  • 1. Data: 2016-07-13 20:31:36
    Temat: start systemu z dysku usb
    Od: m...@g...com

    Jak zmusić bios IBM Thinkpad T61 żeby wystartował system z dysku usb? Zwykle z kazdym
    biosem jakoś sobie - metodą prób i błedów - radziłem. Z tym - nie dałem rady...
    Pomózcie

  • 2. Data: 2016-07-27 01:30:56
    Temat: Re: start systemu z dysku usb
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Wed, 13 Jul 2016 11:31:36 -0700, michal.jedryka napisał(a):

    > Jak zmusić bios IBM Thinkpad T61 żeby wystartował system z dysku usb?
    > Zwykle z kazdym biosem jakoś sobie - metodą prób i błedów - radziłem. Z
    > tym - nie dałem rady...
    > Pomózcie

    T23 odpalałem z USB, więc T61 też musi się dać.
    Wejdź w BIOS-ie w kolejność bootowania, mając wpięty pendrive. Przestaw
    go na samą górę. Po reboocie zabootuje z niego na bank. Może tez zadziała
    klawisz F12 albo ThinkVantage.

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 3. Data: 2016-07-27 09:30:16
    Od: "zhbick" <n...@p...tu>

    Użytkownik "Marsjanin" napisał w wiadomości grup

    > T23 odpalałem z USB, więc T61 też musi się dać.

    Starocie niekiedy mają problem z bootowaniem z dużych penów, jakiś
    stacjonarny wstawał na pendrive 2GB a na 8GB już się ta sztuka nie udawała,
    nie pamiętam już, jaka tam była płyta główna i CPU

  • 4. Data: 2016-07-28 01:00:56
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Wed, 27 Jul 2016 09:30:16 +0200, zhbick napisał(a):

    > Starocie niekiedy mają problem z bootowaniem z dużych penów, jakiś
    > stacjonarny wstawał na pendrive 2GB a na 8GB już się ta sztuka nie
    > udawała, nie pamiętam już, jaka tam była płyta główna i CPU

    Możesz mieć rację.

    Choć ja bootowałem z: SanDisk Cruzer Blade (1.26) 8 GB.

    Nie wiem, czy to już dużo, czy jeszcze mało. :)

    Poza tym, zauważyłem jeszcze jedną cechę pendrive'ów, widoczną w
    systemie Linux (Debian, środowisko MATE). Może cecha ta też jest
    "widzialna" w BIOS-ach i kluczowa przy bootowaniu (oczywiście z
    niektórych komputerów)?

    Niektóre po odmontowaniu mają opcję "usuń bezpiecznie", a niektóre
    nie. Dyski HDD w kieszonkach chyba wszystkie ją mają. Pendrive'y
    różnie. Nie odkryłem jeszcze, od czego to zależy, ale jak ktoś ciekawy
    to pozbieram je z różnych kątów i oscreenuję.

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin