  • 1. Data: 2009-01-17 22:56:17
    Temat: MIN-HEIGHT w IE6
    Od: hazet <h...@n...pl>

    Witam jak wiadomo atrybut min-height działą w ff, operze i już na
    szczęście w IE7. Niestety nie w iE6.

    Chciałbym się zapytać, który sposób (hack do osobnego arkusza stylu dla
    ie6) będzie najodpowiedniejszy ? (bardziej zgodny i niezawodny) ?

    1) #content {height:auto !important;height:500px;}

    czy

    2) *HTML #content {height: 500px;}

    czy w drugim przypadku, blok content będzie się automatycznie rozciągał
    tak jak w 1 przypadku ?

    Ja jestem ku pozycji nr.1., gdyż jest najkrótsza, ale czy
    najbezpieczniejsza ?

  • 2. Data: 2009-01-17 23:29:54
    Temat: Re: MIN-HEIGHT w IE6
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > Chciałbym się zapytać, który sposób (hack do osobnego arkusza stylu dla
    > ie6) będzie najodpowiedniejszy ? (bardziej zgodny i niezawodny) ?

    Ten hak :P

    <!--[if (gte IE 5.5)&(lt IE 7)]>
    <link rel="stylesheet" type="text/css" href="ie6.css"/>
    <![endif]-->

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 3. Data: 2009-01-17 23:49:30
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Sat, 17 Jan 2009 22:56:17 -0000, hazet <h...@n...pl> wrote:

> [...]
    >
    > czy
    >
    > 2) *HTML #content {height: 500px;}
    >

    > czy w drugim przypadku, blok content będzie się automatycznie rozciągał

    Drugie lepsze, bo unika !important, które potem ciężko nadpisać. Poza tym selektor
    nie ma wpływu na to, jak element będzie wyglądał.

    Z hacków na IE6 wygodny i prosty jeszcze jest:

    #ie6ssie#content {...}

    (to jest legalny CSS i ma gwarancję nie działać w normalnej przeglądarce, bo HTML nie
    pozwala na element z dwoma ID)

    --
    this.author = new Geek("porneL");

  • 4. Data: 2009-01-18 10:33:38
    Od: hazet <h...@n...pl>

    rezist.com pisze:

    > Ten hak :P
    >
    > <!--[if (gte IE 5.5)&(lt IE 7)]>
    > <link rel="stylesheet" type="text/css" href="ie6.css"/>
    > <![endif]-->

    nie rozumiem rezist ?

    "(to jest legalny CSS i ma gwarancję nie działać w normalnej
    przeglądarce, bo HTML nie pozwala na element z dwoma ID)"

    ale w nienormalnej jak IE6 będzie ok, jeszcze w osobnym dla niego stylu :D

  • 5. Data: 2009-01-18 10:51:18
    Od: hazet <h...@n...pl>

    porneL pisze:

> [...]
    >

    > (to jest legalny CSS i ma gwarancję nie działać w normalnej
    > przeglądarce, bo HTML nie pozwala na element z dwoma ID)

    Przed chwilą przeczytałem, że height w ie6 jest traktowane jak
    min-height i po przekroczeniu danej wysokości obiekt po prostu się
    przedłuża. Sprawdziłem i rzeczywiście tak jest.
    Do stylu z ie6 wystarczyło podać wysokość height a do głównego
    min-height i pykało. Nie musiałem korzystać ze "star hack" , ale czy na
    dłuższa metę zawsze tak będzie ?

  • 6. Data: 2009-01-18 11:49:48
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > nie rozumiem rezist ?

    http://www.google.pl/search?hl=pl&q=komentarze+warun
    kowe+html

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 7. Data: 2009-01-18 12:58:24
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Sun, 18 Jan 2009 10:51:18 -0000, hazet <h...@n...pl> wrote:

> [...]
    > Do stylu z ie6 wystarczyło podać wysokość height a do głównego
    > min-height i pykało. Nie musiałem korzystać ze "star hack" , ale czy na

    Musisz ukryć height przed normalnymi przeglądarkami, inaczej element nie będzie się
    rozciągał.

    --
    this.author = new Geek("porneL");

  • 8. Data: 2009-01-18 14:16:46
    Od: hazet <h...@n...pl>

    porneL pisze:

    > Musisz ukryć height przed normalnymi przeglądarkami, inaczej element nie
    > będzie się rozciągał.

    Chyba źle się zrozumieliśmy rezist :)

    W dokumencie html będzie jeden główny css:

    <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css" />

    oraz komentarz warunkowy dla ie6 a w nim link do drugiego stylu,
    przeznaczonego tylko dla niego.

    "> Musisz ukryć height przed normalnymi przeglądarkami, inaczej element nie
    > będzie się rozciągał."

    Będzie ukryty ponieważ będzie w osobnym css dla ie6 (w komentarzy
    warynkowym), a w główny będzie min-height.

    Czyli jednak mogę tak zrobić ? a "* html" było stosować tylko w
    przypadku osadzania w głównym pliku css dla wszystkich przeglądarek ?

  • 9. Data: 2009-01-18 14:26:57
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > Chyba źle się zrozumieliśmy rezist :)

    pornel to rezist? no to wiele tlumaczy... :P

    odpowiadaj pod odpowiednimi postami, bo tak sie tworzy delikatnie
    mowiac, balagan.

    pamietaj ze importowanie dedykowanego CSS nadpisuje TYLKO te klasy
    i wlasciwosci stylu, jakie przedefiniujesz w osobnym pliku.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 10. Data: 2009-01-18 14:40:28
    Od: hazet <h...@n...pl>

    rezist.com pisze:

> [...]
    >
    > pamietaj ze importowanie dedykowanego CSS nadpisuje TYLKO te klasy
    > i wlasciwosci stylu, jakie przedefiniujesz w osobnym pliku.

    Mam rozumieć, że min-height w głównym css nie zostanie nadpisany przez
    ie6 prze height z komentarza warunkowego, ponieważ min-height nie jest
    obsługiwana (rozumiana) przez IE6 co może spowodować "error" w
    konkretnym przypadku ?