  • 11. Data: 2014-07-31 02:50:55
    Temat: Re: Lza sie w oku kreci...
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

    > 30 lat temu, 1984
    > -IBM wypuszcza juz AT, Apple MacIntosha, Commodore pracuje nad Amiga, a
    > Sinclair juz powoli chyli sie ku upadkowi :-)
    > ja moge pomarzyc o Spectrum i pomacac ZX81 na polibudzie.
    > Elwro produkuje kopie duzych mainframe IBM i "stacje robocze" na CPM -
    > ale to nie na prywatna kieszen.
    >
    > -w/w AT ma juz 1MB RAM, 10MB twardy dysk i 6MHz procesor ... i wydaje
    > sie ze te MHz to juz blisko granicy mozliwosci.

    Kłerwa, ale jestem stary, wszystko to pamiętam. Mój pierwszy AT-ek miał
    2 mega ramu i fantastyczny dysk Alpsa 105 MB.

    To wtedy rozpoczęła się rewolucja guzików. Guziki w pilotach,
    komputerach, telefonach.

    Potem rewolucja LEDów - diody w zasilaczach, windach, i wszystkim co
    możliwe na prąd.

    Teraz rewolucja mikroprocesorów - w pralkach, zabawkach, odkurzaczach i
    wszędzie gdzie możliwe na prąd.

    Równolegle rewolucja plaskatych ekranów - w pralkach, lodówkach,
    telefonach (jeszcze zrozumiałe), dziwne, że do odkurzaczy nie pakują.
    --
    Grzexs

  • 12. Data: 2014-07-31 03:19:17
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    http://www.doman.com.pl/beam-sc-385-lcd
    --
    Czarek

  • 13. Data: 2014-07-31 08:17:05
    Od: <k...@w...pl>

    > A rozrost programów tysiące razy? Robią to samo co ćwierć wieku temu a
    > zajmują tysiące razy więcej miejsca na dysku i w pamięci :(

    Nie, to tylko źle zaprojektowane programy tak robią.

    Dobrze zaprojektowane są duże ale robią dużo więcej.

  • 14. Data: 2014-07-31 08:47:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 31 Jul 2014 02:50:55 +0200, Grzexs napisał(a):

    > Kłerwa, ale jestem stary, wszystko to pamiętam. Mój pierwszy AT-ek miał
    > 2 mega ramu i fantastyczny dysk Alpsa 105 MB.

    Ale to bylo tylko 25 lat temu :-)

    > To wtedy rozpoczęła się rewolucja guzików. Guziki w pilotach,
    > komputerach, telefonach.
    > Potem rewolucja LEDów - diody w zasilaczach, windach, i wszystkim co
    > możliwe na prąd.

    A nie, to wczesniej.
    W zasilaczach, w radiach (linijka diodowa), w windach ... a nie, to
    nie u nas ...

    > Równolegle rewolucja plaskatych ekranów - w pralkach, lodówkach,
    > telefonach (jeszcze zrozumiałe), dziwne, że do odkurzaczy nie pakują.

    Zegarki i kalkulatory LCD maja ponad 30. Lodowki do tej pory zazwyczaj
    nie maja wyswietlacza.

    No wlasnie, kalkulatory ... pamietam jak sie kolega pochwalil takim z
    poborem mocy 0.000001W, mowie - niemozliwe.
    Wyciagam miernik ... faktycznie, nie chce zmierzyc ile uA bierze..
    To dopiero byla rewolucja :-)

    My chyba za mlodzi, ale swiat sie mocno podniecal rewolucja w
    kalkulatorach - od liczydla i suwaka, do programowalnego, naukowego
    ... i juz prawie komputera.

    A Japonczycy nadal ucza mlodziez na ichnim liczydle liczyc.

    https://www.youtube.com/watch?v=Oq9LTY5cnSI

    J.

  • 15. Data: 2014-07-31 09:16:41
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "feldmarszałek tusk" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:lrbaj5$3og$1@node2.news.atman.pl...
    > tak tak i to wszystko dzięki po/uw/eu/franciszek/i takie ścierwa jak
    > ty....

    Czasem odnoszę wrażenie, że ktoś Ci musi płacić od każdego wpisu wrogiego
    Unii ?

  • 16. Data: 2014-07-31 09:20:39
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > koledzy zapomnieli o największym wynalazku - lutowaniu bezołowiowym :D
    > To jest dopiero osiągnięcie :)))

    A nie jest to "doskonalenie" już znanych rozwiązań :) ?
    P.G.

  • 17. Data: 2014-07-31 09:26:15
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 30 Jul 2014 20:53:27 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >A to nie byl skutek naszego zacofania ? Ktore zreszta w 84 nie bylo
    >jeszcze takie duze
    >Bo tak mi sie wydaje ze pierwsze centralne zamki pojawily sie niedlugo
    >potem ... a pilot w telewizorze Jowisz byl juz standardem.

    Ten artykul o samochodach to sprawozdanie z targow za zachodnia
    granica gdzie pokazywano "samochod przyszlosci"

    A.L.

  • 18. Data: 2014-07-31 09:34:38
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 30 Jul 2014 19:51:17 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:

    >No i właściwie jaki wniosek bo chyba nie zrozumiałem...? Naiwni byli
    >wtedy? KIS (Keyless Ignition System) stosuje wiele marek, fakt nie na
    >podczerwień ale jednak funkcjonalność już (dopiero?) w miarę
    >powszechna.

    Ten artykul to sprawozdanei z targow w Hannowerze w 1984 roku, na
    ktorych to targach przedstawiano "samochod przyszlosci" Oprocz
    elektronicznego zamka mial elektroniczny zaplon i wyswietlacze zamiast
    mechanicznych wskaznikow.

    Przypominam ze masowym samochodem w Polsce byl wowczas Fiat 126P, do
    ktorego podstawowego wyposzaenia nalezal kij do szczotki. Kij pelnil
    podwojna role: podczas jazdy podtrzymywal podsufitke, a podczas
    zapalania silnika sluzyl do uruchamiania rozrusznika.

    Samochod VW Golf nie byl duzo bardziej zaawansowanu w owych czasach

    A.L.

  • 19. Data: 2014-07-31 09:34:45
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > A Japonczycy nadal ucza mlodziez na ichnim liczydle liczyc.
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=Oq9LTY5cnSI

    Jeśli TV nie kłamie to oni mają specjalne szkoły tego i wyglądało, że
    najlepsi to jeszcze ze 2..3 razy szybciej to robią.
    Kolejnym etapem jest już bez liczydła, ale palce działają i wyobraźnia cały
    czas widzi układ guzików.
    Ciekaw jestem algorytmu dzieleni na tym czymś, ale jeszcze nie na tyle aby
    teraz go szukać i rozkminiać.
    P.G.

  • 20. Data: 2014-07-31 09:41:29
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Grzexs" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Kłerwa, ale jestem stary, wszystko to pamiętam. Mój pierwszy AT-ek miał 2
    > mega ramu i fantastyczny dysk Alpsa 105 MB.

    Mój pierwszy XT miał 640k ramu i był bez HDD (na HDD już nie starczyło
    kasy).
    P.G.