w przeliczeniu na powierzchnie, więc robienie
    z nich "żarówek" kończy się takimi historiami jak opisałeś. Możesz
    szukać rankignów "żarówek" ldedowych, do końca swojego życia, albo
    możesz zrobić/kupić źródła światła LED w których powierzchnia elementu
    swiecącego, powierzchnia oddawania ciepła i miejsce na porządne
    zasilanie jest setki, albo tysiące razy większa niż w tym z gwintem e27.

    ToMasz

  • 6. Data: 2019-03-27 14:57:25
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "ToMasz" napisał:

> [...]
    > swiecącego, powierzchnia oddawania ciepła i miejsce na porządne zasilanie
    > jest setki, albo tysiące razy większa niż w tym z gwintem e27.

    A co konkretnie polecasz? Bo nie bardzo rozumiem Twoją wypowiedź. Akurat te
    E27 świecą bardzo dobrze. Nie wiem co jest w środku. Natomiast wiem co jest
    w tych E14 5W. Konstrukcja podobna jak w prymitywnych latarkach LED.
    Kondensator, prostownik, kilka oporników i 8 płaskich LEDów takich jak we
    wspomnianych latarkach na bocznej ściance. Główna dioda w tych latarkach
    jest inna i znacznie lepiej świeci. Podejrzewam, że gdyby dali takie właśnie
    diody to było by nieźle.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2019-03-27 19:40:15
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > A co konkretnie polecasz? Bo nie bardzo rozumiem Twoją wypowiedź.
    zrób sam coś z taśm led, albo kup oprawę oświetleniową w której sa diody
    świecące. na gwint e14, e27, gu cośtam - marne szanse.
    ToMasz

  • 8. Data: 2019-03-28 01:08:30
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "ToMasz" napisał:

    > zrób sam coś z taśm led, albo kup oprawę oświetleniową w której sa diody
    > świecące.

    Polecisz coś konkretnego? Bo ja jestem słaby w temacie.

    > na gwint e14, e27, gu cośtam - marne szanse.

    jak napisałem te E27 sa super. Muszę jedną otworzyć i zobaczyć co jest w
    srodku.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2019-03-28 13:36:49
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 28.03.2019 o 01:08, Kamil pisze:

    > Polecisz coś konkretnego? Bo ja jestem słaby w temacie.

    > jak napisałem te E27 sa super. Muszę jedną otworzyć i zobaczyć co jest w
    > srodku.

    Podaj model, to może też kupię. Już parę mi się przepaliło, psia ich mać.

    Nie będę, kurde, rezygnować z żyrandoli w imię nie wiem czego.

    W ogóle to najchętniej bym został przy żarówkach, ale ten chiński
    badziew, który jest do kupienia, to wytrzymuje 2-3 tygodnie.

    MJ

  • 10. Data: 2019-03-29 08:06:14
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 28.03.2019 o 13:36, Michał Jankowski pisze:
> [...]
    >
    > W ogóle to najchętniej bym został przy żarówkach, ale ten chiński
    > badziew, który jest do kupienia, to wytrzymuje 2-3 tygodnie.

    Jeśli E27 to mi długo (latami) wytrzymuje Philips i Osram.
    Philips np A60 9W E27 v220-240V FR są też 13 W odpowiednik setki,
    wymiary ma praktycznie jak zwykła setka, o 2 mm dłuższa jest.
    Może dlatego tak długo wytrzymują, bo ja mam żyrandole, typu
    3 oprawki na boki o od spodu szklane kółko, więc jest wentylacja.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl