  • 1. Data: 2009-07-02 07:44:02
    Temat: Lenovo SL500 - dzielenie dysku na partycje - Dysk Recovery
    Od: "news.onet.pl" <w...@p...onet.pl>

    Zakupilem tego laptopa z systemem Vista Business. Po pierwszym
    uruchomieniu kompa okazalo sie, ze ma zainstalowany system xp pro, tak
    jak chce, ale caly dysk nie jest podzielony na partycje. Przyzwyczailem
    sie do opcji gdzie system mam na partycji C, a reszte dokumentow na
    innej partycji / partycjach. Tak aby w przyszlosci nie miec problemow z
    ponowna instalacja i utrata danych.
    Podzielilem dysk na 2 partycje i skorzystalem z Recovery Disk, ktory
    wczesniej zgodnie z instrukcja utworzylem. Cala operacja trwala naprawde
    dlugo, jednak okazalo sie, ze system ponownie utworzony jest tylko na
    1 partycji :/

    I moje pytanie, jak to zrobic, aby bylo dobrze ?
    Nic nie wygooglowalem.
    Czy mam zainstalowac XP PRO z innego nosnika / Nie recovery ?
    Czy jesli tak zrobie numery seryjne beda dzialaly ?
    Na stronie Lenovo jest mnostwo sterownikow do XP. Rowniez laptop byl z
    mnostwem dodatkowych programikow, w tym lenovo care, ktore podobno
    spowalnia system. Co jest niezbedne do prawidlowej pracy? Znajomy mowil
    mi, ze bardzo istotne jest oprogramowanie do obslugi baterii. I jesli
    tego nie zainstaluje to ja zniszcze ? czy to prawda ?
    Sporo pytan, ale to moj pierwszy laptop.

  • 2. Data: 2009-07-02 08:27:17
    Od: "Marcin Tworek" <t...@u...wroc.pl.usun.to>

> [...]
    > tego nie zainstaluje to ja zniszcze ? czy to prawda ?
    > Sporo pytan, ale to moj pierwszy laptop.

    Zainstaluj z Recovery i potem podziel jak chcesz:
    http://gparted.sourceforge.net/livecd.php

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 3. Data: 2009-07-02 09:18:18
    Od: "news.onet.pl" <w...@p...onet.pl>

    > Zainstaluj z Recovery i potem podziel jak chcesz:
    > http://gparted.sourceforge.net/livecd.php
    >
    > Pozdrawiam,
    > Marcin

    Probowalem, ale wyskakuje jakis blad i nie chce dzielic partycji z systemem.
    Do tego taki zabieg dla mnie ma maly sens, w przyszlosci kiedy bede
    chcial zainstalowac system od nowa, strace wszystkie dane, bo recovery z
    dwoch partycji zrobi mi jedna. :(

  • 4. Data: 2009-07-02 09:57:33
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 02 Jul 2009 09:44:02 +0200, news.onet.pl napisał(a):

> [...]
    > oprogramowanie do obslugi baterii. I jesli tego nie zainstaluje to ja
    > zniszcze ? czy to prawda ? Sporo pytan, ale to moj pierwszy laptop.

    Zazwyczaj instalacja XP OEM "małych producentów" nie pójdzie z numerem
    wziętym z nalepki XP OEM "dużego producenta" (Lenovo)

    Teoretycznie większość producentów ma możliwość po długich zachodach
    dostarczenia pełnej płyty instalacyjnej, nie-Recovery. Podobno wynika to
    z jakiejś ich umowy z M$. Tylko, że zazwyczaj trwa to bardzo długo a ceny
    takiej płytki są zaporowe - porównywalne z zakupem pełnej wersji Windows
    OEM. Spodziewam się, że w Lenovo będzie podobnie.

    Jeśli chodzi o potrzebne sterowniki i programy, to wszystkie naprawdę
    potrzebne rzeczy ściągniesz ze strony Lenovo.

