  • 21. Data: 2019-03-11 19:21:14
    Temat: Re: M.2 NVMe na Asusie Z97M-PLUS
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 11 Mar 2019 15:53:19 +0100, robot napisał(a):

    > A zasilacz się nie przegrzewa od tego?

    Bebechy kompa wytwarzają swoje ciepło które w niemal 100% przypadków
    konstrukcji desktopów przelatuje przez zasilacz (są konstrukcje z
    oddzielnym kanałem wylotowym ciepłego powietrza z procka czy grafiki).
    Zatem dla zasilacza to niewielka różnica czy część tego powietrza będzie
    deko cieplejsza a pozostała nieco chłodniejsza. I tak wszystko się
    wymiesza na wiatraku zasilacza. Poza tym, z reguły zasilacze są
    stosowane ze znacznym nadmiarem mocy i pracują niedociążone. Używam tej
    konstrukcji od paru lat w dwóch moich kolejnych kompach i zastosowałem w
    jednym cudzym. Jak dotąd żadnych kłopotów. Raz włączyłem komp na tydzień
    na pełną moc i nawet się nie zająknął. Zaletą jest cisza IMO większa niż
    przy chłodzeniu wodnym gdzie słychać pompkę :) W końcu mam tylko jeden
    niskoobrotowy wiatrak, który przy normalnej pracy na paręset rpm, i to
    schowany dosyć głęboko.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 22. Data: 2019-03-11 20:10:02
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 11/03/2019 06:21 PM, Jacek Maciejewski wrote:

> [...]
    > przy chłodzeniu wodnym gdzie słychać pompkę :) W końcu mam tylko jeden
    > niskoobrotowy wiatrak, który przy normalnej pracy na paręset rpm, i to

    Totalnie pod prad.
    Zasilacz z reguly wciaga powietrze a pozostale wiatraki wydmuchuja.
    Pierwsze slysze ze chlodzenie wodne jest glosniejsze od zwyklego wiatraka.
    To chyba jakas samorobka i pompka jest na wegiel. :)

  • 23. Data: 2019-03-11 22:09:49
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-03-09 o 23:32, Pszemol pisze:
    > Mam składaka w domu na Asusie Z97M-PLUS...
    >
    > Padł mi właśnie HDD mechaniczny 2T i jest klops...
    > Utraciłem sporo fotek z nart, filmów z nurkowania - no trudno.

    Ale co Ci padło, elektronika czy mechanika?
    Mnie juz kilka razy padła elektronika i kupiłem podobną używkę
    przekładka i dane odzyskałem, może u Ciebie się tez tak da, chociaż przy
    nowych
    bedzie trudniej.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 24. Data: 2019-03-11 22:11:31
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 11 Mar 2019 19:10:02 +0000, 2late napisał(a):

    > Zasilacz z reguly wciaga powietrze a pozostale wiatraki wydmuchuja.
    Że co proszę? Chyba się nie zastanowiłeś ani chwili. IMO każdy wiatrak z
    jednej strony wciąga a z drugiej wydmuchuje. Sam natomiast zasilacz ani
    wciaga ani wydmuchuje ;)

    > Pierwsze slysze ze chlodzenie wodne jest glosniejsze od zwyklego wiatraka.
    > To chyba jakas samorobka i pompka jest na wegiel. :)
    Lubisz sobie pożartować. Porównaj sobie jakieś dane dot. głośności
    pompek czy wiatraków. Jeśli nawet pompka typowo okaże się cichsza, to
    doprawdy niewiele. Czy hałas ma 5 czy 10 dB nie ma znaczenia bo głośniej
    oddychasz.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 25. Data: 2019-03-11 23:10:10
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Janusz <j...@o...pl> wrote:

> [...]
    > Mnie juz kilka razy padła elektronika i kupiłem podobną używkę
    > przekładka i dane odzyskałem, może u Ciebie się tez tak da, chociaż przy

    Nie wiem co padło...

