  • 1. Data: 2019-08-19 07:27:02
    Temat: MEMS i hel
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Piotrze, nie chwaliles ostatnio oscylatorow MEMS ?

    https://www.youtube.com/watch?v=vvzWaVvB908

    Czy ja dobrze rozumiem - chwila w helu i czestotliwosc plynie,
    a po 10 minutach oscylator staje ?

    2% helu w atmosferze i zajmuje to 40 minut ?

    Ciekawe jaki jest mechanizm ataku. Bo obudowa jak rozumiem jest
    cieniutkim epoksydem ... czy w ogole krzem ?

    J.

    P.S. hm, a jakby tak przed samolotem "rozpylic hel" ?
    Albo nieszczelna butle do bagazu ...

  • 2. Data: 2019-08-20 09:34:23
    Temat: Re: MEMS i hel
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Piotrze, nie chwaliles ostatnio oscylatorow MEMS ?

    Chwaliłem i chwalę dalej. :-)

    > Ciekawe jaki jest mechanizm ataku. Bo obudowa jak rozumiem jest
    > cieniutkim epoksydem ... czy w ogole krzem ?

    W stosowanych przeze mnie obudowa na oko niczym się nie różni od
    tranzystora w SOT23, więc przypuszczam, że epoksyd. Ale niby jak
    hel miałby tam się wcisnąć?

    W sumie do sprawdzenia.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 3. Data: 2019-08-20 09:45:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Tuesday, August 20, 2019, 9:34:23 AM, you wrote:

    > Chwaliłem i chwalę dalej. :-)
    > W stosowanych przeze mnie obudowa na oko niczym się nie różni od
    > tranzystora w SOT23, więc przypuszczam, że epoksyd. Ale niby jak
    > hel miałby tam się wcisnąć?

    Hel i wodór przechodzą przez tworzywa sztuczne niemal bez oporu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2019-08-20 12:12:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..

    >Hel i wodór przechodzą przez tworzywa sztuczne niemal bez oporu.

    To "niemal" to duza przesada - balonik z helem jednak dzien utrzymuje,
    i to taki zwykly, lateksowy czy cos.
    Inne tworzywa bywaja lepsze.

    Nawiasem mowiac - ponoc swietnie przez niektore tworzywa przenika CO2,
    nawet lepiej niz hel.

    Z tego co mowia - wodor tak tych oscylatorow nie atakuje.
    Nie przenika, czy nie atakuje krzemu ?

    A propos - mam zagwozdke - szklo ochronne na telefon.
    Z tego co pisza - male pecherzyki powietrza powstale przy klejeniu
    znikna same po kilku dniach ... i faktycznie znikaja.
    To "szklo" dyfunduje powietrze, czy ten "klej" tak pochlania ?

    J.