  • 1. Data: 2006-09-21 08:23:52
    Temat: PARANOJA Z WP - ciąg dalszy
    Od: Wojciech Puchar <w...@c...3miasto.net>

    Wczoraj zadzwoniłem do tych łaskawców. Po ponad 20 minutowej rozmowie w
    której człowiek powiedział że wszystko wyjaśni i dziś wyśle maila - co
    wysłał.. Przypominam że prosiłem go o URL do sprawdzenia czemu jestem na tej
    liście. OTO CYTUJE odpowiedź:

    ------
    Problem dotyczy czarnej listy HABEAS, kotra zarzadzana jest przez
    organizacje HABEAS http://habeas.com/en-US/Receivers_SenderIndex.php
    Lista HABEAS nie jest lista WP, my z niej tylko korzystamy.

    Jezeli numer sieci zostal dopisany do czarnej listy HABEAS, to oznacza,
    ze wszystkie wiadomosci przychodzace z tej sieci sa traktowane
    jak SPAM i odrzucane. Prawdopodobnie jakis Uzytkownik z tej domeny
    wyslal spam, badz konfiguracja serwera umozliwia przechodzenie przez
    niego SPAM'u i zablokowana zostala cala domena.
    Nasz serwer korzysta z tej listy i dlatego wiadomosci
    z Panstwa domeny nie sa przyjmowane. Prosze poinformowac o tym fakcie
    administratora sieci(uslugodawce internetowego), najlepiej przekazujac
    powyzszy zwrot/komunikat bledu. Niezbedna jest jego interwencja w celu
    usuniecia adresu sieci z czarnej listy HABEAS. W przeciwnm razie nie
    bedzie mozliwosci wysylania wiadomosci do WP i wielu innych serwerow
    przestrzegajacych regul polityki anty-spamowej.

    Kontakt mail'owy z HABEAS - s...@h...com

    Jesli sa Panstwo Uzytkownikami Neostrady lub innych sieci,
    w ktorych adres IP przydzielany jest dynamicznie (za kazdym
    polaczeniem do internetu jest inny), to wystarczy zrerstartowac
    modem.
    -------

    Podsumowując. oni są niewinni bo to ta lista ma mnie wpisanego a oni tylko z
    niej korzystają.

    To tak jakbym ja go zastrzelił i powiedział że kula jest winny bo go zabiła.

    dokładnie taki sam (z automatu) mail dostałem poprzednio. co do słowa bo to
    gotowy wzór.

  • 2. Data: 2006-09-21 08:42:10
    Temat: Re: PARANOJA Z WP - ciąg dalszy
    Od: Piotr Suchowski <p...@t...wklej.moje.nazwisko.pl>

    Wojciech Puchar napisał(a):
    > Podsumowując. oni są niewinni bo to ta lista ma mnie wpisanego a oni tylko z
    > niej korzystają.
    > To tak jakbym ja go zastrzelił i powiedział że kula jest winny bo go zabiła.

    Rozumiem że chciałbyś by to WP napisało do habeas prośbę o wykreślenie twojej
    numeracji z blacklisty ?
    A może by zapobiec takim problemom w przyszłości powinni sami postawić na Twoim rtr
    smtp-proxy ? Oczywiście gratis i za Twoim
    łaskawym przyzwoleniem ? Kolego, Twoja numeracja to się nią opiekuj, a nie zwalaj
    winę na wp. Zresztą temat chyba bardziej
    nadaje się na mordplik.
    --
    ,,,
    (o o)

  • 3. Data: 2006-09-21 08:45:57
    Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...pl>

    Użytkownik "Wojciech Puchar" <w...@c...3miasto.net> napisał w
    wiadomości news:1158827030.323132@chylonia...
> [...]
    > organizacje HABEAS http://habeas.com/en-US/Receivers_SenderIndex.php
    > Lista HABEAS nie jest lista WP, my z niej tylko korzystamy.

    (ciach)

    > Podsumowując. oni są niewinni bo to ta lista ma mnie wpisanego a oni tylko
    > niej korzystają.

    jakies klopoty ze zrozumieniem czytanego tekstu?
    a moze zdaj sobie sprawe z tego że WP zapewne nie jest jedyną firmą
    korzystającą z HABEAS - i co pozostałe firmy też chcesz molestować w
    przypadku problemów z pocztą? chyba nie tędy droga...

    MaW

  • 4. Data: 2006-09-21 09:21:31
    Od: Wojciech Puchar <w...@c...3miasto.net>

    Piotr Suchowski <p...@t...wklej.moje.nazwisko.pl> wrote:

    > Rozumiem że chciałbyś by to WP napisało do habeas prośbę o wykreślenie twojej
    numeracji z blacklisty ?

    chciałbym żeby ktokolwiek co prowadzi takie listy, nim kogoś dopisze to
    najpierw kontaktował się z administratorem (czyli mną w tym przypadku) w
    celu wyjaśnienia sprawy a nie dopisywał nic nie mówiąc. DOpiero jesli nie
    byłoby żadnej odpowiedzi to można wpisywać.

    A ode mnie odpowiedź by była. Do tego do dziś nie wiem CZEMU jestem tam
    wpisany a na stronie habeasa nie ma żadnego (nie znalazłem) automatu do
    uzyskania tej informacji. Ich support nie odpowiada.

    a antyspama to ja nie potrzebuje bo mam spamassassina i działa mi świetnie.
    i jest bezpłatny.