    Przy starcie Windows tak charakterystycznie pika rytmicznie, jak by sie
    restartowal co jedną sekundę.
    Potem Windows startuje normalnie z dysku 1T a tego nowego 2T nie widać w
    systemie...

    Niestety gdzieś coś jest pogrzane z bootloaderem i ten zepsuty dysk pełni
    jakąś rolę, bo odłączenie tego zepsutego dysku powoduje że próba
    uruchomienia Windows się już nieudaje gdy jedynym dyskiem jest ten dobry
    1T.

    Dlatego chcę od nowa odpalić Windows na nowym dysku i potem się zająć
    resztą problemów :)

    Nie umiem diagnozować bootloadera Windows 10 Pro 64-bit.

  • 26. Data: 2019-03-11 23:10:12
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:

    > Zastosuj moje rozwiązanie:
    > https://tinypic.pl/6ml6v2squ8df
    > Działa do jakichś 80 W TDP, bez wiatraczka procesora i przepływ
    > powietrza jest właściwy.

    Nie mam takiego wielkiego kaloryfera pod ręką.

    Mój procek kupiłem z malutkim radiatorkiem może na 2cm wysokim walcem i
    fabrycznym okrągłym wiatrakiem Intela.

    Myślę czy włożenie kawałka kartonu między radiator proca a płytkę m.2 -
    czyli pozbawienie m.2 przepływu gorącego powietrza z wylotu proca nie
    będzie lepszym pomysłem jak pozostawienie tego tak jak jest teraz.

    Czy te dyski NVMe pokazują swoją temperaturę pracy w jakimś sofcie
    diagnostycznym?

  • 27. Data: 2019-03-11 23:22:06
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 11 Mar 2019 22:10:10 -0000 (UTC)
    doszła do mnie wiadomość <q66mc2$9dh$1@dont-email.me>
    od Pszemol <P...@P...com> :

> [...]
    >resztą problemów :)
    >
    >Nie umiem diagnozować bootloadera Windows 10 Pro 64-bit.

    Jest nowa Victoria or Windows:
    http://files.hddguru.com/download/Software/Victoria%
    20For%20Windows/
    Potraktuj ten dysk wersją 4.72b, może dane są do odzyskania, tylko
    najpierw poczytaj jakieś tutoriale na ten temat.

  • 28. Data: 2019-03-11 23:35:22
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 11 Mar 2019 22:10:12 -0000 (UTC)
    doszła do mnie wiadomość <q66mc4$9dh$2@dont-email.me>
    od Pszemol <P...@P...com> :

> [...]
    >będzie lepszym pomysłem jak pozostawienie tego tak jak jest teraz.
    >
    >Czy te dyski NVMe pokazują swoją temperaturę pracy w jakimś sofcie

    Powinno się dać odczytać z parametrów SMART, np za pomocą
    CrystalDiskInfo

  • 29. Data: 2019-03-11 23:38:05
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 11 Mar 2019 22:10:12 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

    > Nie mam takiego wielkiego kaloryfera pod ręką.

    No cóż, nie pali się :) Jak ci dokuczy hałas to pomyśl nad kupnem
    kaloryferka który by się nadawał. Nie zaniedbaj wymienić szumiącego
    wiatraka w dnie zasilacza na taki który mało szumi oraz nad podłączeniem
    tego wiatraka do gniazda na płycie który jest przeznaczony do wiatraka
    procka (cpufan). Oraz nad ustawieniem w biosie charakterystyki obroty
    vs. temperatura.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 30. Data: 2019-03-12 18:06:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Olaf Frikiov Skiorvensen" <B...@i...invalid> wrote in message
> [...]
    > Potraktuj ten dysk wersją 4.72b, może dane są do odzyskania, tylko
    > najpierw poczytaj jakieś tutoriale na ten temat.

    Victoria pokazuje "No Media".