  • 1. Data: 2016-07-17 17:16:17
    Temat: Lenovo 70-80 & Logitech MX Master
    Od: Grzegorz <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    mam laptopa Lenovo 70 - 80 z bluetooth,em 4.0 i mam zamiar kupić myszkę
    Legitech MX Master która komunikuje się z komputerem przez bluetooth,a i
    mam tu pytanko , czy ten bluetooth który jest w laptopie da radę
    komunikować z myszką czy trzeba będzie zając jeden z portów USB nano
    odbiornikiem który jest w komplecie z myszką ??

  • 2. Data: 2016-07-17 17:33:18
    Temat: Re: Lenovo 70-80 & Logitech MX Master
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-07-17 o 17:16, Grzegorz pisze:

> [...]
    > komunikować z myszką czy trzeba będzie zając jeden z portów USB nano
    > odbiornikiem który jest w komplecie z myszką ??

    Nie mam tej konkretnej myszki, nie mam takiego konkretnego typu laptopa,
    tylko mam innego laptopa z BT (VAIO) i Logitech M555B.
    Myszka komunikuje się z laptopem przez BT wbudowany w laptopa.
    Moim zdaniem stosowanie myszki BT ma sens tylko w przypadku, gdy laptop
    ma mało gniazdek USB i trzeba je koniecznie oszczędzać. Myszka na BT
    ciągnie więcej prądu z baterii niż myszka bezprzewodowa z dedykowanym
    prztyczkiem USB. W związku z tym potrzebuje dwóch baterii R6 więc jest
    ciężka, a baterie i tak szybciej się wyczerpują niż w myszce z
    dedykowanym dynksem USB. Ponadto włączony cały czas BT to dodatkowe
    obniżenie zabezpieczeń komputera i ciągnie więcej prądu z baterii
    laptopa niż dynks USB. Kolejna sprawa, że mysz BT działa wtedy, gdy
    działa BT, więc kiedy system Windows jest uruchomiony.
    W moim przypadku myszka BT lubiła tracić połączenie z laptopem, co było
    mocno irytujące. Aby przywrócić łączność trzeba było odinstalować
    sterowniki myszki i zainstalować je ponownie... Najprawdopodobniej, to
    wina kiepskiego BT w laptopie. W końcu miałem dość szarpania się z tym i
    kupiłem myszkę z dynksem USB i jest bez porównania lepiej.
    Z kolei tą mysz BT używam z komputerem stacjonarnym, do którego
    wetknąłem tani dynks BT USB i tu działa niezawodnie.

  • 3. Data: 2016-07-17 21:59:14
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-07-17 o 17:16, Grzegorz pisze:
    > mam zamiar kupić myszkę Legitech MX Master która komunikuje się z
    > komputerem przez bluetooth,

    Też się nad jakąś myszą BT zastanawiam, choć nieco to ostudził Poldek,
    wyliczając wady takiego układu - dość liczne.

    > czy trzeba będzie zając jeden z portów USB nano odbiornikiem który
    > jest w komplecie z myszką ??

    A ile taki zestaw Cię wyniósł, bo jakoś na to nie trafiłem. Rzuć może
    linkiem jakimś...