  • 11. Data: 2016-10-18 03:06:57
    Temat: Re: Ludzki umysł jest niesamowity
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 17 października 2016 17:21:12 UTC+9 użytkownik s...@g...com
    napisał:

    > Dzieki za podpowiedź ale i tak już za długo
    > siedzą przy kompie.

    Resztę życia też prawdopodobnie spędzą przy kompie. Pytanie czy za młodu nauczą się
    grać, czy czegoś pożytecznego, z czego potem da się żyć.

  • 12. Data: 2016-10-18 09:11:12
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 17 października 2016 22:45:12 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:

    > Poszukaj jeszcze książki "Lego zakazane konstrukcje".
    Dzięki

  • 13. Data: 2016-10-18 09:13:14
    Od: s...@g...com

    > Resztę życia też prawdopodobnie spędzą przy kompie. Pytanie czy za młodu nauczą się
    grać, czy czegoś pożytecznego, z czego potem da się żyć.

    Mam sąsiada nauczyciela WF od nastu lat.
    Mówi że jak zaczynał to nie mógł nadążyć za uczniami.
    Obecnie wydolność dzieci w jego szkole jest na poziomie 50 letniej
    gospodyni domowej.
    Tylko kciuki są wyćwiczone

  • 14. Data: 2016-10-18 10:54:47
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 18 października 2016 16:13:15 UTC+9 użytkownik s...@g...com
    napisał:

> [...]
    > Mówi że jak zaczynał to nie mógł nadążyć za uczniami.
    > Obecnie wydolność dzieci w jego szkole jest na poziomie 50 letniej

    To jeszcze nic. Azjaci są w stanie pisać na klawiaturze z prędkością dla mnie
    niewyobrażalną, w obcym języku (angielskim) nie patrząc ani na klawiaturę ani na
    ekran, słuchając co im się dyktuje. Wyćwiczone kciuki polskich dzieci nie zrobią na
    nikim wrażenia.

  • 15. Data: 2016-10-19 14:16:25
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2016-10-16 14:13, J.F. wrote:

    > Ty sie o siebie martw. Lego Mindstorm.

    parę lat temu byłem z rodzinką podczas wyjazdu wakacyjnego
    (Borcholm-Szwecja-Dania) 3 dni w Billund,
    czyli kolebce klocków LEGO.

    Syn jest pasjonatem tych klocków od maleńkości i mimo, że miał gotowe
    zestawy, to wszystkie i tak były pomieszane i budował własne konstrukcje.
    W Billund po raz pierwszy zobaczył Lego Minstorm I generacji.
    Tego samego roku byliśmy na nocy naukowców na Politechnice Śląskiej -
    specjalnie na wykładach dot. mechatroniki opartej o konstrukcje klocków
    LEGO (też kończyłem ten wydział parę lat temu, ale takich 'przyrządów'
    naukowych wtedy nie było).
    Po tym zdarzeniu kupiłem synowi LEGO MINSTORM II generacji.
    Na początku wielka fascynacja - syn zbudował wszystko co się dało +
    własne konstrukcje (syn miał wtedy 11lat (?).
    Potem nastał zastój i widziałem, że jakoś zmienił orientację (poszedł
    bardziej w sport: rower enduro, wpinaczka na ściance no i windsurfing (a
    to mój pomysł).
    Namawiałem go, żeby zbudował z lego sterowanie do plotera lub drukarki
    3D a ja mu wówczas sprezentuję głowicę do drukowania i będzie miał
    swoją własną rozwojową konstrukcję drukarki 3D :)
    Nie udało się.

    Ale nic straconego - teraz ma 16 i poszedł włąśnie do I klasy technikum
    o specjalności 'mechatronika', więc mam nadzieję, że zainteresowanie
    LEGO Mindstorm powróci.
    Zresztą sam mam ochotę się tym zająć - ale czasu mi brakuje... :(
    Ale muszę się przemóc i stać się również na powrót dzieckiem :D