  • 5. Data: 2006-09-21 09:24:44
    Temat: Re: PARANOJA Z WP - ci?g dalszy
    Od: Wojciech Puchar <w...@c...3miasto.net>

    > jakies klopoty ze zrozumieniem czytanego tekstu?
    > a moze zdaj sobie sprawe z tego ?e WP zapewne nie jest jedyn? firm?
    > korzystaj?c? z HABEAS - i co pozosta?e firmy te? chcesz molestowa? w
    > przypadku problem?w z poczt?? chyba nie t?dy droga...

    droga jest tak że z usług firmy prowadzącej W TEN SPOSÓB liste nikt nie powinien
    korzystać, jeśli nie działa jak należy. dopisywanie po IP automatycznie bez
    choćby informacji do administratora jest niedopuszczalne.

    Jak narazie tym którzy mieli pocztę na WP i nie otrzymywali poczty w ogóle,
    albo otrzymywali po wyłączeniu antyspama (razem z realnym spamem), postąpili
    zgodnie z moimi radami tzn.

    1) wpisać adres nadawcy na whiteliste w WP (obejście które niczego nie
    rozwiązuje bo kto inny może tak samo być zblokowany).

    2) NAJLEPSZE: zmienić operatora poczty

  • 6. Data: 2006-09-21 10:00:33
    Od: "Mr.FX" <m...@w...pl>

    [...]
> [...]
    [...]
    > a antyspama to ja nie potrzebuje bo mam spamassassina i działa mi świetnie.

    i jest partnerem Habeas ;-)
    (http://www.habeas.com/en-US/Partners_PartnerList.ph
    p)

    --
    Mr.FX [ myryfykysy ]

  • 7. Data: 2006-09-21 10:26:26
    Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka)

    On Thu, 21 Sep 2006 10:42:10 +0200 I had a dream that Piotr Suchowski
> [...]
    >łaskawym przyzwoleniem ? Kolego, Twoja numeracja to się nią opiekuj, a nie zwalaj
    winę na wp. Zresztą temat chyba bardziej

    Nie wiem, czy wiesz, że to WP zarabia na klientach i nie powinno im celowo
    i zlośliwie utrudniać korzystania ze swoich usług. No ale to kwestia modelu
    biznesowego i gdzieśmania klientów.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 8. Data: 2006-09-21 10:37:30
    Od: Asmodeusz <c...@n...asmodeusz.prv.pl>

    Piotr Suchowski wrote:

> [...]
    > łaskawym przyzwoleniem ? Kolego, Twoja numeracja to się nią opiekuj, a nie zwalaj
    winę na wp. Zresztą temat chyba bardziej

    Wystarczyłoby żeby ktoś w WP potrafił poprawnie skonfigurować sobie
    serwer i odpowiednio dobrał rble z jakich korzysta.
    Przez poprawną konfigurację rozumiem to co już ktoś napisał w poprzednim
    wątku: jeśli już koniecznie chcą korzystać z bzdurnego brla to niech
    przynajmniej najpierw przepuszczą autoryzowane a później odrzucają rble.
    Chyba im się kolejność po prostu pomyliła i na sam początek regułek
    wrzucili sprawdzanie konfiguracji rbli.
    A taka konfiguracja świadczy negatywnie o kompetencjach admina WP.

  • 9. Data: 2006-09-21 10:39:50
    Od: Asmodeusz <c...@n...asmodeusz.prv.pl>

    Mariusz Wołek wrote:

> [...]
    > korzystającą z HABEAS - i co pozostałe firmy też chcesz molestować w
    > przypadku problemów z pocztą? chyba nie tędy droga...

    Jeśli nie da się uzyskać informacji o przyczynie dodania do czarnej
    listy i sposobie usunięcia się z niej, to korzystanie z takiej listy
    świadczy wyłącznie o głupocie, a nie o dbałości o brak spamu.

  • 10. Data: 2006-09-21 10:50:56
    Od: Sławomir Bem <s...@d...piac.hu>

> [...]
    > celu wyjaśnienia sprawy a nie dopisywał nic nie mówiąc. DOpiero jesli nie
    > byłoby żadnej odpowiedzi to można wpisywać.

    Chyba nie wiesz co mowisz ;) Admin nie ma ciekawszej roboty
    jak szukac tysiecy adminow sieci z ktorych przychodzi spam i sie z nimi
    kontaktowac.
    To jego lista i dodaje adresy wg swojej polityki.

    Piszac takie rzeczy nie zdajesz (chyba) sobie sprawy ze skali problemu.
    Owszem mozna podejmowac proby kontaktu z adminem listowanego systemu,
    ale sa pewne granice i widac nie miales tego szczescia zeby do ciebie napisali.

    Co do WP to jedno co napewno powinni zrobic skoro wlaczyli by default
    jakakolwiek liste blokujaca, dodac OBOWIAZKOWO biala liste
    dla kazdego usera, co by zalatwilo Twoj problem w wiekszej czesci.
    W innym przypadku to amatorszczyzna i badziewie,
    a ktos tu sie podniecal jaki to profesjonalny system ten wp ;)
    bylbys na czarnej - odbiorca dodal by cie do bialej i po sprawie,
    i wilk syty i owca cala.