  • 1. Data: 2015-10-09 00:30:05
    Temat: nie działa shift wcale
    Od: pytajnik <a...@g...com>

    laptop acer extensa 5220 nagle przestał działać shift
    zarówno w lapku oba liP jak i na zewnętrznej klawiaturze usb !!
    inne klawisze wygląda że spawane ale shift + 2 = @ ( i wszystkie inne
    shift + coś ) nie działa !!
    niestety problem jest bardzo poważny ustawiłem hasło systemu ze znakiem @ wiele razy
    wpisywałem bez problemu.
    Nagle klops nie mogę odpalić, laptop trup !
    nie mogę wystartować systemu z hdd, cd, usb

  • 2. Data: 2015-10-09 12:27:53
    Temat: Re: nie działa shift wcale
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "pytajnik" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > laptop acer extensa 5220 nagle przestał działać shift
    > zarówno w lapku oba liP jak i na zewnętrznej klawiaturze usb !!

    Może Ctrl albo Alt masz przyblokowany (na stałe wciśnięty) i to może blokuje też
    normalne działanie
    dodatkowej klawiatury USB.

    > niestety problem jest bardzo poważny ustawiłem hasło systemu ze znakiem @ wiele
    razy wpisywałem bez problemu.
    > Nagle klops nie mogę odpalić, laptop trup !
    > nie mogę wystartować systemu z hdd, cd, usb

    No to spróbuj wygenerować te "Shift-owe" znaki alternatywną metodą: wciskasz lewy Alt
    i na (aktywnej) klawiaturze
    numerycznej wstukujesz kod ASCII znaku i zwalniasz Alt-a. Dla znaku @ będzie to kod
    64, resztę kodów ASCII
    znajdziesz w necie. Czasem kod trzeba poprzedzić dodatkowym zerem. Oczywiście to nie
    rozwiąże problemu
    z klawiaturą, jedynie pozwoli dostać się do systemu.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 3. Data: 2015-10-14 09:55:21
    Od: " 666" <...@...6>

    Możesz spróbować podłączyć zewnętrzną klawiaturę przez USB, może system ją obsłuży.
    BTW często jest w biosie opcja w rodzaju "Allow native USB" czy podobnie.
    Jesli masz uszkodzoną fizycznie klawiaturę w lapku, to zwykle można ją wymienić za
    niewielkie pieniądze, szukaj odpowiedniej
    klawiatury na eBay.

    -----

  • 4. Data: 2015-10-14 10:43:22
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik " 666" <...@...6> napisał w wiadomości
    > Możesz spróbować podłączyć zewnętrzną klawiaturę przez USB, może system ją obsłuży.

    Przecież napisał, że na zewnętrznej też nie działa!

  • 5. Data: 2015-10-14 12:02:38
    Od: " 666" <...@...6>

    A to się robi ciekawe zagadnienie :-o
    Może włączone jakieś ułatwienia dla inwalidów?
    U mnie trzeba wcisnąć Shift pięć razy po kolei raz za razem, żeby się przełączyć w
    tryb "StickyKeys".

    -----

  • 6. Data: 2015-10-14 14:08:24
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    >A to się robi ciekawe zagadnienie :-o
    > Może włączone jakieś ułatwienia dla inwalidów?
    > U mnie trzeba wcisnąć Shift pięć razy po kolei raz za razem, żeby się przełączyć w
    tryb "StickyKeys".

    To akurat nie powoduje nieprawidłowego działania Shiftu, jedynie pozwala wygenerować
    znaki Shift-owe
    ! @ # $ % ^ &..itd. przy użyciu tylko jednego palca. Jak sam napisałeś, to są
    "ułatwienia" a nie utrudnienia ;)

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 7. Data: 2015-10-15 08:32:48
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2015-10-09 o 00:30, pytajnik pisze:
> [...]
    razy wpisywałem bez problemu.
    > Nagle klops nie mogę odpalić, laptop trup !
    > nie mogę wystartować systemu z hdd, cd, usb

    Przestawiony układ klawiatury ma inny np. polski a nie polski programisty??
    Na ekranie logowania można go zmienić. Sprawdź to...