  • 1. Data: 2016-07-13 13:14:28
    Temat: Folia przeciwwibracyjna?
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Mała blaszana obudowa od NAS (QNAP, kształt typowy mikro-tower) bardzo hałasuje -
    doszedłem, że wystarczy połozyć na obudowie coś cięższego (np. książkę) i wibracje
    ustają (no niestety tu kamyczek do ogródka QNAP).
    Chciałbym to wibrowanie usunąć w miarę na stałe, zamiast trzymać książkę czy inny
    ciężarek (wystarcza nawet cięższa mysz) - gdzie można kupić folię (okładzinę)
    antywibracyjną, jaką wyklejane są czasem obudowy od wewnątrz lub. np. zlewozmywaki
    blaszane od spodu (przypomina to zafoliowany bitum)? Potrzebny byłby mały kawałek.
    Zastanawiam się też, na ile wyklejenie obudowy folią zmniejszy oddawanie ciepła przez
    ten fragment blachy (i tak utrudnione wobec zamknięcia NAS w niewentylowanej
    szafie)?
    A może jakieś inne pomysły?

  • 2. Data: 2016-07-13 19:30:15
    Temat: Re: Folia przeciwwibracyjna?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-07-13 o 13:14, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    przez ten fragment blachy (i tak utrudnione wobec zamknięcia NAS w niewentylowanej

    Podłóż tekturę lub starą podkładkę pod mysz, nie baw się
    w rozkręcanie sprzętu.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2016-07-13 21:16:12
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    przez ten fragment blachy (i tak utrudnione wobec zamknięcia NAS w niewentylowanej

    Okładziny antywibracyjne szukaj w sklepach samochodowych - służą głównie
    do wyciszania drzwi pod zestaw audio. Są też w postaci sprayu.

    Swego czasu używałem w jakimś starym szpulowcu (magnetofonie) w
    charakterze "polepszacza" radiatora - wyglądało to jak mikroguma,
    grubość chyba coś ok. 4 do 5 mm, ciężkie jak cholera, ale dobrze
    przewodziło ciepło.
    Ale było to ponad 20 lat temu - nie pamiętam ani producenta, ani marki.

    Są też wykładziny metaliczne - coś jakby metalowa gąbka. Używana czasem
    w laptopach, widywałem w matrycach dyskowych, w starszych PDA. Ale były
    niewielkie.

    Są jeszcze taśmy przewodzące, podobne z wyglądu do piankowej taśmy
    dwustronnej, grubości ok. 2 mm - tak są np. chłodzone mostki w laptopach
    Lenovo serii R500 z Hot Pipem. Taśmy takie ostatnio widziałem w jakimś
    sklepie internetowym specjalizującym się w osprzęcie dla Raspberry Pi i
    innych "Bananów". Będzie działać dwojako: jako antywibracja (grubość swą
    ma) i jako przewodnik ciepła.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2016-07-13 23:11:28
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > cięższego (np. książkę) i wibracje ustają (no niestety tu kamyczek do
    > ogródka QNAP). Chciałbym to wibrowanie usunąć w miarę na stałe,

    Jaki to model QNAPa? Nie za słabo spasowana jest kieszeń na dysk i to
    wibruje/rzęzi? Miałem taki objaw w TS-253.

  • 5. Data: 2016-07-14 15:34:56
    Od: "Pomidor" <n...@s...pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup

[...]
    ===================
    Wkleiłbym kawałek blachy ołowianej.
    Wytłumi wibracje, a nie pogorszy wymiany ciepła.
    Generalnie zasada jest taka (w pewnym uproszczeniu), że dźwięki i wibracje
    wytłumia masa, duża masa. Czyli nie gąbki itp.

  • 6. Data: 2016-07-14 17:37:02
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    TS-269L, górna blacha obudowy działa jak membrana, może jakis pechowy rezonans, na
    upartego mogę na nim trzymać niewielką książkę i cichnie, ale to "mało eleganckie",
    no i książka lubi spadać ;-)

    Dyski są na wyjmowanych od przodu tacach - co swoją drogą zwiększa hałas (przez
    liczne szpary od przodu wokół tac) w porównaniu z dyskami wkładanymi od środka,
    dlatego wylądował w szafie, dyski stukają jak to dyski (nie wiem, co one tam mielą
    przez całą dobę) i tego nie zmienię, najmniej słyszalny w całości jest wentylator.
    Nie wyobrażam sobie trzymania tego pod telewizorem, a w sumie taki był początkowy
    pomysł (centrum multimedialne na pilota, z wyjściem hdmi).
    QNAP sprzedaje też model bezwentylatorowy 251 / 251+, ale przecież dyski i tak będą
    stukać.
    Jak wytrzymujecie przy NAS-ach 4-dyskowych (w domu)?

    -----

  • 7. Data: 2016-07-14 17:45:23
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Bez przesady: trzy śrubki nieplombowane - obudowa w założeniu jest rozkręcana dla
    włożenia paska dodatkowej pamięci.

    -----

  • 8. Data: 2016-07-14 22:07:14
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-07-14 o 17:37, ąćęłńóśźż pisze:
    >(...)
    > Jak wytrzymujecie przy NAS-ach 4-dyskowych (w domu)?

    SSD? ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2016-07-14 22:19:15
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-07-14 o 15:34, Pomidor pisze:
    > (...)
    > Generalnie zasada jest taka (w pewnym uproszczeniu), że dźwięki i wibracje
    > wytłumia masa, duża masa. Czyli nie gąbki itp.

    E, tam.
    W uproszczeniu można wprowadzić rozróżnienie na dźwięk (fala akustyczna)
    i wibracje (mechaniczna, czyli np. drganie obudowy).

    Dźwięki tłumi się najczęściej gąbkami lub konstrukcjami komorowymi:
    http://www.eis.com.pl/pl/modules.php?name=Sections&s
    op=viewarticle&artid=451

    Natomiast w omawianym przypadku dźwięk jest konsekwencją wibracji
    obudowy. Tu masz rację - "leczy się" przyczynę, a nie skutek.

    Natomiast do wytłumienia dźwięku samego HDD (nie wpadającego w rezonans)
    czyli szum silnika i "szeleszczenie" mechanizmu pozycjonera można użyć
    pułapek - najczęściej są gąbkowe.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2016-07-15 17:09:54
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-07-14 o 22:07, Adam pisze:

    > SSD? ;)

    Założyłeś do NASa cztery dyski SSD ?
    I jaką masz sumę pojemności ? i po co to zrobiłeś ?