  • 5. Data: 2009-07-02 10:21:33
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > wczesniej zgodnie z instrukcja utworzylem. Cala operacja trwala naprawde
    > dlugo, jednak okazalo sie, ze system ponownie utworzony jest tylko na 1

    Hiren Boot CD 9.5 do 9.9 > Paragon Partition Manager. Do ściągnięcia z
    torrentów.

  • 6. Data: 2009-07-02 10:24:23
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

    > Zainstaluj z Recovery i potem podziel jak chcesz:
    > http://gparted.sourceforge.net/livecd.php

    swego czasu próbowałem zmniejszać gpartedem partycję Visty. Trwało to 5
    godzin po czym system nie chciał się uruchomić inaczej jak tylko w trybie
    naprawczym w którym non stop mielił dyskiem przez kilka godzin bez
    rezultatu. Trzeba było skorzystać ponownie z recovery i stracić kolejne 6
    godzin.

  • 7. Data: 2009-07-02 10:25:07
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Thu, 2 Jul 2009 09:57:33 +0000 (UTC), jureq
    <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

    >Zazwyczaj instalacja XP OEM "małych producentów" nie pójdzie z numerem
    >wziętym z nalepki XP OEM "dużego producenta" (Lenovo)

    Da radę - trzeba aktywować system telefonicznie. Sprawdzone niedawno
    na ~30 kompach gdzie były XP z różnych "źródeł' a własciciel w końcu
    dojrzał do tego że trzeba zalegalizować to co do tej pory było
    pirackie. Problem był z 1 sztuką która chciał aktywacji po kazdym
    restarcie. Było trochę grzebania ale tez bez reinstalacji się obeszło.

> [...]
    >takiej płytki są zaporowe - porównywalne z zakupem pełnej wersji Windows
    >OEM. Spodziewam się, że w Lenovo będzie podobnie.

    Akurat Lenovo w Polsce dostarcza płytki właściwie od ręki o ile mają
    je w magazynie. Jak robiłem na T61 downgrade do XP to pytano mnie czy
    to maja byc płytki Recovery czy OEM. Obie były od ręki w Warszawie.
    Koszt pakietu to 100 PLN brutto. Wziąłem wtedy Recovery bo laptok robi
    za przenośną stację roboczą do Worda/Excella/netu bez żadnych
    udziwnień.

    Zdrówko

  • 8. Data: 2009-07-02 12:54:41
    Od: Mariusz <m...@s...org>

    W dniu 2009.07.02 9:44, news.onet.pl pisze:
> [...]
    > sie do opcji gdzie system mam na partycji C, a reszte dokumentow na
    > innej partycji / partycjach. Tak aby w przyszlosci nie miec problemow z

    Rozważ zakup zewnętrznego dysku twardego na usb. Rozwiaże problem
    wszelkich reinstalacji i będziesz miał backup danych.

> [...]
    > wczesniej zgodnie z instrukcja utworzylem. Cala operacja trwala naprawde
    > dlugo, jednak okazalo sie, ze system ponownie utworzony jest tylko na 1

    Tak właśnie działa Recovery Disk - przywraca dysk do stanu jak z fabryki.

    > I moje pytanie, jak to zrobic, aby bylo dobrze ?

    Po instalacji systemu, podzieleniu, zainstalowaniu tego co potrzebujesz
    zrób backup systemu programem dostarczonych przez Lenovo wraz z laptopem.
    I z tego programu przywracaj system, on nie zmienia podziału dysku na
    partycję i przywraca tylko partycję systemową.

    --
    Mar

  • 9. Data: 2009-07-02 13:21:16
    Od: "news.onet.pl" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > I z tego programu przywracaj system, on nie zmienia podziału dysku na
    > partycję i przywraca tylko partycję systemową.

    Tylko partycje musze podzielic przed instalacja systemu i kolko sie
    zamyka :/

  • 10. Data: 2009-07-02 15:53:39
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    a czy można kupić laptopa bez systemu i samodzielnie zainstalować na nim
    swój np Win XP , Vista lub jakikolwiek inny ??