    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Lutowanie wtyków DIN
    Date: Sat, 12 May 2018 18:56:51 +0200

    Cześć.

    Muszę kilka wtyczek zalutowac na kable. Mam z tym problem od kilkunastu
    lat, ale obecnie to przekracza granice śmieszności.

    Wtyczka normalna, taka:

    https://f.allegroimg.com/original/03ae33/51f0fa0c4ed
    1ab3ad725fea757cf

    Wtyki sa zrobione z metalu którego nie da się pokryć cyna. Nawet jesli
    "złapie" to mozna mechanicznie odrwać bez problemu.

    Co zrobiłem:
    a) długie grzanie: nie da rady bo plastik topi się *natychmiast*, po 3
    sek trzymania lutownicy 250 mam ruszający sie na boki pin.
    b) topniki: sprawdziłem kilka, efekt niewielki, cyna odpada
    c) pilnik: działa najlepiej ale zdradliwie, cyna tak naprawde nie łapie
    metalu tylko trzyma się innym sposobem, pewnie "o gorki i doliny"
    d) wyjmowanie pinu i lutowanie na boku: nie da rady, cieżko siedzi

    No żesz k...

    Od strony lutowania piny mają otwór. Dawniej wkładalo się w niego drut i
    zalewało cyną.

    A może dzisiaj nie lutuje się tych wtyczek tylko własnie wkłada się
    druta i zaciska? Jesli tak to jakim narzędziem, bo tam mało miejsca?

    Jakoś z wyczkami dostępnymi w Unitrze problemów nigdy nie było, piny
    lutowalne, plastik znacznie odporniejszy. Więc albo to ogolnie gówniana
    technologia nastała albo jednak tego się nie lutuje.