  • 1. Data: 2015-10-09 10:02:43
    Temat: Lepiej procesor Pentium G630 czy E8400?
    Od: "Piotr" <a...@s...pl>

    Mam pomóc kupić rodzinie budżetowy komputer (coś z używanych tzw.
    poleasingowych)
    do domowych zastosowań, bez gier.
    I widzę, że pomimo, że G630 jest dużo nowszy to z powodu architektury
    w niektórych testach wydajnościowych wypada nawet słabiej niż E8400.
    Komputerów z E8400 jest dużo większy wybór i są zwykle tańsze.

    Czy warto Waszym zdaniem iść w tego G630 (nowsza płyta LGA1155),
    bo teoretycznie daje możliwość w przyszłości zamiany na trochę szybszego
    I3/i5 starszej generacji?
    Czy nieznaczne różnice w szybkości w testach samych procesorów
    przekładają się zauważalnie w ogólnej wydajności komputera?
    A może wyszukać jakiegoś z CdQuad? Ale chociaż szybsze niż G630
    to pozostaje stary dość socket?

  • 2. Data: 2015-10-09 11:42:37
    Temat: Re: Lepiej procesor Pentium G630 czy E8400?
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2015-10-09 o 10:02, Piotr pisze:
> [...]
    > przekładają się zauważalnie w ogólnej wydajności komputera?
    > A może wyszukać jakiegoś z CdQuad? Ale chociaż szybsze niż G630

    Lepiej G630.
    C4Q nie warto - znikomy wzrost wydajności przy zwykłej pracy
    biurowo-domowej.
    To już lepiej podkręcić C2D.

    miab

  • 3. Data: 2015-10-09 12:42:43
    Od: Podmiot Liryczny <u...@m...pl>

    W dniu 2015-10-09 o 11:42, miab pisze:
    > W dniu 2015-10-09 o 10:02, Piotr pisze:

    > To już lepiej podkręcić C2D.

    A po co kręcić e 8400 do domowych zastosowań, bez gier?

    --
    LP PL

  • 4. Data: 2015-10-09 15:36:43
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    Użytkownik "Podmiot Liryczny" napisał w wiadomości grup

    > A po co kręcić e 8400 do domowych zastosowań, bez gier?

    chociażby po to, by filmy YT móc oglądać w wyższej rozdzielczości, niż można
    @default albo robić więcej rzeczy naraz, bez oczekiwania aż CPU skończy
    liczyć

  • 5. Data: 2015-10-09 18:28:37
    Od: Podmiot Liryczny <u...@m...com>

    W dniu 2015-10-09 o 15:36, zhbick pisze:
    > Użytkownik "Podmiot Liryczny" napisał w wiadomości grup

    > chociażby po to, by filmy YT móc oglądać w wyższej rozdzielczości, niż
> [...]

    Jeden z komputerów w moim otoczeniu chodzi na e 8300. inny na e 8500 a
    jeszcze inny na e 6850 i jakoś nie zauważyłem, żeby to miało wpływ na
    jakość filmów yt (w rozdziałce 1920-1200 albo 1680x1050).
    Pocił się troszkę inny, e 6300, ale po podmianie na 6600 zaczęło jakby
    szybciej pełzać.

    Trzeba pamiętać, że taki poleasingowy komputer trzeba przystosować i
    wydać co najmniej drugie tyle na pamięć, większy dysk i jakąś rozsądną
    kartę graficzną, bo jak to ma iść na zintegrowanej (i 2 Gb ramu) to
    nawet kręcony 8600 nie da rady;)

    Przepraszam, że tak się rozpisuję, ale dziś pierwszy raz mam okazję
    pisać na klawiaturze mechanicznej i tak mnie to jara, że chyba z tego
    wszystkiego zaraz przepiszę 'Pana Tadeusza' albo insze alboco;)

    LP