  • 1. Data: 2018-03-14 09:09:55
    Temat: MIK CA80
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Szukam jakichś materiałów na temat tego zabytku - polskiego komputerka
    do nauki techniki mikroprocesorowej.
    Udało mi się zdobyć nie do końca kompletny kit (płyta główna + większość
    układów scalonych). Płyta jest w wersji drugiej (dwustronna z
    soldermaską). Opisy na niej są jasne, jeśli chodzi o rozmieszczenie
    półprzewodników. Niestety elementy dyskretne są opisane tylko nazwami,
    bez wartości.

    Tak więc szukam teraz jakiejś wiarygodnej dokumentacji. Szybkie
    poszukiwania w sieci pozwoliły mi na znaleźć ogólne opisy i kilka
    schematów - niestety nie wiem do której wersji się one odnoszą.
    Ktoś może dysponuje spidem elementów i jakąś instrukcją
    montażu/uruchomienia tego urządzenia?

  • 2. Data: 2018-03-14 14:37:20
    Temat: Re: MIK CA80
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 03/14/18 04:09, Atlantis wrote:
> [...]
    > schematów - niestety nie wiem do której wersji się one odnoszą.
    > Ktoś może dysponuje spidem elementów i jakąś instrukcją

    Pan Gardynik wyprodukował do do tego zestawu całą serię świetnych
    książek z dokumentacją. Pierwszy tom wprowadzał w elektronikę, kolejne
    rozwijały tę wiedzę i wprowadzały czytelnika w arkana techniki cyfrowej.
    Dokumentacja CA80 była w tomie 5, szósty tom to chyba było coś, co można
    by dziś nazwać notami aplikacyjnymi.
    Mam kilka z tych książek w swoich szpargałach w domu, ale w tej chwili
    jestem bardzo daleko od nich.
    Pokop na allegro, może ktoś będzie sprzedawać.

    Jacek.

  • 3. Data: 2018-03-14 14:46:13
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 03/14/18 09:37, Jacek Radzikowski wrote:

> [...]
    > jestem bardzo daleko od nich.
    > Pokop na allegro, może ktoś będzie sprzedawać.

    Właśnie wyszukałem że druga wersja mocno się różniła od pierwszej, więc
    te książki Ci wiele nie pomogą. Ja niestety mam doświadczenia jedynie z
    wersja oryginalną, której dotyczyły w/w książki.

    Jacek.

  • 4. Data: 2018-03-14 15:00:27
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 03/14/18 09:46, Jacek Radzikowski wrote:

    > Właśnie wyszukałem że druga wersja mocno się różniła od pierwszej, więc
    > te książki Ci wiele nie pomogą. Ja niestety mam doświadczenia jedynie z
    > wersja oryginalną, której dotyczyły w/w książki.

    Widzę że pan Gardynik odzywa(ł) się na elektrodzie; Istnieje tez jego
    firma (i chyba w tym samym miejscu co kiedyś), więc może spróbuj
    zadzwonić: http://www.esk.com.pl/firma
    Pokop też w tym wątku, może znajdziesz zeskanowaną dokumentację do nowej
    wersji: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=15
    126670#15126670

    Jacek