  • 11. Data: 2019-03-10 21:29:21
    Temat: Re: M.2 NVMe na Asusie Z97M-PLUS
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 10 Mar 2019 20:04:25 +0100
    doszła do mnie wiadomość <5c855fba$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    od z <...@...pl> :
    >Sorry że się podepnę. Niestety już nie nadążam za nowościami ;-)
    >
    >Moja płyta to Asus Prime B250M-A.
    >
    >Te złącza M2 będą dla ozdoby czy się do czegoś przydadzą? :-)

    Dwa złącza M2, obsadzisz na nich wszystkie dyski M2, jakie są dostępne
    na rynku, łącznie z Optane i NVM-e. Jedno złącze akceptuje dyski Sata
    i Pci-e, a drugie tylko dyski Pci-e.
    Optane jest drogi, więc sens ma tylko jako cache do operacji
    dyskowych, chyba, że chcesz wywalić prawie 1000 za Optane 118 GiB na
    dysk systemowy, co jest bez sensu(32 GiB Optane kosztuje coś koło
    280).
    Ja bym zainwestował w jakiś dobry dysk NVMe o pojemności 500 GiB, albo
    większy, jak masz duże dikumenty do obróbki.

    Kiedy kitę odwalę będzie wspaniale
    https://www.youtube.com/watch?v=M4aZeAC_moo

  • 12. Data: 2019-03-11 03:34:17
    Od: Jamnior <j...@g...pl>

    W dniu 2019-03-10 o 08:12, 2late pisze:

    > Najlepiej sprawdzic / napisac do producenta, w moim przypadku wyslali mi
    > BIOS do plyty Z87.

    Mam płytę MSI Z87-G43 Gaming (MS-7816), czy masz taką samą? Jeśli tak,
    to ten bios by mi się przydał.

    Jamnior

  • 13. Data: 2019-03-11 08:04:37
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 11/03/2019 02:34 AM, Jamnior wrote:

    > Mam płytę MSI Z87-G43 Gaming (MS-7816), czy masz taką samą? Jeśli tak, to
    > ten bios by mi się przydał.

    Moja plyta to Asrock extreme 6a/c.

  • 14. Data: 2019-03-11 11:17:58
    Od: ks <k...@g...com>

    On 2019.03.09 23:32, Pszemol wrote:
> [...]
    > Technology to ensure even faster access to data, refresh applications
    > automatically and awake from sleep in just seconds!*
    >
    > *Refer to model specifications for IntelR Rapid Storage Technology support
    >
    > Link do website z moją płytą główną do wgłądu tutaj:
    > https://www.asus.com/us/Motherboards/Z97MPLUS/
    >

    > Chciałbym kupić to:
    > Samsung 970 EVO+ 500GB V-NAND M.2 2280 PCIe NVMe 3.0 x4 Internal Solid State Drive
    > Za $118.51 USD.
    >
    > I nie wiem czy to pójdzie w mojej płycie pełną parą czy tylko na pół gwizdka.

    no ale że w sensie ten nowy dysk to ma być na te dane z następnego wyjazdu, żeby
    następny raz nie przepadły ? bo jak tak, to albo ja, albo Ty masz dziwne
    poczucie bezpieczeństwa :)

    pozdrawiam Krzysiek

  • 15. Data: 2019-03-11 12:42:14
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid> wrote:
    > Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 10 Mar 2019 17:22:59 +0100
    > doszła do mnie wiadomość <kcwmmwbuqopf$.1f14jvpmd3f8q.dlg@40tude.net>
    > od Jacek Maciejewski <j...@g...pl> :

    > Im niższa temperatura dysku, tym lepiej.
    > Wystarczy mały wiatraczek, radiator plus wiatraczek w przypadku
    > wysokich(>60 C) temperatur.
    > Flash nie lubi wysokich temperatur, może się włączać thermal
    > throttling, dodatkowo spadnie trwałość tego dysku.

    Na tym ASUSie m.2 umieszczone jest zaraz przy cpu. A więc gorące powietrze
    opłukujące radiator cpu stanowi atmosferę, w której pracować ma ten dysk...
    niezbyt fajny design.

  • 16. Data: 2019-03-11 12:42:15
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    ks <k...@g...com> wrote:

    > no ale że w sensie ten nowy dysk to ma być na te dane z następnego wyjazdu, żeby
    > następny raz nie przepadły ? bo jak tak, to albo ja, albo Ty masz dziwne
    > poczucie bezpieczeństwa :)

    Nie, instaluję od nowa Windows i postanowiłem użyć NVMe bo dziś są na tyle
    tanie że warto wykorzystać ich wydajność.
    Na tym dysku 500G będzie system i appki.
    Fotki i filmy pójdą na inny, większy dysk.

  • 17. Data: 2019-03-11 13:48:34
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 11 Mar 2019 11:42:14 -0000 (UTC)
    doszła do mnie wiadomość <q65hil$q2n$1@dont-email.me>
    od Pszemol <P...@P...com> :

    >Na tym ASUSie m.2 umieszczone jest zaraz przy cpu. A więc gorące powietrze
    >opłukujące radiator cpu stanowi atmosferę, w której pracować ma ten dysk...
    >niezbyt fajny design.

    Jest wyjście - chłodzenie wodne plus radiator i mały wiatrak(ja mam
    wodne plus wielki wiatrak, max temp nie przekracza 50 C w dysku ssd).

  • 18. Data: 2019-03-11 15:11:19
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 11 Mar 2019 11:42:14 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

    > Na tym ASUSie m.2 umieszczone jest zaraz przy cpu. A więc gorące powietrze
    > opłukujące radiator cpu stanowi atmosferę, w której pracować ma ten dysk...
    > niezbyt fajny design.

    Zastosuj moje rozwiązanie:
    https://tinypic.pl/6ml6v2squ8df
    Działa do jakichś 80 W TDP, bez wiatraczka procesora i przepływ
    powietrza jest właściwy.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 19. Data: 2019-03-11 15:53:19
    Od: robot <a...@o...pl>

    > Zastosuj moje rozwiązanie:
    > https://tinypic.pl/6ml6v2squ8df
    > Działa do jakichś 80 W TDP, bez wiatraczka procesora i przepływ
    > powietrza jest właściwy.

    A zasilacz się nie przegrzewa od tego?

  • 20. Data: 2019-03-11 17:48:50
    Od: Jamnior <j...@g...pl>